CFR ANUNTA RECONSTRUCTIA PODULUI DE CALE FERATA GRADISTEA – Linia intre Vidra si Comana va fi modernizata

CFR anunta reconstructia podului decale ferata Gradistea si modernizarea liniei intre Vidra si Comana (Lotul I).

Obiectivul este redeschiderea circulatiei feroviare pe ruta directa Bucuresti – Giurgiu Nord, prin modernizarea liniei de cale ferata intre statiile Vidra si Comana, reconstructia Podului de la Gradistea, inclusiv lucrari lucrari conexe pe linia CF Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontierǎ (97,1 km).

Sursa de finantare o reprezinta fondurile externe nerambursabile.

Termenul de finalizare (proiectare/executie) este anul 2023.

Constructor este compania PORR CONSTRUCT.

Obiectiv: lucrari de infrastructura/suprastructura pe 12,02 km (statia Vidra, de la km 18+180 – statia Comana, km 30+200) si lucrari de arta”, arata CFR.

Lucrari de arta:

  • pod peste raul Sabar km 18+272 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m
  • pod peste raul Sabar km 18+411 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m
  • pod peste raul Arges, intre km 23+456 – km 23+747, inclusiv viaductele de acces (malul drept – directia Giurgiu – 27 deschideri si malul stang – directia Bucuresti – 8 deschideri), lungimea totala a podului – 1362,10 m;
  • pod peste raul Neajlov intre km 28+364 – km 28+434 – noul tablier va avea deschiderea de 70 m
  • podet km. 21+050
  • podet km. 22+290
  • podet km. 25+491
  • podet km. 25+861
  • podet km. 27+205
  • podet km. 28+959
  • podet km. 28+951
  • podet km. 29+257
  • podet km. 29+516
  • podet km. 29+933

Parcul Natural Comana (arie protejata):

  • 10 subtraversari (tip C2) pentru mamifere mici
  • 89 structuri de trecere (pe suprastructura caii) pentru amfibieni si reptile

Constructii civile noi: statiile Gradistea si Comana

Lucrari conexe pe linia CF Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontierǎ (97,1 km)

  • inlocuirea traverselor, schimbarea prinderilor sinǎ- traverse, inlocuire/completare componente aparatelor de cale, completare piatrǎ spartǎ, inlocuirea dalelor elastice sau de beton de la trecerile la nivel, curǎtarea santurilor si rigolelor din lungul liniei etc.
  • igienizarea cladirilor de cǎlǎtori si a celor tehnice (clǎdiri CED) din toate statiile si haltele de pe traseu – reparatii acoperisuri, zugrǎveli interioare si exterioare, dotarea cu aparate individuale de climatizare, completare/inlocuire ferestre/tamplǎrii interioare si exterioare, reparatii la instalatiile interioare etc.
  • completarea instalatiilor si a echipamentelor de semnalizare feroviarǎ
  • completarea instalatiilor si a echipamentelor de telecomunicatii feroviare (TTR)
  • completarea instalatiilor de informare a publicului cǎlǎtor (audio si video) in toate statiile si haltele de pe traseu.

STADIUL LUCRARILOR (proiectare – 100%, executie – 27%)

Tronsonul 1 (km 18+180 – 21+050):

Terasamente: km 18+450 – 20+000 si km 20+875 -21+100: umpluturi cu material coeziv/necoeziv, realizarea taluzuri, pregatire pentru acoperire cu pamant vegetal

Tronsonul 2 (km 21+050 – 25+491):

Poduri:

• pod peste Arges si viaducte adiacente: elevatii (viaduct partea dreapta), radiere si elevatii (viaduct partea stanga) si peretii mulati, pe ambele maluri

Terasamente:

• partea stanga a podului peste Arges: km 21+000 – km 22+000 – asternere geotextil si prisma de piatra sparta – si la km 22+250 – 22+340 – umpluturi cu material coeziv/necoeziv

• partea dreapta a podului peste Arges: km 24+550 – km 25+491 – material de umplutura si geogriduri in straturi de umplutura

Podete si subtraversari:

• podet km 22+290 – protectie hidroizolatie, turnare pereu si lucrari de dren

Tronsonul 3 (km 25+491 – km 28+400):

Poduri: podul Neajlov – armare radiere, elevatie culee si turnare egalizare radier culee

Terasamente:

• km 25+491 – 25+861 – profilare taluz si protejare cu pamant vegetal

• km 25+860 – 26+900 – umplutura cu material coeziv/necoeziv

• km 26+900 – 27+150 – realizare sant

Podete si subtraversari:

• podet km 27+205 – montare tub dren/geodren

• subtraversare 5 km 27+885 – montare tub dren/geodren

• subtraversare 6 km 28+200- montare tub dren/geodren

Tronsonul 4 (km 28+400 – 30+200):

Consolidari:

• consolidarile 1 si 2 la armare, cofrare si betonare grinzi

• consolidare/montaj piese inglobate, panouri fonoabsorbante

Terasamente:

• km 29+000 – 29+900 – excavatii piatra sparta si taluzuri

• km 29+950 – 30+200 – montare georetea pe taluz

Podete si subtraversari:

• subtraversare 7 km 28+475 – montare tub dren/geodren

• subtraversare 8 km 28+560 – montare tub dren/geodren

• podet km 29+506 – sapaturi fundatii, montare prefabricate, matare rosturi

• podet km 29+933 – hidroizolatie si colmatat rosturi

Articolul precedentPROIECT LOGISTIC PENTRU EXPORTURILE UCRAINENE – Proiectul asigura cresterea fluxurilor de marfa ucrainene transportate din porturile Reni si Ismail prin canalul Dunare-Marea Neagra
Articolul următorCANALUL SUEZ A FACUT PROFIT IN PANDEMIE – Peste 22.000 de nave au tranzitat Canalul, iar volumul total de marfuri a atins recordul de 1,32 milioane tone

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.