Drumul Apusenilor a fost modernizat. Lucrarile pentru intregul traseu de 25 de km au costat 132 milioane lei.
”Joi, 15 decembrie a.c., a avut loc finalizarea lucrarilor finantate din fonduri europene ce au vizat modernizarea drumurilor judetene DJ 764B si DJ 108K, traseu cunoscut sub numele Drumul Apusenilor”, anunta Consiliul Judetean Cluj.
Lucrarile de modernizare a „Drumului Apusenilor”, in valoare totala de 132.000.000 de lei, sunt parte a proiectului european ce urmareste conectarea localitatilor din judetele Cluj si Bihor la Reteaua de transport TEN-T.
Cu acest prilej, presedintele Consiliului Judetean Cluj, Alin Tise, a efectuat o vizita la fata locului, ocazie cu care a parcurs intregul traseu vizat de investitie.
„Dupa doi ani de la debutul lucrarilor am reusit sa finalizam intregul proiect, care a vizat, pe langa modernizarea structurii rutiere a celor 25 de km de drum judetean si alte obiective de investitii extrem de importante: 7 poduri, inclusiv podul peste raul Crisul Repede, 280 de accese la proprietatile situate pe traseu, peste 9,5 km de trotuare, s.a. Importanta acestei investitii din fonduri europene este una aparte, intrucat drumul traverseaza una dintre cele mai atractive si spectaculoase zone ale Muntilor Apuseni. In plus, vor fi create, in mod evident, noi oportunitati reale de dezvoltare economica, sociala si turistica”, spune Alin Tise.
Traseul judetean de importanta turistica, in lungime totala de peste 25 de km, incepe de la intrarea in localitatea Valea Draganului (intersectia cu DN1), continua pana in proximitatea Barajului Dragan-Floroiu si ajunge pana la limita administrativa cu judetul Bihor.
De mare complexitate si amploare, lucrarile au vizat intreaga structura a carosabilului, incepand de la fundatie si pana la asternerea covorului asfaltic in doua straturi, binder si uzura.
De asemenea, au mai fost modernizate:
- peste 80 de podete
- 7 poduri, din care cel amplasat pe raul Crisul Repede a fost construit de la zero.
Tot in cadrul proiectului au mai fost construite:
- 9,5 km de trotuare,
- 7 statii de autobuz,
- 5 zone de parking auto
- 50 de intersectii cu drumurile laterale amenajate
De asemenea, in vederea cresterii sigurantei rutiere au fost:
- montati 10,6 km de parapeti metalici
- construiti 7,2 km de ziduri de sprijin si
- realizat intreg sistemul de semnalizare si marcaj auto.