CFR aloca 105,54 MILIOANE lei pentru lucrari de reparatii linii, consolidari si modernizarea trecerilor la nivel pe raza SRCF CLUJ, IASI si GALATI.
”Pe raza regionalelor CLUJ, IASI si GALATI sunt in derulare lucrari de reparatii si intretinere la componentele infrastructurii si suprastructurii feroviare, lucrari care au drept scop imbunatatirea conditiilor de circulatie pe linii directe si din statii, prin ridicarea restrictiilor de viteza, optimizarea gradului de siguranta feroviara si rutiera la trecerile la nivel cu calea ferata, cresterea capacitatii de exploatare si evitarea introducerii de restrictii de viteza, prin aducerea liniilor in parametrii proiectati”, anunta compania.
Finantarea va fi asigurata de la bugetul de stat si din fonduri proprii CFR SA.
LUCRARI IN EXECUTIE/DEMARATE:
- reparatii curente linii si aparate de cale
- modernizare treceri la nivel
- reparatii tunel
- reparatii poduri, podete si consolidare terasamente
- reparatii cabluri si retele de cabluri instalatii SCB
- inlocuire traverse de beton in linie curenta
Statia Padureni: inlocuit aparatele de cale nr. 14 si nr. 18, cu aparate noi de cale pe traverse de beton
Statia Adjud:
– inlocuit aparatele de cale nr. 10 si nr. 14, cu aparate noi de cale pe traverse de beton
– sudarea aluminotermica cu inglobare in calea fara joante a aparatelor de cale nr.2 si nr. 4
Rosiesti – Crasna (proiectare si executie): consolidare terasament km 321+950-323+400, linia I
Bacau – Garleni (proiectare si executie): consolidare terasament km 3+200 – 4+200
Argestru – Vatra Dornei: inlocuire traverse necorespunzatoare km 102+570 – 106+900
Pascani – Ruginoasa: inlocuire sina si sudura electrica km 11+550 – 12+510
Targu Frumos – Sarca: inlocuire sina si sudura electrica km 36+090 – 36+770 si km 34+470 – 35+130
Valea Viseului – Leordina: consolidare terasament si refacere aparare mal km 19+210 -19+350, km 19+382 – 19+455 si km 19+225 – 19+350
Statia Sarmasag:
- modernizare trecere la nivel km 66+139
- modernizare trecere la nivel km 86+666
Valea lui Mihai – Nyrabrany: modernizare trecere la nivel km 5+650
Silindru – Valea lui Mihai: modernizare trecere la nivel km 717+324
Bistrita Nord – Susenii Bargaului
- modernizare trecere la nivel km 68+071
- modernizare trecere la nivel km 70+906
Statia Susenii Bargaului: modernizare trecere la nivel km 80+971
Saratel – Mariselu: modernizare trecere la nivel km 1+318
Saratel – Bistrita Nord: modernizare trecere la nivel km 50+831
Valea Viseului – Petrova: refacere tunel km 3+681 – 3+840
Sarmasag – Borla: modernizare trecere la nivel km 74+936
Statia Campia Turzii: reparatii capitale la cladirea de calatori (proiectare si executie)
Statia Viseu de Jos: reparatii capitale la cladirea de calatori (executie)
Carei – Tasnad: modernizare trecere la nivel km 5+647
Statia Sarmasag: modernizare trecere la nivel km 74+936
Ciumegiu – Salonta: modernizare trecere la nivel km 75+246
Salonta – Kotegyan: modernizare trecere la nivel km 7+164
Sacuieni Bihor – Marghita:
– modernizare trecere la nivel km 13+868
– modernizare trecere la nivel km 2+642
Marghita – Surplacu de Barcau: modernizare trecere la nivel km 33+973
Surplacu de Barcau – Simleu Silvaniei:
- modernizare trecere la nivel km 51+788
- modernizare trecere la nivel km 61+894
Statia Mirsid: modernizare trecere la nivel km 104+869
Mirsid – Jibou: modernizare trecere la nivel km 113+943
REPARATII FINALIZATE
Statia Faurei: inlocuit aparatele de cale nr. 12, 22 si 28 cu aparate noi tip 60 pe traverse din beton
Statia Adjud: inlocuit traversarea cu jonctiune dubla 43/47
Buzau – Buzau Sud – Cilibia (fir II): inlocuire la rand a suprastructurii caii km 129+016 – 148+700
Cilibia – Faurei (fir II): inlocuire la rand a suprastructurii caii km 148+700 – 167+700
Statia Comanesti: inlocuit schimbatorul de cale nr. 5 si traversarea cu jonctiune dubla 7/9, cu schimmbatoare noi pe traverse din beton
Galati Larga Ana – Galati Bazin – Galati Marfuri – Port Docuri: inlocuirea traverselor speciale din lemn (cale larga de 2,80 m) si a traverselor speciale din lemn de pe zona aparatelor de cale si de pe linia incalecata km 0+760 – km 4+340
Siloz Port Docuri – Galati Marfuri – Galati Calatori: inlocuirea traverselor din lemn normale cu traverse din beton T 13 si a traverselor speciale din lemn de pe zona aparatelor de cale km 0+495 – km 2+020
Statia Rosetti:
- inlocuire sine defecte, traverselor din beton necorespunzatoare, material marunt de prindere uzat, completarea prismei de piatra sparta si buraj tehnologic pe linia 4 PE
- inlocuire aparatului de cale nr. 11
Statia Ramnicu Sarat: inlocuire aparate de cale nr. 1 si nr. 3 cu apatrate noi tip 60 pe traverse din beton
Tecuci – Marasesti: inlocuirea la rand a traverselor speciale pe pod km 227+539
Zoita – Ramnicu Sarat: inlocuirea la rand a traverselor speciale pe pod km 159+278 si a sinei defecte
Ulmeni – Sahateni: reparatii infrastructura si suprastructura pod CF km 104+975 – 105+025 si podet km 106+397
Sahateni – Buzau – Focsani: taiere arbori periculosi din zona CF
Statia Berca: taiere arbori periculosi din zona CF
Borzesti – Onesti: taiere arbori periculosi din zona CF
Statia Galati Larga Ana: inlocuirea traverselor necorespunzatoare pe aparatele de cale
Urechesti – Caiuti: inlocuirea traverselor necorespunzatoare pe pod km 11+772
Statia Marasesti: inlocuirea aparatului de cale nr. 33 cu panouri CF
Buzau Sud – Cilibia (fir I): inlocuire sina defecta km 142+205/255, km 142+721/821, km 142+848/920 si km 146+674/147+170
Statia Braila: inlocuirea macazului si a aparatului de cale nr. 57 pe linia 2 directa
Racord Buzau Sud – Boboc: inlocuirea la rand a traverselor din lemn necorespunzatoare cu traverse din beton cu supralargire, variabila pe curbe
Lunca de Mijloc – Ghimes: inlocuirea la rand a traverselor din lemn necorespunzatoare cu traverse din beton pe linie curenta si a traverselor din lemn speciale pe podurile de la km 110+461 si km 114+327
Valea Calugareasca – Cricov (fir I+II): inlocuirea la rand a traverselor din lemn speciale pe pod km 74+541 si reparatia tablierului metalic
Adjud – Sascut
- inlocuit dale beton la TN km 247+991
- reparatie periodica cu masini grele de cale cu ciuruirea integrala a prismei de piatra sparta km 247+950 – km 244+590 (fir II)
- reparatie periodica cu masini grele de cale cu ciuruirea integrala a prismei de piatra sparta km 244+590 – km 248+040 (fir I)
Rosetti – Faurei (fir I): inlocuire sina defecta si sudura alumino-termica km 161+290/410 si km 161+650/890
Barcea – Tecuci (fir I+II): inlocuirea la rand a traverselor din lemn speciale pe pod km 244+571
Pufesti – Adjud: reparatie periodica cu masini grele de cale cu ciuruirea integrala a prismei de piatra sparta km 234+480 – km 243+030 (fir I)
Statia Buzau: reparatie periodica cu masini grele de cale cu ciuruirea integrala a prismei de piatra sparta sectiunea 29 (fir I)
Traian Sat – Lacu Sarat: reparatie periodica cu masini grele de cale cu ciuruirea integrala a prismei de piatra sparta km 207+000 – km 217+800 (fir I)
Targu Ocna – Dofteana: reparatie periodica cu masini grele de cale cu ciuruirea integrala a prismei de piatra sparta km 50+800 – km 56+500 (fir I)
Spicu – Murgeana: reparatie periodica cu masini grele de cale cu ciuruirea integrala a prismei de piatra sparta km 36+750 – km 44+850 (fir II)
Statiile Adjud, Pufesti, Padureni, Putna Seaca, Focsani, Cotesti, Gugesti, Rm Sarat, Boboc, Zoita, Buzau, Ulmeni, Ghimes, Comanesti, Palanca: buraj general si intretinere pe zona aparatelor de cale
Barbosi Calatori – Sendreni (fir I+II): reparatie periodica cu masini grele de cale cu ciuruirea integrala a prismei de piatra sparta km 309+420 – km 309+810 si 309+510 – km 309+830
Statia Vicsani – linii cale normala/cale larga: inlocuirea traverselor de lemn normale si speciale necorespunzatoare, consolidare prindere, indepartare vegetatie, asigurare gabarit de libera trecere, rectificare nivel, verificare parti ascunse la aparatele de cale pe liniile 8, 9, 11, 12, 13 si 15
Statia Bacau: inlocuire traverse necorespunzatoare linia 3 C
Cosna – Gradinita: reparatie instalatia BLA prin inlocuirea cablurilor, vopsire instalatii exterioare, protejare cabluri pe poduri/podete.
Dolhasca – Lespezi: reparatie instalatia BLA prin inlocuirea cablurilor, picheti, cablu de semnalizare,vopsire instalatii exterioare, protejare cabluri pe poduri/podete, reparatii prize de pamant
Vatra Dornei – Rosu: inlocuire traverse necorespunzatoare km 108+155 – 108+478
Iacobeni – Argestru: refacere zid de sprijin km 100+250 – 100+650
Statia Dornesti: inlocuire traverse necorespunzatoare pe liniile 17, 23 si 24
Sarca – Podu Iloaiei (fir I): inlocuire traverse BA, eliberare gabarit linia I, montare stalpi electrificare, inlocuit sina
Zorleni – Falciu: inlocuire traverse necorespunzatoare si indepartare vegetatie
Mircesti – Muncel I: inlocuire sina si sudura electrica
- Modernizare trecere la nivel km 26+665, intre statiile CF Leordina -Viseu de Jos
- Modernizare trecere la nivel km 21+020, intre statiile CF Leordina -Viseu de Jos
- Modernizare trecere la nivel km 23+652, intre statiile CF Leordina -Viseu de Jos
- Modernizare trecere la nivel km 18+638, intre statiile CF Leordina – Valea Viseului
- Modernizare trecere la nivel km 12+410, intre statiile CF Leordina – Valea Viseului
- Modernizare trecere la nivel km 0+188, Statia Baia Mare
- Modernizare trecere la nivel km 177+857, Statia Baia Mare
- Modernizare trecere la nivel km 13+917, intre statiile CF Nimigea – Salva
- Modernizare trecere la nivel km 16+221, intre statiile CF Nimigea – Salva
- Modernizare trecere la nivel km 0+850, in statia CF Salva
Scopul lucrarilor de reparatii:
- cresterea vitezei, a gradului de confort si a sigurantei feroviare/rutiere
- cresterea capacitatii de exploatare
- ridicarea restrictiilor de viteza
- evitarea introducerii de restrictii de viteza, prin aducerea liniilor in parametrii proiectati