CFR anunta reconstructia podului decale ferata Gradistea si modernizarea liniei intre Vidra si Comana (Lotul I).
Obiectivul este redeschiderea circulatiei feroviare pe ruta directa Bucuresti – Giurgiu Nord, prin modernizarea liniei de cale ferata intre statiile Vidra si Comana, reconstructia Podului de la Gradistea, inclusiv lucrari lucrari conexe pe linia CF Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontierǎ (97,1 km).
Sursa de finantare o reprezinta fondurile externe nerambursabile.
Termenul de finalizare (proiectare/executie) este anul 2023.
Constructor este compania PORR CONSTRUCT.
”Obiectiv: lucrari de infrastructura/suprastructura pe 12,02 km (statia Vidra, de la km 18+180 – statia Comana, km 30+200) si lucrari de arta”, arata CFR.
Lucrari de arta:
- pod peste raul Sabar km 18+272 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m
- pod peste raul Sabar km 18+411 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m
- pod peste raul Arges, intre km 23+456 – km 23+747, inclusiv viaductele de acces (malul drept – directia Giurgiu – 27 deschideri si malul stang – directia Bucuresti – 8 deschideri), lungimea totala a podului – 1362,10 m;
- pod peste raul Neajlov intre km 28+364 – km 28+434 – noul tablier va avea deschiderea de 70 m
- podet km. 21+050
- podet km. 22+290
- podet km. 25+491
- podet km. 25+861
- podet km. 27+205
- podet km. 28+959
- podet km. 28+951
- podet km. 29+257
- podet km. 29+516
- podet km. 29+933
Parcul Natural Comana (arie protejata):
- 10 subtraversari (tip C2) pentru mamifere mici
- 89 structuri de trecere (pe suprastructura caii) pentru amfibieni si reptile
Constructii civile noi: statiile Gradistea si Comana
Lucrari conexe pe linia CF Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontierǎ (97,1 km)
- inlocuirea traverselor, schimbarea prinderilor sinǎ- traverse, inlocuire/completare componente aparatelor de cale, completare piatrǎ spartǎ, inlocuirea dalelor elastice sau de beton de la trecerile la nivel, curǎtarea santurilor si rigolelor din lungul liniei etc.
- igienizarea cladirilor de cǎlǎtori si a celor tehnice (clǎdiri CED) din toate statiile si haltele de pe traseu – reparatii acoperisuri, zugrǎveli interioare si exterioare, dotarea cu aparate individuale de climatizare, completare/inlocuire ferestre/tamplǎrii interioare si exterioare, reparatii la instalatiile interioare etc.
- completarea instalatiilor si a echipamentelor de semnalizare feroviarǎ
- completarea instalatiilor si a echipamentelor de telecomunicatii feroviare (TTR)
- completarea instalatiilor de informare a publicului cǎlǎtor (audio si video) in toate statiile si haltele de pe traseu.
STADIUL LUCRARILOR (proiectare – 100%, executie – 27%)
Tronsonul 1 (km 18+180 – 21+050):
Terasamente: km 18+450 – 20+000 si km 20+875 -21+100: umpluturi cu material coeziv/necoeziv, realizarea taluzuri, pregatire pentru acoperire cu pamant vegetal
Tronsonul 2 (km 21+050 – 25+491):
Poduri:
• pod peste Arges si viaducte adiacente: elevatii (viaduct partea dreapta), radiere si elevatii (viaduct partea stanga) si peretii mulati, pe ambele maluri
Terasamente:
• partea stanga a podului peste Arges: km 21+000 – km 22+000 – asternere geotextil si prisma de piatra sparta – si la km 22+250 – 22+340 – umpluturi cu material coeziv/necoeziv
• partea dreapta a podului peste Arges: km 24+550 – km 25+491 – material de umplutura si geogriduri in straturi de umplutura
Podete si subtraversari:
• podet km 22+290 – protectie hidroizolatie, turnare pereu si lucrari de dren
Tronsonul 3 (km 25+491 – km 28+400):
Poduri: podul Neajlov – armare radiere, elevatie culee si turnare egalizare radier culee
Terasamente:
• km 25+491 – 25+861 – profilare taluz si protejare cu pamant vegetal
• km 25+860 – 26+900 – umplutura cu material coeziv/necoeziv
• km 26+900 – 27+150 – realizare sant
Podete si subtraversari:
• podet km 27+205 – montare tub dren/geodren
• subtraversare 5 km 27+885 – montare tub dren/geodren
• subtraversare 6 km 28+200- montare tub dren/geodren
Tronsonul 4 (km 28+400 – 30+200):
Consolidari:
• consolidarile 1 si 2 la armare, cofrare si betonare grinzi
• consolidare/montaj piese inglobate, panouri fonoabsorbante
Terasamente:
• km 29+000 – 29+900 – excavatii piatra sparta si taluzuri
• km 29+950 – 30+200 – montare georetea pe taluz
Podete si subtraversari:
• subtraversare 7 km 28+475 – montare tub dren/geodren
• subtraversare 8 km 28+560 – montare tub dren/geodren
• podet km 29+506 – sapaturi fundatii, montare prefabricate, matare rosturi
• podet km 29+933 – hidroizolatie si colmatat rosturi