Marti a avut loc la Craiova ceremonia de predare a uzinei de automobile companiei Ford Otosan, cea care va produce in viitor modelele Ford Puma, Transit Courier si Tourneo Courier. In urma cu cateva zile, Ford Otosan a anuntat, de asemenea, ca intentioneaza sa investeasca 490 de milioane de euro in fabrica de la Craiova in urmatorii trei ani pentru a extinde cresterea productiei.
Viitoarele generatii Transit Courier si Tourneo Courier, respectiv versiunea de transport marfa si cea de transport pasageri, proiectate si dezvoltate de Ford Otosan, vor fi produse la Craiova si vor fi lansate in 2023, cu versiuni electrice ale caror productie va incepe in 2024.
„Ford profita de parteneriatele strategice pentru a utiliza mai bine resursele prin partajarea investitiilor, astfel incat sa beneficieze de o expertiza mai larga si de o capacitate crescuta in productia vehiculelor electrice si comerciale in Europa. Operatiunile de la Craiova au un istoric puternic in a oferi competitivitate si flexibilitate de clasa mondiala, asa cum demonstreaza succesul pe care l-au avut Ford EcoSport, Ford Puma si motorul EcoBoost de 1 litru pe piata europeana”, a spus Stuart Rowley, presedintele Ford Europa.
Ford Otosan va continua sa produca la Craiova cel mai bine vandut vehicul de pasageri Ford din Europa, modelul Puma, care din 2024 va dispune de o versiune complet electrica.
„Odata cu achizitia fabricii din Craiova, Ford Otosan isi extinde experienta si capabilitatile de productie la nivel international. Angajatii cu inalta calificare de la fabrica din Craiova si munca lor remarcabila in productia unora dintre cele mai apreciate modele Ford vor duce mai departe povestea de succes a Ford Otosan. Craiova va beneficia de baza de competente si de transferul de experienta al Ford Otosan in proiectarea, ingineria si constructia de vehicule comerciale, precum si in ceea ce priveste electrificarea”, a adaugat Güven Ozyurt, director general Ford Otosan.
Prezent la preluarea oficiala a fabricii Ford Craiova de catre Ford Otosan, premierul Nicolae Ciuca a declarat ca este o investitie care vizeaza in mod deosebit producerea de alte patru noi tipuri de vehicule. Prim-ministrul a anuntat ca incepand cu 2024, aici va fi produs primul autovehicul complet electric.
”Este un transfer care vine cu o investitie de 490 de milioane de euro, in urmatorii trei ani. Este o investitie care vizeaza in mod deosebit producerea de alte patru noi tipuri de vehicule, si ceea ce este de subliniat este ca, incepand cu anul 2024, va fi produs primul autovehicul complet electric”, a spus premierul.
Ciuca a vorbit si de intarirea prezentei Ford in orasul Craiova, de o intensificare si o dezvoltare a capacitatii de productie.
“Daca astazi exista in plan sa se produca aproximativ 150.000 de vehicule pe an, anul viitor angajamentul este sa produca 172.000 de vehicule pe an. 200.000. Noi speram sa produceti si mai mult, 300.000 daca e posibil”, a declarat Ciuca.
El a spus ca managerul general al Ford Otosan le-a solicitat in discutia de astazi sa aiba in vedere ca in perioada urmatoare sa existe un dialog in ceea ce priveste venirea in Romania a altor investitori, parteneri ai companiei Ford Otosan.
”Avem aceasta deschidere si sprijinim aceste demersuri”, a adaugat premierul, aratand ca prin planu de astazi au constatat ca exista in intentie dezvoltarea a inca 600 de locuri de munca la nivelul companiei Ford Craiova.
Fabrica de la Craiova va fi singura fabrica ce va produce atat vehicule pentru pasageri, cat si vehicule comerciale.
„Planul ambitios de investitii al companiei Ford raspunde unor obiective importante de dezvoltare economica, valorifica oportunitatile, potentialul uman si deschide perspective noi, adaptate la cerintele viitorului. Crizele actuale au aratat ca este nevoie sa producem mai mult in Romania si sa reintegram industrii. Faptul ca vom produce in tara automobile electrice ii va incuraja pe romani sa renunte treptat la vechile masini poluante, iar acest lucru nu poate decat sa ne ajute in atingerea obiectivelor de mediu ale Romaniei aliniate la politicile europene in domeniu„, a afirmat premierul Nicolae-Ionel Ciuca.
Ministrul Economiei, Florin Spataru, a afirmat ca, la fabrica de la Craiova, schimbarea actionariatului va aduce noi proiecte si investitii de 490 de milioane de euro, unitatea urmand sa fie singura ce va produce atat vehicule pentru pasageri, cat si pentru marfa.
Ford Otosan a anuntat obiective majore pentru fabrica de la Craiova, respectiv investitii de 490 de milioane de euro, cresterea productiei de la 250.000 de autovehicule pe an la 272.000 de autovehicule, crearea de noi locuri de munca, dezvoltarea de noi capabilitati.
Industria automotive, in care activeaza in Romania peste 500 de companii, reprezinta un sector important in industria romaneasca si asigura aproximativ 28% din PIB.
“Industria automotive reprezinta un sector important in economia romaneasca. Cele peste 500 de companii care lucreaza in industria automotive reprezinta aproximativ 28% din Produsul Intern Brut. Pandemia a accelerat procesul de electrificare, a dezvoltat proiecte noi, care acum se regasesc si in Romania, se regasesc si la Craiova, care duc la indeplinirea obiectivelor la nivel european, de retehnologizare, de decarbonificare si, de asemenea, de electrificare a intregii industrii automotive. Acest transfer nu va aduce doar o schimbare de actionariat, dar va aduce de asemenea noi proiecte, investitii de 490 de milioane de euro in fabrica de la Craiova si o alta oportunitate de dezvoltare”, a afirmat Spataru.
Pentru folosirea corespunzatoare a masinilor electrice, statul roman are in derulare proiecte in vederea instalarii de noi statii de incarcare, iar pentru dezvoltarea lanturilor de aprovizionare din acest sector economic se fac demersuri pentru atragerea de investitii majore in industria bateriilor si a semiconductorilor.
„Lucram in mod activ in asigurarea lanturilor de aprovizionare. Discutam atat la nivelul Comisiei Europene, cat si cu marii investitori, in atragerea unor investitii majore in industria bateriilor, in industria semiconductorilor si avem garantia necesara ca vom putea sa venim cu aceste ecosisteme, ceea ce va duce la atragerea acestor lanturi de aprovizionare, scurtarea acestor linii de aprovizionare cat mai mult, si inteleg de la managementul Ford ca, de fapt, acesta este si unul dintre obiectivele pe care si le propun, aducerea unor noi companii in zona, dezvoltarea lantului de aprovizionare in Romania. Crearea lantului de valoare reprezinta obiective majore atat pentru noi, pentru Guvernul Romaniei, cat si pentru marii jucatori din industrie”, a declarat Florin Spataru.