ROMANIA CUMPARA INCA 17 TRENURI ELECTRICE – Autoritatea Romana pentru Reforma Feroviara va plati Alstom 220 milioane euro

Alstom si Autoritatea Romana pentru Reforma Feroviara (ARF) au semnat un act aditional la contractul initial pentru livrarea a 17 trenuri electrice inter-regionale Coradia Stream suplimentare si a serviciilor de intretinere asociate timp de 15 ani. Aceste trenuri vor completa primele 20 de unitati, comandate in martie 2022, creand astfel prima flota feroviara de calatori furnizata de Alstom in Romania. Cele 17 trenuri electrice suplimentare si serviciile asociate de mentenanta au o valoare totala de 220 milioane euro.

Numarul total de trenuri electrice inter-regionale Coradia Stream este acum 37 de unitati.

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) informeaza ca, la sediul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a fost incheiat Actul Aditional la Contractul de achizitie a 20 de rame electrice inter-regionale (RE-IR), intre AUTORITATEA PENTRU REFORMA FEROVIARA, in calitate de autoritate contractanta, si ALSTOM FERROVIARIA SpA, in calitate de furnizor”, anunta ARF.

Viteza maxima a trenurilor va fi de 160 km/h.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucuresti Nord – Constanta, Bucuresti Nord – Brasov – Arad – Timisoara, Bucuresti Nord – Brasov – Cluj, Bucuresti Nord – Brasov – Deda – Cluj, Bucuresti Nord – Brasov, Bucuresti Nord – Iasi, Bucuresti Nord – Suceava, Bucuresti Nord – Galati, Bucuresti-Nord – Craiova – Targu Jiu- Petrosani – Simeria, Bucuresti-Nord-Craiova-Timisoara-Arad, Cluj-Timisoara, Cluj-Suceava-Iasi.

Actul Aditional prevede suplimentarea contractului incheiat de ARF cu ALSTOM FERROVIARIA SpA, la data de 25 martie 2022, cu inca 17 rame electrice de lung parcurs si asigurarea perioadei de mentenanta pentru acestea pe o perioada de 15 de ani de la livrarea fiecarei rame electrice, la care se adauga serviciile de instruire a personalului in ceea ce priveste exploatarea, operarea trenurilor si utilizarea aplicatiilor software, care sunt asigurate de catre furnizor.

Valoarea totala a contractului pentru achizitia celor 37 unitati electrice multiple si serviciile de mentenanta aferente acestora pentru o perioada de 15 ani se ridica la un cost total de 2.421.771.878 lei, fara TVA, cu termen de livrare a primei rame la finalul anului 2023 si furnizarea pachetului complet de 37 de rame pana la finalul anului 2024.

 Finantarea proiectului este asigurata din fonduri europene nerambursabile si din bugetul de stat.

La acest eveniment au fost prezenti Ionut-Cristian Savoiu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, coordonatorul sectorului feroviar, Dragos ANOAICA, directorul Directiei Transport Feroviar, iar din partea partilor semnatare a participat Stefan-Adrian Roseanu, presedintele Autoritatii pentru Reforma Feroviara si Gabriel Stanciu, director general Alstom Romania, Bulgaria & Republica Moldova.

Dezvoltate pentru piata europeana, trenurile Coradia Stream sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS Nivelul 2 si respecta atat standardele europene (EN), cat si Specificatiile tehnice de interoperabilitate (STI), fiind capabile sa functioneze pe toate principalele sisteme europene de alimentare cu energie.

Fiecare tren va avea sase vagoane, o capacitate totala de 350 de locuri si podea 100% joasa. Vor fi doua usi de acces pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc si o usa pe fiecare parte a vagoanelor de capat. Sistemul de informare a pasagerilor va include un sistem de informare sonora si un sistem de afisare dinamica.

Fiecare vagon va fi echipat cu suport pentru bagaje de dimensiuni mari.

Trenurile Coradia Stream vor fi echipate si cu un sistem digital de numarare a calatorilor, cu senzori de inalta precizie. Fiecare tren va avea patru toalete ecologice, distribuite uniform pe toata lungimea trenului, una fiind adaptata si pentru utilizarea de catre persoane cu mobilitate redusa. Configuratia finala, culorile si finisajele vor fi complet personalizate conform cerintelor Autoritatii Contractante in faza de proiectare.

Viteza maxima de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din sase vagoane (doua vagoane de capat cu cabine de conducere si patru vagoane intermediare) si asigura 351 locuri pe scaune. Unitatile dispun de un sistem de semnalizare si siguranta ERTMS nivel 1 si 2, sistem national PZB90 si sunt prevazute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spatii pentru bar/bistro si pentru calatori cu dizabilitati, precum si o zona destinata distribuirii automate de bilete si aparate de compostat.

Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale tarii, dar vor facilita si conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilitatii, scaderea timpilor de calatorie si imbunatatirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferata.

Cu ocazia acestui eveniment, presedintele ARF, Stefan Roseanu si-a exprimat increderea ca aceste 37 de trenuri electrice vor deschide o serie mai lunga de achizitii publice de material rulant nou, necesar traficului national de calatori, astfel incat deficitul actual de trenuri moderne sa se reduca semnificativ in urmatorii ani.

„Ma bucur ca ARF a decis deja sa extinda numarul de pasageri care vor beneficia de avantajele trenurilor noastre, aproape dubland comanda initiala. Acest lucru arata increderea clientilor nostri in Coradia Stream ca produs de referinta pentru o retea feroviara moderna in Romania. Aceste 37 de trenuri electrice inter-regionale moderne vor contribui in mod semnificativ la tranzitia tarii catre o mobilitate sustenabila – in conformitate cu ambitia Alstom de a deschide calea catre o mobilitate mai ecologica si mai inteligenta la nivel mondial. Sunt incantat ca Romania se alatura numeroaselor tari europene care beneficiaza de tehnologiile feroviare regionale marca Alstom”, a declarat Gabriel Stanciu, managing director Alstom Romania, Bulgaria si Moldova.

Coradia Stream este o unitate electrica multipla (EMU) de inalta performanta, cu podea joasa, de ultima generatie, care ofera un design modular, permitand operatorilor sa aleaga cea mai potrivita configuratie. Dezvoltat pentru piata europeana, modelul Coradia Stream se bucura de un succes urias in toata Europa, cu aproape 900 de trenuri comandate deja in Danemarca, Germania, Italia, Luxemburg, Spania si Tarile de Jos – impreuna cu Romania.

Trenurile din Italia sunt in functiune de la jumatatea anului 2019, dovedind inca o data fiabilitatea acestei solutii. Familia de trenuri Coradia Stream ofera, de asemenea, solutii de tractiune fara emisii, cum ar fi alimentarea cu baterii sau hidrogen pentru liniile neelectrificate.

Alstom activeaza in Romania de aproape 30 de ani si este lider de piata in solutii de electrificare si semnalizare feroviara. Compania este responsabila de implementarea solutiilor de semnalizare sau electrificare pe mai mult de 75% din coridorul feroviar Rin-Dunare de pe teritoriul Romaniei. Prima solutie de semnalizare urbana de tip CBTC din tara este in implementare de catre Alstom pe Linia 5 de metrou din Bucuresti. Compania este de 18 ani si furnizorul de servicii de mentenanta pentru flota de metrou din Bucuresti.

De la trenuri de mare viteza, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, pana la sisteme la cheie, servicii, infrastructura, semnalizari si mobilitate digitala, Alstom ofera clientilor sai cel mai larg portofoliu din industrie. 150.000 de vehicule Alstom aflate in operare comerciala la nivel mondial atesta expertiza dovedita a companiei in managementul proiectelor, inovare, design si tehnologie. Cu sediul central in Franta si prezenta in 70 de tari, compania Alstom are peste 74.000 de angajati. Grupul a inregistrat venituri de 15,5 miliarde euro pentru anul fiscal incheiat la 31 martie 2022.

Articolul precedentAUTOSTRADA BACAU – PASCANI – Exproprierile pentru drumul lung de 77,39 km vor costa 38 milioane lei
Articolul următorAPAR MASINILE FARA SOFER – Anul viitor se lanseaza un sistem de acces fara cheie pentru vehicule comerciale

1 COMENTARIU

  1. Parca vad ca si astea sunt tot garnituri de navetisti, ca alea Siemens, de te doare tot dupa 2 ore de stat pe scaun!
    Si locomotivele ultra-performante Softronic de la Craiova nu sunt bune la noi! Sunt bune in Germania, Ungaria, prin alte parti…uite asa ne batem joc de industria interna, asa putina cat a mai ramas!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.