CFR ANUNTA CASTIGATORII PENTRU LUCRARI LA 4 LOTURI IMPORTANTE – Lucrarile pentru inlocuirea a 1.461 km din reteaua feroviara costa 2,1 miliarde lei si includ Capitala, Timisoara, Cluj, Brasov, Craiova, Iasi

CFR anunta ca a desemnat castigatorii pentru lucrari de intretinere a infrastructurii feroviare in valoare de 2,1 miliarde lei. Astfel, au fost desemnate ofertele castigatoare pe 4 loturi, la licitatia deschisa pentru Lucrari de intretinere prin inlocuirea la rand a elementelor componente ale suprastructurii caii, pe o lungime de maximum 1.461 km din reteaua feroviara, lucrari care au drept scop readucerea liniilor in parametri proiectati si circulatia trenurilor cu vitezele initiale de maximum 120 km/h.

In cadrul procedurii de licitatie publica, impartita in 8 loturi, aferente celor 8 sucursale regionale de cale ferata, au fost desemnate ofertele castigatoare, cu o valoare totala de 2.1 miliarde lei, pentru loturile 1,3,4 si 5, astfel:

  • Lotul 1 (SRCF Bucuresti): AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.) – oferta castigatoare in valoare de 459.877.319,55 lei fara TVA
  • Lotul 3 (SRCF Timisoara): SALCEF SPA – oferta castigatoare in valoare de 562.428.647,70 lei fara TVA
  • Lotul 4 (SRCF Cluj): SALCEF SPA – oferta castigatoare in valoare de 611.548.030,55 lei fara TVA
  • Lotul 5 (SRCF Brasov): AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.) – oferta castigatoare in valoare de 466.838.540,32 lei fara TVA

Lotul 2 (SRCF Craiova) si Lotul 6 (SRCF Iasi) proceduri anulate, toate cele 7 oferte depuse fiind declarate neconforme.

Loturile 7 si 8 sunt in etapa de evaluare a ofertelor.

Acordurile-cadru, aferente celor 8 Sucursale Regionale de Cale Ferata (Bucuresti, Craiova, Timisoara, Cluj, Brasov, Iasi, Galati si Constanta), se vor derula pe o perioada de 4 ani si au ca obiectiv stabilirea termenilor si conditiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrari (contractele subsecvente de lucrari, care se vor incheia la nivel de regionala, in limita fondurilor alocate). De asemenea, precizam faptul ca, lucrarile de intretinere prin inlocuirea la rand a elementelor componente ale suprastructurii caii si realizarea caii fara joante, care se vor executa pe o lungime de 1.461 km CF, au ca obiectiv aducerea liniei in parametri proiectati pentru viteza maxima de circulatie de 120 km/ora.

Valoarea totala estimata a acordului-cadru, impartit in 8 loturi, este de minimum 1.001.483.640 lei fara TVA si de maximum 4.216.621.320 de lei, fara TVA.

Sursa de finantare este asigurata din fonduri de la bugetul de stat.

Viteza maxima de circulatie este de 120 km/h.

FCC CONSTRUCCION castiga contarctul pentru modernizarea liniei Lugoj – Timisoara Est (lotul 2)

De asemenea, a fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunea Lugoj – Timisoara Est (lotul 2), aferenta obiectivului de investitii “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Modernizarea sectiunii de cale ferata Lugoj – Timisoara Est (Lot 2), in lungime de 54,13 km, cuprinde lucrari complexe de infrastrutura si suprastructura feroviara (terasamente, linii, statii de cale ferata, consolidarea lucrarilor de arta, lucrari de instalatii, energoalimentare, telecomunicatii etc.) si de protectia mediului.

Oferta financiara depusa de FCC CONSTRUCCION SA, in valoare de 1.916.221.849,14 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.

Sursa de finantare a fost identificata si va fi asigurata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor si 60 de luni, perioada de garantie a obiectivului.

Obiectivele principale ale proiectului de modernizare pe Lotul 2 Lugoj – Timisoara Est sunt:

  • imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h;
  • modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice;
  • modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
  • dublare linie;
  • lucrari poduri/podete, sistem de drenaj, imbunatatirea terenului de fundare si a terasamentelor;
  • lucrari pentru ridicarea niveletei caii si protectia antierozionala a terasamentului de cale ferata in zonele inundabile;
  • montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati;
  • instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
  • montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei de cale ferata.

Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea Lugoj – Timisoara Est (Lot 2) se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar.

Articolul precedentLICITATIA PENTRU TRONSONUL CHIRIBIS-BIHARIA, PUBLICATA IN SICAP – Investitia ajunge la un miliard de lei pentru cei 28,55 km
Articolul următorCHINA, DE PARTEA RUSIEI SI IN SECTORUL AUTO – Constructorul auto chinez Chery vrea sa produca masini in fabrici rusesti

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.