Primii kilometri ai autostrazii Sibiu – Pitesti, cea mai asteptata autostrada din Romania, sunt tot mai aproape de finalizare, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Astfel, progresul fizic al lucrarilor pe santierul Sectiunii 1 (Sibiu – Boita) a ajuns la 90%.
Sectiunea 1 (Sibiu – Boita) are o lungime de 13,17 km iar pe traseul acesteia s-au construit pana acum: opt poduri, pasaje si viaducte, precum si doua noduri rutiere la intersectia cu drumurile nationale.
Pe santier se executa acum urmatoarele lucrari:
– asternerea asfaltului
– montarea parapetului de protectie si a imprejmuirilor
– trasarea marcajelor
– realizarea conexiunii cu Varianta de Ocolire Sibiu
– realizarea bretelelor la Nodul Rutier Sibiu
– racordarea cu DN 7
– vopsirea structurilor
– montarea rosturilor de dilatare
Grindeanu spunea recent ca Lotul 1 din autostrada Sibiu-Pitesti, portiunea Sibiu-Boita, va fi dat in circulatie pana la finalul acestui an.
Constructor este compania austriaca Porr Construct, contractul avand o valoare de 613 milioane lei (circa 127 milioane euro).
Precizam ca termenul contractual este aprilie 2023.
„Mandatul sper sa fie mai lung. Media ministrilor Transporturilor, cel putin in ultimii 10 ani, asa cam un an per cap de ministru. Nu astept sa fiu schimbat. Evaluarile le face premierul, nu trebuie sa fac eu. S-au dat in circulatie, de cand am preluat mandatul, si acesta nu e meritul lui Sorin Grindeanu… Sunt proiecte care in infrastructura vin din spate, sunt proiecte care nu se intampla in cateva luni de zile. S-a dat acel tronson mult discutat Sebes-Turda, s-au dat aproximativ 40 de kilometri de drum expres si anume tronsonul 2 de la Craiova la Pitesti. Pana la sfarsitul anului, imi pastrez optimismul ca Sibiu-Boita si anume lotul 1 din Sibiu-Pitesti va fi dat in circulatie pana la sfarsitul anului. E primul din cele cinci. A inceput o mobilizare mai buna, in ultima perioada, si anume de la Pitesti la Curtea de Arges. Ma astept mai mult”, a afirmat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, luna aceasta.
In noiembrie 2021 a avut loc un pas important pe santierul celei mai asteptate autostrazi din Romania, cand constructorul PORR a inceput asfaltarile pe acest lot intre Sibiu si Boita.
Tronsonul Sibiu-Boita va avea: trei viaducte, doua noduri rutiere, 22 de pasaje, patru poduri si 27 de podete, plus doua spatii de servicii.
Viaductul peste Talmacel este cea mai spectaculoasa lucrare de pe traseu, acesta fiind lung de 650 de metri. Inaltimea picioarelor este de pana la 30 de metri. Acest pod casetat si executat in consola, cu 8 deschideri si este construit dupa cele mai noi standarde in domeniu.
Pe cei 13,17 km ai Lotului I, Sibiu – Boita, vor fi realizate:
– 3 viaducte
– 2 noduri rutiere, respectiv Sibiu si Boita (amenajare bretea si intersectie cu DN7)
– 22 de pasaje (un pasaj superior si 21 inferioare)
– 4 poduri si 27 de podete
– 2 spatii de servicii