Circulatia rutiera pe varianta ocolitoare Tecuci, un drum cu o banda pe sens si lung de circa 7 km, a fost deschisa miercuri, 28 decembrie 2022.
Acesta a fost primul santier din Romania monitorizat cu drone.
Tot traficul greu care venea din Vrancea, Bacau sau Neamt nu va mai trece prin Tecuci si nu va mai bloca circulatia in municipiu.
Valoarea contractului a fost de 41.735.534,38 lei fara TVA, finantarea fiind asigurata prin POIM.
Varianta de Ocolire Tecuci are o lungime de 6,945 km si se desprinde din DN24, traverseaza cu un pasaj superior DN24 si lina CF Marasesti – Tecuci la km 0+385,95, continua in aliniament pana la intersectia la nivel cu DJ252H la km 2+490, traverseaza cu pasaj superior linia CF Faurei – Tecuci la km 6+416,29 si se finalizeaza la km 6+945 (echivalent cu km 6+801,29), la intersectia cu DN25.
”Miercuri, 28 decembrie 2022, incepand cu ora 12:00, s-a deschis circulatia pe Varianta de Ocolire Tecuci, in lungime de 6,945 km, ca urmare ca finalizarii contractului inceput in anul 2021”, anunta CNAIR.
Pe 16 aprilie 2021, CNAIR a semnat contractul pentru executia lucrarilor cu Asocierea Mavgo Holding SRL (lider) – SC Antrepriza de Constructii Drumuri si Autostrazi SRL – SC BDU Maxi Construct – Hydostroy AD.
”A fost deschisa circulatia pe Varianta Ocolitoare a Municipiului Tecuci! Traficul rutier de tranzit nu va mai traversa municipiul Tecuci, ceea ce va spori nivelul de siguranta si de confort al locuitorilor si va genera avantaje economice zonei. Varianta Ocolitoare Tecuci are o lungime de 7 km. Finantata prin POIM, constructia a costat 41,7 milioane lei (fara TVA)”, a anuntat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pe 20 mai 2021 a fost emis ordinul de incepere a lucrarilor, iar pe 21 mai 2021 a fost predat amplasamentul.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta in decembrie 2021 ca la soseaua de centura a orasului Tecuci se lucra deja de 13 ani, ceea ce este un record absolut.
Termenul de finalizare era mai 2022.
Constructorul actual a obtinut contractul pentru realizarea restului de executat de 42% dupa ce, in 2019, ministrul Transporturilor de la acea data, Razvan Cuc, a rupt public contractul semnat in 2015 cu constructorul Asocierea Eurocogen Filiala Aninoasa SRL – Aleandri SPA – Pasquale ALO SRL (lider de asociere – SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL), la un progres fizic de circa 58%.
El a reclamat atunci modul lent de lucru si nerespectarea graficului asumat prin contract. Prin ruperea contractului, i s-a interzis la acel moment constructorului italian sa mai construiasca pe o perioda de 3 ani in Romania.
Istoria variantei ocolitoare din Tecuci este insa si mai veche. Mai exact, inca din 2012, cand s-au inceput lucrarile in forta cu primul constructor, in cadrul unui contract de finantare din Programul Operational Sectorial Transporturi (POST-T 2007-2013). Au fost sistate insa un an mai tarziu, in 2013, pentru a fi reluate in 2015 in cadrul unui nou contract (al doilea) de constructorul scos in 2019 de pe santier de fostul ministru Cuc.