LOTUL CORNETU-TIGVENI DIN SIBIU-PITESTI INTRA IN LUCRU – Contractul are o valoare de 5,32 miliarde de lei si va fi cel mai mare semnat de CNAIR

Contractul pentru lotul Cornetu – Tigveni (37,4 km) din cel mai important proiect rutier al Romaniei va fi semnat cel tarziu la inceputul saptamanii viitoare. Cu o valoare de 5,32 miliarde de lei, contractul pentru proiectarea si executia sectiunii 3 din Autostrada Sibiu – Pitesti va fi cel mai mare semnat de Compania de Drumuri.

Eu cred ca cel tarziu la inceputul saptamanii viitoare – eu i-am rugat pe colegii de la CNAIR sa se intample acest lucru joi sau vineri – sa semnam si cel mai mare contract pe care l-a semnat vreodata CNAIR, si anume lotul 3 de la Autostrada Sibiu – Pitesti”, a anuntat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, la postul de televiziune Antena 3.

Dupa semnarea acestui contract, toate cele cinci loturi de la Sibiu la Pitesti  vor avea constructori.

Ar fi prima traversare a Carpatilor intre regiunile istorice ale Romaniei”, a mentionat Grindeanu.

Pe 12 mai, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat castigatoare oferta asocierii italo – romane Astaldi/WeBuild – Tancrad pentru sectiunea 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitesti.

CNSC a respins pe 7 iulie 2022, contestatia Strabag in cadrul licitatiei pentru proiectarea si executia sectiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitesti (A1).

In cursa pentru cel mai mare contract de autostrada din Romania ramasesera trei ofertanti. Potrivit unor date publicate pe forumul Asociatiei Pro Infrastructura, oferta WeBuild a fost singura sub valoarea estimata a contractului, celelalte doua depasind pragul anticipat de CNAIR.

  1. ASTALDI / WEBUILD + TANCRAD: 5,323 de miliarde de lei fara TVA (99,98%)
    2) STRABAG + ACCIONA: 5,93 de miliarde de lei fara TVA (111,37%)
    3) MAKYOL + OZALTIN + GULERMAK: 6,08 miliarde  de lei fara TVA (114,18%)

Parte a tronsonului care traverseaza Carpatii, sectiunea Cornetu – Tigveni are o lungime de 37,4 km.

Perioada contractuala de proiectare este de 12 luni, iar perioada pentru constructie este de 45 de luni.

Lucrarile trebuie sa fie finalizate in patru ani si noua luni, spunea ministrul Sorin Grindeanu, in luna mai.

Pe traseul sectiunii 3 urmeaza sa fie construite:

– 95 de poduri si pasaje

– 1 tunel cu doua galerii independente (in lungime de 1,7 km fiecare galerie)

– 1 Nod rutier la Cornetu

– 1 Nod rutier la Valeni

– 1 Ecoduct in zona localitatii Calinesti

Autostrada Sibiu – Pitesti, cu o lungime de peste 122 de km, este impartita in cinci sectiuni, dintre care patru au deja contracte semnate.

Articolul precedentIESIRILE DIN ORADEA INSPRE ARAD SI SATU MARE, LARGITE LA PATRU BENZI – Guvernul a aprobat finantarea inelului rutier metropolitan Oradea
Articolul următorO ALTA PORTIUNE DIN DRUMUL EXPRES CRAIOVA-PITESTI ESTE DATA IN TRAFIC – S-a incheiat receptia lotului care ocoleste Slatina. Vor fi dati in trafic 21,35 km ai lotului 2

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.