Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, a anuntat ca, de la inceputul anului si pana la 1 august, la Ministerul Transporturilor s-au semnat contractele pe toate tipurile de transport de aproximativ 4,7 miliarde euro.
De la inceputul acestui an au fost lansati in licitatie 332 de km de autostrada, de patru ori mai mult decat in 2021.
In prezent, in Romania sunt in constructie peste 200 de km de autostrada si peste 61 de km de drum expres, iar pentru 130 de km de autostrada au fost semnate contracte.
”Am prezentat astazi o viziune integrata in domeniul transporturilor, corelata cu masurile economico-sociale pe care le luam la nivel national. Infrastructura mare aduce atat beneficii imediate prin crearea de locuri de munca pe santiere, cat si pe termen lung, prin dezvoltarea economica a Regiunilor. Inca de la inceputul mandatului am vrut sa abordez integrat infrastructura mare de transport. Am demonstrat in 8 luni de guvernare ca se pot face investitii de 4,7 miliarde de euro in toate modurile de transport: rutier, feroviar, aerian si naval! Ma refer aici la valoarea tuturor contractelor lansate in mai putin de un an. Numai de la inceputul acestui an am lansat in licitatie 332 de km de autostrada! De 4 ori mai mult decat in 2021! In prezent sunt in constructie peste 200 de km de autostrada si peste 61 de km de Drum Expres, iar pentru 130 de km de autostrada au fost semnate contracte!”, spune Grindeanu.
In 2022, sunt deja in curs de modernizare 254 km de cale ferata, pentru alti 162 de km au fost desemnati castigatorii, iar pentru 166 de km au fost depuse oferte.
Pentru 418 km urmeaza sa se desfasoare lucrari de reparatii de tip Quick Wins si pe alti 263 de km se vor desfasura lucrari de inlocuire la rand a elementelor suprastructurii.
”Deci peste 1.000 de km de cale ferata care va permite circulatia trenurilor in conditii europene de siguranta si confort. In 2023, voi continua sa folosesc toate resursele ministerului si am sa mobilizez in continuare Companiile aflate in coordonarea MTI pentru a finaliza proiecte care treneaza de 30 de ani”, mai spune oficialul.
Din 2023, toate loturile A7, de la Ploiesti la Pascani (320 km), vor fi in constructie.
”A inceput deja constructia pentru primii aproape 50 de km ai A7, iar in aceasta saptamana semnam contracte pentru inca aproape 16 km. Este o investitie de 26 de miliarde de lei (5,2 miliarde de euro) cu bani asigurati prin PNRR. Tot anul viitor, cel mai tarziu, vom semna contractele pentru sectiunile din A8, finantate prin PNRR. Adica sectiunile de capete: Targu Mures-Miercurea Nirajului si Leghin-Targu Neamt. Ne propunem si modernizarea principalelor coridoare feroviare din vestul Romaniei: tronsoanele Caransebes-Timisoara-Arad si Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor-frontiera ungara (328 km). Sunt investitii de peste 16,33 de miliarde de lei (3,26 de miliarde de euro), fara TVA”, afirma ministrul Grindeanu.
In plus, in 2023 va fi finalizata operationalizarea completa a infrastructura feroviara din Portul Constanta.
”Am alocat, din fondul de rezerva al Guvernului, 200 de milioane de lei pentru a sustine repararea celor aproape 100 de linii de cale ferata din port, care ajunsesera intr-o stare tehnica dezolanta si care erau blocate de vagoane abandonate. Lucrurile se misca deja in directia buna si primele 35 de linii vor redeveni operationale inca din aceasta toamna, dupa aproape 30 de ani de paragina. Cel mai important port maritim al Romaniei are o sansa unica sa devenim un HUB portuar modern, sansa pe care nu avem voie sa o ratam!”, adauga el.
Grindeanu spunea recent ca dezvoltarea infrastructurii are nevoie de finantare, dar si de constructori seriosi.
”Banii necesari sunt asigurati prin fonduri europene, iar proiectele pot avansa fara probleme. Este important insa ca si constructorii sa inteleaga responsabilitatea pe care o au atunci cand semneaza contracte”, afirma el.