Profitul Toyota, cel mai mare constructor auto din lume, a scazut cu aproape 18% in trimestrul aprilie-iunie fata de anul precedent, dupa ce penuria de semiconductori, care a afectat intreaga industrie auto, a „lovit” si in productia principalului producator auto din Japonia, scrie publicatia Japan Today.
Toyota Motor Corp. a raportat astfel un profit trimestrial de 736,8 miliarde de yeni (5,5 miliarde de dolari), in scadere fata de 897,8 miliarde de yeni in anul precedent.
Vanzarile trimestriale au crescut cu 7%, pana la 8,49 trilioane de yeni (63 miliarde de dolari).
Oficialii Toyota si-au cerut scuze clientilor care si-au asteptat masinile dupa ce au facut comenzile. Unii au avut atat de mult de asteptat incat vehiculul a trecut printr-o schimbare de model intre timp.
Si alte diverse probleme, in afara de deficitul de chip-uri, au afectat productia, cum ar fi inundatiile din Africa de Sud si lockdown-urile din Shanghai, potrivit producatorului cu sediul in Toyota City, centrul Japoniei.
Vehiculele electrice, care au nevoie de multe cipuri, au fost cele mai afectate de criza globala a cipurilor. Costurile tot mai mari ale materialelor de productie au afectat, de asemenea, profitul Toyota.
Aceste neajunsuri, insa, au compensat avantajele unui yen japonez mai slab. Un yen ieftin aduce beneficii exportatorilor japonezi precum Toyota prin cresterea valorii castigurilor lor de peste mari atunci cand sunt convertiti in yeni.
Cursul valutar favorabil a crescut venitul operational al Toyota pentru trimestrul 2 al anului cu 195 de miliarde de yeni (1,5 miliarde de dolari), arata compania.
Toyota a vandut aproximativ 2 milioane de vehicule in timpul trimestrului 2, in scadere fata de 2,1 milioane de vehicule in aceeasi perioada a anului trecut.
Dar si-a mentinut neschimbata prognoza pentru intregul an fiscal de a produce 9,7 milioane de vehicule, spunand ca productia va creste in lunile urmatoare.
Toyota a inregistrat castiguri record in ultimul an fiscal pana in martie, strangand un profit de 2,85 trilioane de yeni (21 miliarde de dolari), in crestere cu aproape 27% fata de anul precedent.
Pentru anul fiscal pana in martie 2023, se prognozeaza un profit de 2,36 trilioane de yeni (17,6 miliarde de dolari). Proiectia a fost revizuita in sus de la o estimare anterioara de 2,26 trilioane de yeni (16,9 miliarde de dolari).
Toyota a spus ca nu a inclus si cifrele de la producatorul sau de camioane Hino Motors, deoarece Hino nu a publicat o prognoza inca. La inceputul acestei saptamani, Hino a recunoscut ca a falsificat datele privind emisiile si kilometrajul timp de 20 de ani si si-a cerut scuze pentru ca a tradat increderea clientilor sai.
Toyota, care produce hibridul Prius, modelele de lux Lexus si sedanul Camry, a sporit vanzarile de vehicule electrice pe masura ce interesul lumii pentru durabilitate creste. La un moment dat compania a fost acuzata ca a ramas in urma la segmentul de vehicule electrice, partial pentru ca se descurca bine cu vehiculele hibride, cum ar fi Prius, care include un motor pe benzina si un motor electric.
Compania se asteapta sa vanda 10,7 milioane de vehicule in intreaga lume in anul fiscal pana in martie 2023, fata de aproape 10,4 milioane de vehicule in anul fiscal precedent.