Lotul 1 din autostrada Sibiu-Pitesti va fi receptionat oficial pe 15 decembrie. Tronsonul va fi dat in trafic cu cinci luni mai devreme fata de termenul prevazut in contract.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, scrie pe Facebook ca vom avea 200 km de drum de mare viteza pe an, dar incepand cu 2024.
”Prin ceea ce facem in ultima perioada vom deschide peste 200 km, de drum de mare viteza, pe an, din 2024-2025”, raspunde acesta unui cititor, pe contul sau de Facebook.
Oficialul a efectuat o ultima vizita in santierul primului lot al Autostrazii Sibiu-Pitesti, inainte de darea in trafic.
”Am facut ultima vizita in santierul Lotului 1 Sibiu-Pitesti al Autostrazii Sibiu – Pitesti, pentru care este programata receptia lucrarilor in data de 15 decembrie asa cum a anuntat si directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol. Daca se constata, in urma receptiei, ca toate lucrarile executate sunt in parametrii proiectati si ca circulatia rutiera se poate desfasura in conditii de siguranta, lotul 1 va fi dat in trafic imediat, ceea ce inseamna ca acest lucru se va intampla cu cinci luni mai devreme fata de termenul contractual asumat de catre antreprenorul PORR”, spune Scriosteanu.
Stadiul ultimelor pregatiri inainte de darea in trafic:
- Se finalizeaza amenajarea spatiilor de servicii;
- Se lucreaza la finalizarea marcajului rutier, cu mai multe echipe;
- Se finalizeaza semnalizarea verticala, prin montarea panourilor pe stalpi si a consolelor si portalurilor;
- Se asterne stratul de uzura din mixtura asfaltica tip MAS 16 in sensul giratoriu Boita;
- Se finalizeaza lucrarile de colectare si evacuare a apelor pluviale;
- Se finalizeaza lucrarile la structuri, prin aplicarea protectiei anticoroziva pentru structurile de la km 3+440, km 6+310 si km 10+470;
- Se monteaza ultimele panouri fonoabsorbante in zona viaductului (km 10+470);
- Se finalizeaza montarea parapetelor de siguranta in zonele de trecere, in zonele de tranzitie si in dreptul rosturilor de dilatatie la structuri, in sensurile giratorii Mohu si Boita;
- Se realizeaza ultimele bransamente pentru iluminat public la structurile de la km 2+110, km 3+440, km 6+310, km 10+470 si km 12+375;
- Se finalizeaza implementarea sistemului ITS, prin tragere fibra optica intre km 9+600 – km 13+170;
- Se finalizeaza lucrarile de imprejmuire, prin montarea stalpilor si plasei intre km 8+500 – km 10+000, pe ambele parti ale sectorului de drum.
”Va reamintesc faptul ca am dat ordinul de incepere a lucrarilor in primavara anului 2020”, adauga el.
Autostrada Sibiu – Pitesti va avea o lungime de peste 122 de km, este impartita in 5 loturi si va lega Centrul si Vestul Romaniei de reteaua europeana de autostrazi, fiind o parte importanta a Coridorului 4 Paneuropean.
”Avand in vedere ca sunt contractate toate loturile Autostrazii A1, din care face parte si Sibiu – Pitesti, putem estima ca in 2027, maximum 2028, vom circula neintrerupt pe autostrada de la Constanta la Nadlac”, precizeaza Scriosteanu.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea recent ca Lotul 1 din autostrada Sibiu-Pitesti, portiunea Sibiu-Boita, va fi dat in circulatie pana la finalul acestui an.
Constructor este compania austriaca Porr Construct, contractul avand o valoare de 613 milioane lei (circa 127 milioane euro).
Precizam ca termenul contractual este aprilie 2023.
Tronsonul Sibiu-Boita va avea: trei viaducte, doua noduri rutiere, 22 de pasaje, patru poduri si 27 de podete, plus doua spatii de servicii.
Viaductul peste Talmacel este cea mai spectaculoasa lucrare de pe traseu, acesta fiind lung de 650 de metri. Inaltimea picioarelor este de pana la 30 de metri. Acest pod casetat si executat in consola, cu 8 deschideri si este construit dupa cele mai noi standarde in domeniu.
Pe cei 13,17 km ai Lotului I, Sibiu – Boita, vor fi realizate:
– 3 viaducte
– 2 noduri rutiere, respectiv Sibiu si Boita (amenajare bretea si intersectie cu DN7)
– 22 de pasaje (un pasaj superior si 21 inferioare)
– 4 poduri si 27 de podete
– 2 spatii de servicii