APAR MASINILE FARA SOFER – Anul viitor se lanseaza un sistem de acces fara cheie pentru vehicule comerciale

In Europa, exista un deficit de 400.000 de soferi, arata Grupul german Bosch, care isi propune sa implementeze operarea fara sofer pe autostrazi pana la sfarsitul deceniului.

In Europa, există deja un deficit de 400.000 de șoferi. Bosch isi propune sa implementeze operarea fara sofer pe autostrazi pana la sfarsitul deceniului. In 2025, un computer de vehicul care permite datelor senzorilor sa fie prelucrate in timp real va intra in productie pe scara larga la un producator european de camioane. Tehnologia Bosch va face arhitectura electronica a viitoarelor vehicule comerciale mult mai puternica, oferind astfel baza pentru camionul definit de software. Pe drumul catre conducerea automatizata, compania face afaceri bune cu sistemele de asistenta pentru sofer. Cel mai bun exemplu: senzori radar pentru acoperirea unghiului mort. Aceasta piata va creste cu 40% in urmatorii cativa ani, Bosch cu aproape 60%. Eforturile companiei sunt conduse aici de diversi factori, inclusiv de cerintele legale pentru prevenirea accidentelor rutiere cu vehicule comerciale”, anunta grupul.

De exemplu, functia de asistent de viraj va fi o caracteristica obligatorie in Europa din 2024.

Jumatate din asociatii de cercetare si dezvoltare din sectorul de afaceri Solutii de mobilitate sunt ingineri de software. Printre altele, acest fapt promoveaza dezvoltarea conducerii automatizate. Bosch are 1.100 de ingineri care lucreaza la acest subiect si furnizeaza software, senzori, computere pentru vehicule si dispozitive de actionare dintr-o singura sursa.

Conducerea automatizata apare, in parte, din cauza penuriei acute de soferi. Si nicaieri conducerea automatizata nu are mai mult sens economic decat in vehiculele comerciale”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administratie Bosch si presedinte al sectorului de afaceri Solutii de mobilitate.

Un exemplu de servicii Bosch pentru industria de transport si logistica este monitorizarea logisticii.

Centrele de servicii Bosch monitorizeaza starea bunurilor critice sau chiar vitale din punct de vedere medical – intre 30.000 si 40.000 de camioane anual. In timpul pandemiei de coronavirus, Bosch a preluat si monitorizarea transporturilor de vaccinuri. Exista, de asemenea, o cerere mare pentru parcarea securizata a camioanelor, un serviciu care poate fi folosit pentru rezervarea locurilor de parcare pentru camioane. Bosch ofera deja 100 de zone adecvate de-a lungul autostrazilor in unsprezece tari europene. Rezervarile s-au triplat doar in 2021. De asemenea, Bosch isi extinde portofoliul de servicii pentru a include o solutie de modernizare pentru sistemul de acces fara cheie pentru vehicule comerciale, care va fi lansat in 2023”, spun reprezentantii companiei.

Solutii de mobilitate este cel mai mare sector de afaceri al Grupului Bosch. A generat vanzari de 45,3 miliarde de euro in 2021 si, astfel, a contribuit cu 58 de procente din totalul vanzarilor din operatiuni. Acest lucru face Grupul Bosch unul dintre cei mai importanti furnizori din industria automobilelor.

Grupul Bosch anunta ca intentioneaza sa creasca in continuare cu sisteme de propulsie neutre din punct de vedere climatic si se asteapta ca sistemele de propulsie alternative sa duca la cresterea majora a afacerii grupului pe parcursul deceniului. Bosch genereaza un sfert din veniturile sale din vanzari din tehnologia vehiculelor comerciale, de la camionete la camioane de 40 de tone. Grupul preconizeaza ca peste 80 de procente din toate camioanele de peste 6 tone metrice vor fi inca alimentate cu motorina in 2025.

Conform previziunilor Bosch, peste 80 de procente din toate camioanele cu o greutate de sase tone metrice sau mai mult vor fi inca alimentate cu motorina in 2025. Diversitatea sistemelor de propulsie va creste ulterior si, pana in 2035, jumatate din toate vehiculele comerciale noi vor fi electrice, alimentate fie de la baterie, fie cu hidrogen”, anunta grupul.

Vanzarile din sectorul de afaceri Solutii de mobilitate al Bosch au crescut cu 6 procente pana in acest moment, dupa ajustarea efectelor cursului de schimb. Bosch genereaza un sfert din veniturile sale din vanzari din tehnologia vehiculelor comerciale, de la camionete la camioane de 40 de tone.

O abordare neutra din punct de vedere tehnologic este deosebit de utila la vehiculele comerciale. In functie de aplicatie, va exista mai mult de o optiune neutra din punct de vedere climatic pentru sistemul de propulsie al camionului”, a spus Markus Heyn, membru al consiliului de administratie Bosch si presedinte al sectorului de afaceri Solutii de mobilitate.

Pe masura ce se indreapta spre obiectivul transportului de marfuri neutru din punct de vedere climatic, compania de tehnologie isi extinde in mod constant portofoliul de sisteme de propulsie. Pe langa sistemele de propulsie diesel care vor continua sa joace un rol vital in vehiculele comerciale pentru o vreme, Bosch ofera si sisteme de propulsie cu baterii electrice si cu pile de combustie.

Compania a incorporat acum o alta optiune, motorul cu hidrogen, pentru a umple golul in sistemele de propulsie alternative, in special pentru vehiculele grele de constructii si masinile agricole.

Actiunea climatica muta transportul de marfa in directii mai diverse. Ne asteptam ca sistemele de propulsie alternative sa duca la cresterea majora a afacerii noastre pe parcursul deceniului”, a declarat Markus Heyn.

Pe langa sistemele de propulsie, ceilalti piloni ai afacerii Bosch in domeniul vehiculelor comerciale sunt sistemele de asistenta pentru sofer si conectivitatea.

La Bosch, 3.400 de ingineri lucreaza la sistemul de propulsie al viitorului pentru camioane.

Nicio alta companie nu ofera atat de multe optiuni de electromobilitate ca Bosch: de la biciclete electrice la masini de constructii si de la cipuri cu carbura de siliciu la module complete de conducere. Aceasta strategie da roade: Bosch are deja 30 de comenzi majore de la producatori pentru sisteme de propulsie electrice cu baterii. Bosch are, de asemenea, planuri mari pentru pila de combustie”, mai arata grupul.

Pana in 2025, compania isi propune sa aiba peste 40.000 de sisteme cu pile de combustie Bosch pe drum.

Pentru a sprijini acest obiectiv, Bosch produce, de asemenea, stivele si isi stabileste capacitati de productie globale aproape de clientii sai, in special la fabricile sale din Anderson (SUA), Wuxi (China) si Bamberg (Germania). Pilele de combustie nu sunt singura modalitate de a alimenta camioanele folosind hidrogen; mai sunt si motoare H2. Bosch dezvolta unitatile de control si tehnologia de injectie necesare acestor motoare si a achizitionat deja un proiect major in India.

Principalele domenii de activitate ale sectorului de afaceri sunt tehnologia de injectie si perifericele sistemelor de propulsie pentru motoarele cu ardere interna, solutii diverse pentru electrificarea sistemelor de propulsie, sisteme de siguranta a vehiculelor, asistenta pentru sofer si functii automatizate, tehnologie pentru infotainment usor de utilizat, precum si comunicarea vehicul-la-vehicul si vehicul-lainfrastructura, concepte de atelier de reparatii, si tehnologie si servicii pentru piata de schimb auto.

Grupul Bosch este prezent in Romania de 28 de ani si are in jur de 8.800 de angajati in sase entitati. In 2021, Bosch a generat vanzari consolidate de 494 de milioane de euro pe piata din Romania. Vanzarile nete totale, incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe langa centrul de cercetare si dezvoltare din Cluj si Bucuresti si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de Tehnologie industriala, localizata, de asemenea, in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele sectoarelor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.

Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 402.600 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Compania a generat vanzari de 78,7 miliarde de euro in anul 2021. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 si mobilitate conectata.

Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproximativ 440 de filiale si companii regionale din 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie, inginerie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Cu cele peste 400 de locatii din lumea intreaga, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon inca din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. In cele 128 de locatii din lume, Bosch are aproape 76.100 de angajati in cercetare si dezvoltare, dintre care aproximativ 38.000 de ingineri software.

Articolul precedentROMANIA CUMPARA INCA 17 TRENURI ELECTRICE – Autoritatea Romana pentru Reforma Feroviara va plati Alstom 220 milioane euro
Articolul următorINCA 70 KILOMETRI DIN AUTOSTRADA BUZAU-FOCSANI PE MANA LUI UMBRARESCU – In 10 zile s-ar putea semna contractele pentru tronsoanele 2 si 3, in valoare de 2,77 miliarde lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.