SE REIA LICITATIA PENTRU UN SEGMENT DIN AUTOSTRADA TRANSILVANIA – Contractul pentru constructia sectiunii Chiribis – Biharia trece printr-o noua validare. Grindeanu: „Dupa validarea documentatiei, CNAIR va putea lansa licitatia propriu-zisa”

Contractul pentru constructia sectiunii Chiribis-Biharia a Autostrazii Transilvania va fi lansat din nou in licitatie.

CNAIR a transmis la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP), spre validare, documentatia de atribuire a contractului pentru proiectarea si executia celor 28,55 km ai acestei sectiuni care face parte din Autostrada Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea.

Joi, 11 august 2022, CNAIR CNAIR SA a transmis la ANAP documentatia de atribuire pentru lansarea procedurii de achizitie publica pentru PROIECTARE SI EXECUTIE pentru finalizarea Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sectiunea 3C: Suplacu de Barcau – Bors, Subsectiunea 3C2 Chiribis – Biharia (km 30+550-km 59+100)”, anunta CNAIR.

Perioada maxima de proiectare stabilita prin contract va fi de 6 luni iar cea pentru executia lucrarilor va fi de 18 luni.

Dupa validarea documentatiei, CNAIR va putea lansa licitatia propriu-zisa”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Contractul a fost semnat in anul 2020 iar constructia ar fi trebuit sa fie finalizat pana la sfarsitul acestui an (2022).

Perioada de proiectare si executie a contractului va fi de 24 de luni din care, 6 luni perioada de proiectare si 18 luni perioada de executie a lucrarilor.

Dupa validarea documentatiei, CNAIR va putea lansa licitatia propriu-zisa a contractului pentru proiectarea si executia lucrarilor.

Subsectiunea 3C2 (Chiribis – Biharia) se intinde intre km 30+550 si km 59+100 (28,55 km), incepe in zona localitatii Sinlazar (intersectia cu drumul national DN19E) si tranziteaza o zona de campie, intre localitatile Misca si Chislaz, unde DN19E (Chiribis – Salard – Biharia) a fost deviat in lungul autostrazii, pe o lungime de 4,2 km.

Traseul continua la sud de localitatea Poclusa de Barcau, se inscrie din nou in lungul DN 19 E, intre localitatile Sarsig si Haucesti si intersecteaza DJ 767 (Tiglead – DN19E), la km 39+950. La km 40+980, traseul autostrazii trece prin aria protejata Fegernic, pe o lungime de aproximativ l00 m, iar la km 41+319 intersecteaza DC42. 

Traseul autostrazii ocoleste la nord localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersecteaza cu un drum local situat la sud de localitatea Salard. In continuare, traseul autostrazii se indreapta spre granita romano-ungara, intersectand DN 19 E, la km 55+100, drum national ce va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

Pe 12 mai 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anuntat ca CNAIR a reziliat contractul pentru sectiunea Chiribis – Biharia (28,55 km) a Autostrazii Transilvania.

Contractul pentru proiectarea si executia lotului Chiribis – Biharia din A3 a fusese semnat in iunie 2020 cu asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Valoarea contractului era de 326,51 de milioane de lei, fara TVA (aproximativ 69 de milioane de euro). Termenul contractual pentru proiectare era de sase luni, iar cel pentru executie era de 18 de luni.

Proprietarul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, a anuntat in februarie ca poarta discutii cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru rezilierea pe cale amiabila a contractului pentru proiectarea si executia lotului Biharia – Chiribis, de 28,55 kilometri, din Autostrada Transilvania.

Sectorul Chiribis – Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcau – Bors. Capatul autostrazii, de 5,6 km, care face legatura cu Ungaria, a fost construit tot de firme din grupul Selina. De asemenea, acesta a mai fost desemnat castigator si pe lotul relicitat Chetani – Campia Turzii, unde Strabag a depus contestatie.

Anul trecut nu am lucrat mai deloc. Am stat cu toate utilajele pe dreapta. Am stat degeaba cu 65 de oameni repartizati pentru conducerea proiectului. Asteptam, din saptamana in saptamana, sa ne dea ok-ul executiei. Cum spuneam, ei afirma ca nu exista baza legala sa plateasca lucrarile suplimentare care au reiesit din expertiza. Pe de alta parte, pot sa va spun ca am facut o adresa la ANAP, care mi-a dat dreptate in totalitate. Nu trebuie sa se specifice in proiect lucrarile suplimentare, pentru ca exista o lege. ANAP a spus in felul urmator: daca sunt lucrari suplimentare, nesubstantiale, sunt pana la 10%. Noi am avut din acelea, 3 milioane pe lucrarea asta, adica undeva cam 6%. Si daca sunt lucrari suplimentare substantiale, acolo unde se schimba toata structura drumului, pentru acestea se face o noua licitatie. Deci ei trebuiau sa-mi dea 6-7% pentru lucrarile nesubsantiale, asa cum spune ANAP si pe celelalte, substantiale, trebuia sa se tina o licitatie separata pe 2 kilometri, unde noi am avut prapad”, a precizat constructorul, in februarie 2022.

Articolul precedent60 KILOMETRI DE DRUM JUDETEAN DIN IASI VOR FI MODERNIZATI – Judetul Iasi primeste 140 milioane lei prin Programul „Anghel Saligny”
Articolul următorUMB INCEPE MARTI LUCRARILE PE LOTUL 2 DIN A0 NORD – Constructorul trebuie sa finalizeze lucrarile in vara anului 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.