CFR SEMNEAZA UN NOU CONTRACT DE MILIARDE – Arcada si Alstom castiga contractual de 1,53 de miliarde de lei fara TVA pentru electrificarea a 36,53 de km de cale ferata intre statiile Aghires si Poieni

CFR Infrastructura a semnat un nou contract finantat prin PNRR pe magistrala Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor. Cele 1,53 de miliarde de lei (fara TVA) vor fi folosite pentru electrificarea si modernizarea a 36,53 de km de cale ferata intre statiile Aghires si Poieni (Lotul 2).

PNRR – CFR SA a semnat contractul pentru electrificarea si modernizarea sectiunii CF AGHIRES – POIENI (LOTUL 2). Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si Asocierea RailWorks, formata din SC ARCADA COMPANY si SC Alstom Transport SA au semnat contractul in valoare de 1,53 MILIARDE lei pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea AGHIRES – POIENI (LOTUL 2), aferenta obiectivului “Electrificarea si reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute in Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil”, anunta CFR.

Linia de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030

CFR SA a ajuns, in prezent, la un grad de contractare de 77,3%, depasind astfel cu 27,3% jaloanele asumate prin PNRR pentru anul acesta (2022)”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni (6 luni proiectare si 36 luni executie).

Am semnat contractul pentru electrificarea si modernizarea sectiunii AGHIRES – POIENI (LOTUL 2), un traseu in lungime de 36,5 km, cu doua tuneluri, de 298 m, respectiv 320 m, la care se adauga alte importante lucrari de arta si constructii civile noi, inclusiv obiective de utilitate publica si feroviara, care vor contribui semnificativ la atingerea scopului general al acestui mare proiect de dezvoltare a retelei feroviare din nord-vestul tarii, intre Cluj Napoca si Episcopia Bihor”, spune Ion Simu Alexandru, director general CFR SA.

OBIECTIVE:

  • lucrarile de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe intrega sectiune AGHIRES – POIENI, in lungime de 36,53 km
  • lucrari civile in statiile Huedin si Poieni, haltale de miscare Stana si Braisoru si in punctele de oprire – Aghires, Jebuc si Bologa
  • modernizarea lucrarilor de arta – 3 poduri, 67 podete, 2 tuneluri la Stana, in lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II)
  • 1 pasaj superior si 1 pasaj denivelat (ecoduct)
  • sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferata
  • lucrari specifice de exploatare feroviar
  • implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R)

Obiective de utilitate publica si feroviara:

  • pasaj pietonal subteran la Huedin (constructie noua)
  • cladire noua de calatori in statia Poieni;
  • panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 11,748 km;
  • rampa de incarcare-descarcare in statia Huedin;
  • substatie noua de tractiune in zona statiei Poieni.

Obiectivul general al contractului este electrificarea si reabilitarea liniei de cale feratǎ pe intregul traseu, servicii feroviare moderne in spatiile destinate publicului calator, imbunatatirea conditiilor de exploatare si operare feroviara, necesare maximizarii volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:

  • cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 160 km/h si 120 km/h pe intregul tronson;
  • modernizarea statiilor (inclusiv haltele de miscare)
  • modernizarea cladirilor statiilor de calatori, inclusiv construirea de pasarele si/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
  • modernizare poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor;
  • facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
  • montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • modernizarea instalatiilor de electrificare (25 kV) pe toata lungimea tronsonului;
  • maximizarea capacitatii de tranzit;
  • asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare
  • instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicatii.

De asemenea, Sucursala Regionala CF GALATI a semnat sase contracte in valoare totala de 73,07 milioane lei, fara TVA, pentru executia lucrarilor tip QUICK WINS – ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii, finantate prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).

SUCURSALA REGIONALA CF GALATI si WIEBE ROMANIA SRL BUCURESTI au semnat 6 contracte pentru executia lucrarilor de tip QUICK WINS, pe liniile CF MARASESTI – TECUCI NORD si ADJUD – SICULENI.

Durata de implementare a unui contract este de 24 de luni

Scop: ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii si cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h (functie de configuratia traseului), pe urmatoarele loturi, in lungime totala de 12,065 km:

  • Lot 1 Statia CF Cosmesti, km 229+390 – 229+545 (fir I+II)
  • Lot 2 Statia CF Cosmesti, km 230+440 – 230+606 (fir I+II)
  • Lot 3 Racordare Cosmesti – Tecuci Nord, km 235+520 – 237+600 (linie simpla)
  • Lot 4 Cosmesti – Tecuci Sud, km 235+520 – 237+600 (fir II)
  • Lot 5 Tecuci – Tecuci Nord, km 238+520 – 241+000 (linie simpla)
  • Lot 6 Adjud – Urechesti, km 0+000 – 2+545 (linie simpla)

Lucrari tip QUICK WINS (cu materiale de cale noi achizitionate de constructor): inlocuirea punctuala a elementelor componente ale suprastructurii caii – sina, traverse, aparate de cale, piatra sparta – sau orice alt element care va conduce la cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori si marfa, cu impact direct si imediat asupra duratei de calatorie si/sau asupra cresterii sigurantei si a confortului calatorilor.

Principalele beneficii ale lucrarilor tip QUICK WINS sunt:

  • cresterea vitezei de circulatie prin ridicarea restrictiilor
  • eliminarea costurilor cauzate de restrictii
  • cresterea eficientei activitatii de operare
  • diminuarea efectelor adverse asupra mediului
  • maximizarea gradului de siguranta
Articolul precedentDRUM MODERNIZAT IN GALATI – Drumul dintre Hanu Conachi si Nanesti va fi extins la patru benzi
Articolul următorORASUL REGHIN VA AVEA CENTURA OCOLITOARE – Exproprierile vor costa statul 8,3 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.