Antreprenorul pasajului de la Drajna, constructorul roman Arcada, isi mentine ritmul bun de lucru pentru a-si respecta termenul asumat de finalizare, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.
Investitia ar putea fi inaugurata mai devreme decat prevede contractul, iunie 2023. Amplasamentul acestei lucrari a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie, anul acesta.
Pasajul de la Drajna va traversa DN3A si linia de cale ferata Bucuresti – Constanta si face parte din viitorul Drum Expres Calarasi-Braila.
”A fost finalizata montarea tuturor celor 165 grinzi prefabricate ale pasajului si s-a realizat 26% (78 ml) din dala de suprabetonare. Au fost realizate 4 podete din 5 aferente drumului. Se lucreaza la cofrarea, armarea si betonarea antretoazelor si dalei de suprabetonare, necesare pasajului. Se lucreaza, in continuare, la imbunatatirea terenului de fundare cu lianti hidraulici si se fac umpluturi din material coeziv. Pana acum, s-au folosit 26.000 mc lianti hidraulici si 60.000 mc de umpluturi din material coeziv”, spune Scriosteanu.
Se lucreaza si la asternerea pietrei sparte, necesare drumului. Pana acum, s-au asternut 10.000 mc de piatra sparta.
Continua lucrarile de relocare a retelelor de telecomunicatii, a retelelor de transport petrol si a conductelor de apa.
Este vorba despre realizarea unei supra-traversari pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va intinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodata si DN 3A Lehliu – Fetesti, drum national paralel cu CF 800.
Pasajul de la Drajna va fi parte integranta a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul judetului Ialomita.
Valoarea investitiei este de peste 98 milioane de lei, fara TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de executie este de 1 an si jumatate.
”Dar, inca de la desemnarea companiei castigatoare, am discutat cu conducerea Arcada, care si-a asumat ca va realiza pasajul inainte de termenul prevazut in contract”, spune Scriosteanu.
Pasajul de la Drajna va aduce, ca beneficii la nivel regional si national, cresterea vitezei de tranzitare prin eliminarea timpilor pierduti acum la bariera, precum si cresterea sigurantei rutiere prin eliminarea traversarii la nivel a caii ferate.
Ministerul Transporturilor a emis Autorizatia de Construire pe 14 decembrie 2021.
Noul drum intre Autostrada Soarelui si DN 21 Slobozia – Braila va avea o lungime de 2,7 kilometri din care pasajul propriu-zis are 305 metri lungime.
Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferata va imbunatati pe viitor conditiile de circulatie.
Constructorul Arcada a realizat si viaductul liniei de tren peste DN 1 Gara de Nord-Otopeni.