Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta ca s-au dat amenzi de peste jumatate de milion de lei si au fost aplicate 21 de sanctiuni firmelor care exploateaza balast pe traseul proiectului Canalului navigabil Bucuresti-Dunare. Oficialul a dispus controalele in zona in urma sesizarilor primite de la cetateni.
”Aviz firmelor dornice de castiguri rapide pe seama comunitatilor mici si a proiectelor cu importanta strategica! In urma sesizarilor unor cetateni, am dispus mai multe controale pe traseul proiectului Canalului navigabil Bucuresti-Dunare. Au fost date amenzi de peste jumatate de milion de lei si au fost aplicate 21 de sanctiuni firmelor care exploateaza balast in zona”, spune Grindeanu.
IGPR a constatat comiterea a 2 infractiuni (evaziune fiscala si nerespectarea legii mineritului).
Garda de Mediu a oprit activitatea a 3 firme care nu detineau acord de mediu si a dat amenzi cu o valoare de 167.500 lei.
ISCTR a amendat mai multe firme care au depasit greutatea maxima pentru transportul pe drumurile publice cu 95.000 lei.
Compania Nationala Apele Romane a aplicat 8 sanctiuni de 270.000 lei.
Controalele au fost desfasurate pe raza judetelor Giurgiu, Ilfov si Calarasi, in baza unui protocol incheiat intre Ministerul Transporturilor, Ministerul de Interne si Ministerul Mediului.
”Desi lucrarile la Canalul Bucuresti-Dunare (incepute in 1986) au intrat in conservare in 1989, proiectul nu trebuie lasat sa se degradeze iremediabil. Statul roman intentioneaza sa reia acest proiect care ar permite navelor fluviale sa transporte marfuri spre si dinspre Bucuresti, ceea ce ar transforma Capitala Romaniei intr-un important nod logistic naval”, spune Grindeanu.
In prezent, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind continuarea lucrarilor pe Canalul Bucuresti-Dunare are un castigator.
Procedura se afla in faza solutionarii contestatiilor iar anul viitor (2023) ar urma sa fie semnat contractul.