Contractul pentru proiectarea si executia Sectiunii 3 (Cornetu – Tigveni) a autostrazii Sibiu-Pitesti a fost semnat luni, 1 august 2022. Astfel,intreaga autostrada este contractata. Lungimea acestei sectiuni de autostrada este de 37,4 km. Este contractul cu cea mai mare valoare lansat in ultimii 30 de ani in Romania: 5,32 de miliarde de lei, fara TVA.
”Luni, 01.08.2022, CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea si executia Sectiunii 3 (Cornetu – Tigveni) a autostrazii Sibiu-Pitesti cu asocierea WEBUILD SPA – TRANCRAD SRL. Valoarea contractului este de 5,323 miliarde de lei, fara TVA, finantarea proiectului fiindasigurata din Fonduri Europene Nerambursabile”, anunta CNAIR.
Contractul pentru cea mai complexa sectiune a autostrazii Sibiu-Pitesti are o perioada de proiectare de 12 luni si o perioada de executie de 45 de luni. Perioada de garantie a lucrarilor este de 120 luni.
Lungimea acestei sectiuni de autostrada este de 37,4 km.
”Principalele lucrari pe aceasta sectiune sunt:
- 95 de poduri si pasaje
- Tunel cu doua galerii independente, in lungime de 1.7 km/galerie
- Un nod rutier la Cornetu si un nod rutier la Valeni
- Ecoduct in zona localitatii Calinesti”, precizeaza Compania de Drumuri.
Sectiunea 3 (Cornetu-Tigveni) si sectiunea 2 (Boita-Cornetu), au o lungime totala de 68,73 km si formeaza tronsonul montan al autostrazii Sibiu – Pitesti care va traversa efectiv Carpatii.
”Astazi a fost semnat contractul pentru proiectarea si executia ultimei sectiuni din Autostrada Sibiu-Pitesti, care nu avea constructor desemnat! Din acest moment, intreaga autostrada este contractata, iar un important sector al coridorului 4 Pan European, in lungime totala de 122 de km, are un termen de finalizare predictibil. Este contractul cu cea mai mare valoare lansat in ultimii 30 de ani in Romania: 5,32 de miliarde de lei, fara TVA”, anunta, la randul sau, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu-Pitesti (Cornetu – Tigveni), cu o lungime de 37,40 km, impreuna de sectiunea 2 (Boita-Cornetu) face parte din tronsonul care traverseaza Carpatii si este cea mai complexa sectiune a acestei autostrazi.
Asocierea de constructori italieni are la dispozitie 12 luni pentru proiectare (perioada ofertata) si 45 de luni pentru constructie.
Pe aceasta sectiune ar urma sa fie deschisa circulatia in anul 2027.
Intregul proiect al Autostrazii Sibiu-Pitesti, cu o valoare totala de 13,56 miliarde de lei (fara TVA), este finantat din Fonduri Europene Nerambursabile (POIM si POT).
Pe 12 mai, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat castigatoare oferta asocierii italo – romane Astaldi/WeBuild – Tancrad pentru sectiunea 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitesti.
CNSC a respins pe 7 iulie 2022, contestatia Strabag in cadrul licitatiei pentru proiectarea si executia sectiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitesti (A1).
In cursa pentru cel mai mare contract de autostrada din Romania ramasesera trei ofertanti. Potrivit unor date publicate pe forumul Asociatiei Pro Infrastructura, oferta WeBuild a fost singura sub valoarea estimata a contractului, celelalte doua depasind pragul anticipat de CNAIR.
- ASTALDI / WEBUILD + TANCRAD: 5,323 de miliarde de lei fara TVA (99,98%)
- STRABAG + ACCIONA: 5,93 de miliarde de lei fara TVA (111,37%)
- MAKYOL + OZALTIN + GULERMAK: 6,08 miliarde de lei fara TVA (114,18%)