Dublarea si chiar triplarea costurilor materialelor de constructie afecteaza dezvoltarea infrastructurii rutiere a Romaniei. Cel mai mare constructor roman, Dorinel Umbrarescu, a formulat la CNAIR, in numele consortiului pe care il reprezinta, UMB Spedition, o cerere de reziliere a contractelor aflate in derulare pentru efectuare lucrarilor de executie a mari proiecte de infastructura din tara noastra, precum Autostrada de Centura Bucuresti sau Drumul Expres Craiova-Pitesti. La baza deciziei luate de Dorinel Umbrarescu, potrivit publicatiei StrictSecret.ro care a prezentat in exclusivitate cererea formulata de constructorul roman, sta faptul ca in ultimii ani, si mai abitir in ultimele luni, au fost inregistrare cresteri masive de preturi ale materialelor de constructie folosite pentru executia marilor proiecte castigate prin licitatie.
“Subscrisa indeplinim tote conditille Impuse de OUG 64/2022 pentru a beneficia de ajustarea preturilor, insa formula de ajustare a pretului este insuficienta pentru reechilibrarea conditillor contractuale si finalizarea implementärii proiectulul find inferioara, in opinia noasträ, atat din punctul de vedere al conceptie, cat si al rezultatului, formulei polinomiale folosite anterior, in cadrul conditiilor speciale ale contractului pentru echipamente si constructii, inclusiv proiectare „, se arata in notificarea prealabila transmisa de Umbrarescu la Ministerul Transporturilor, potrivit StrictSecret.ro.
Documentul integral poate fi citit pe StrictSecret.ro.
CNAIR confirma nemultumirile lui Umbrarescu
La scurt timp dupa aparitia informatiei ca Dorinel Umbrarescu a cerut rezilierea contractelor cu CNAIR, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere condusa de Cristian Pistol a emis un comunicat de presa in care precizeaza ca directorul general al CNAIR a avut o discutie telefonica cu constructorul Dorinel Umbrarescu in cadrul careia acesta din urma a dat asigurari ca nu va renunta la contractele incheiate cu CNAIR, insa solicita ca UMB Spedition sa beneficieze de prevederile OUG nr. 64/2022 „care vizeaza formula polinomiala de ajustare a preturilor” pentru a renunta la solicitare de „incetare amiabila”.
Redam in continuare precizarile Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere:
„Ca urmare a informatiilor diseminate in presa privind o solicitare de reziliere a contractelor pe care UMB Spedition le are cu CNAIR, Directorul General Cristian Pistol a avut o convorbire telefonica cu reprezentantul acestui Consortiu din Bacau.
Reprezentantul UMB Spedition a reconfirmat ca a depus la CNAIR o solicitare de incetare amiabila a contractelor doar pentru ca doreste sa se inscrie in termenul legal oferit de OUG 64/2022, care permite ca in cazul in care ambele parti sunt de acord, constructorul sa nu suporte consecintele unei rezilieri obisnuite.
Constructorul a precizat ca in conditiile actuale de crestere a preturilor la materiale si utilitati se afla in imposibilitatea finalizarii contractelor.
Acesta a dat asigurari ca nu intentioneaza sa renunte la contractele incheiate cu CNAIR ci doar sa se asigure ca firma sa va beneficia de prevederile noilor modificari legislative privind formulele de ajustare a preturilor.
Reprezentantul firmei bacauane a precizat ca imediat ce va fi aprobata in sedinta de Guvern Ordonanta privind mecanismul de punere in aplicare a OUG 64/2022, care vizeaza formula polinomiala de ajustare a preturilor, va renunta la solicitarile de incetare amiabila remise CNAIR.
De asemenea el a apelat la CNAIR sa transmita presei acest punct de vedere, motivand ca in cadrul Consortiului pe care il reprezinta nu este constituita o structura de comunicare publica”.