A7 FOCSANI-BACAU INTRA IN FAZA DE OUG – 5 noduri rutiere si 91 de poduri si pasaje pe cei 96 de km, parte din autostrada. CNAIR trebuie sa respecte calendarul, astfel cum a fost convenit prin PNRR

Consiliul Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte a avizat indicatorii tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii Autostrada Focsani – Bacau, parte a Autostrazii Moldovei A7. Anuntul a fost facut de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scriosteanu vineri, 1 iulie 2022, acesta subliniind ca etapa va fi urmata de aprobarea proiectului prin Hotarare de Guvern, astfel incat sa poata fi demarate lucrarile in scurt timp.

Conform precizarilor facute de secretarul de stat Irinel Ionel Scriosteanu, lungimea totala a autostrazii Focsani-Bacau va fi de 96 de km, impartiti in trei tronsoane, si va cuprinde si 5 noduri rutiere si 91 de poduri si pasaje.

Avizarea indicatorilor tehnico-economici de catre Consiliul Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte vine la circa o luna de la data la care Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat indicatorii tehnico-economici ai A7 Focsani-Bacau.

Necesitatea respectarii calendarului de avizare pentru demararea lucrarilor de executie pentru Autostrada Focsani-Bacau din A7 este cu atat mai mare cu cat proiectul, estimat la circa 8 miliarde lei, fara TVA, este finantat prin PNRR, iar neindelinirea acestuia ar atrage consecinte financiare imense pentru tara noastra.

Iata precizarile secretarului de stat Ionel Irinel Scriosteanu:

„Inca un pas pentru realizarea proiectului Autostrazii Focsani-Bacau

Consiliul Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte a avizat indicatorii tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii Autostrada Focsani – Bacau. In perioada urmatoare se va parcurge circuitul legal de avizare, respectiv aprobarea prin Hotarare de Guvern.

Lungimea totala a traseului este de aproape 96 de km, iar autostrada va avea 3 tronsoane:

-Tronsonul 1 – Focsani – Domnesti Targ (35,6 km)

-Tronsonul 2 – Domnesti Targ – Racaciuni (38,8 km)

-Tronsonul 3 – Racaciuni – Municipiul Bacau (24,5 km)

Proiectul prevede realizarea a 5 noduri rutiere si a 91 de poduri si pasaje. Partea carosabila a podurilor si a pasajelor, ce vor fi realizate pe autostrada, va fi de 12 m, pentru fiecare sens de mers. Podurile amplasate pe DN si DJ, ce traverseaza autostrada, vor avea cate o parte carosabila de 7,8 m. Exceptie face pasajul pe DN2, peste autostrada (km 3+972), care va avea o parte carosabila de 14,8 m latime, adica patru benzi de circulatie, cate doua, pe fiecare sens. Podurile amplasate pe DA (drumuri agricole), ce traverseaza autostrada, vor avea o parte carosabila de 7 m. Pe poduri, intre partea carosabila si trotuare, vor fi prevazuti parapeti metalici de siguranta cu nivel de protectie foarte ridicata.

Proiectul mai prevede realizarea a 101 parcele de perdele anti inzapezire, majoritatea pe partea stanga a drumului, dar si pe partea dreapta intre km 2+800 si 4+300, km 15+000 si 20+300 si intre km 64+500 si 66+200.

Autostrada Focsani-Bacau face parte din Autostrada Moldovei A7, care va avea 314 kilometri, de la Ploiesti la Pascani”.

Articolul precedentUMBRARESCU RENUNTA LA CONTRACTELE CU CNAIR – UMB Spedition cere rezilierea ambiala a contractelor cu CNAIR. In acelasi timp, compania da asigurari ca nu renunta la contracte daca va beneficia de „prevederile noilor modificari legislative privind formulele de ajustare a preturilor”
Articolul următorMIHAI BARBU DE LA METROREX, LA LUMEA INFRASTRUCTURII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.