CFR A DESEMNAT CASTIGATORUL PENTRU MODERNIZAREA LINIEI DE CALE FERATA CARANSEBES-LUGOJ – Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA a castigat contractul de 1,36 miliarde fara TVA

Modernizarea liniei de cale ferata Caransebes-Lugoj, pentru o viteza de 160 km pe ora, proiect finantat prin PNRR, face un pas inainte.

CFR SA a desemnat astfel oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunea Caransebes – Lugoj (lotul 1), aferenta obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Oferta financiara depusa de Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA, in valoare de 1.367.674.772,56 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.

Sursa de finantare a fost identificata si va fi asigurata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Proiectul de modernizare pe subsectiunea Caransebes – Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrari complexe de infrastrutura si suprastructura feroviara (terasamente, linii, statii de cale ferata, consolidarea lucrarilor de arta, lucrari de instalatii, energoalimentare, telecomunicatii) si de protectia mediului.

Obiective principalele ale programului de modernizare sunt:

  • imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h;
  • modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice;
  • modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
  • inlocuirea de poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terenului de fundare si a terasamentelor;
  • dublarea liniei pe toata lungimea;
  • montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati;
  • constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • constructie cladire de mentenanta in statia Caransebes;
  • instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
  • montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei de cale ferata.

Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe pe subsectiunea Caransebes – Lugoj (Lot 1) se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar.

Articolul precedentNE ASTEAPTA O IARNA CU O GIGACALORIE DE 300 LEI – Avertisment din Primaria Capitalei: „La doua camere o sa avem 1200 lei intretinere”
Articolul următorROMANIA SE CONECTEAZA CU INFRASTRUCTURA DIN SERBIA – Autostrada Timisoara-Moravita va avea peste 73 de km, studiul de fezabilitate va fi gata la toamna

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.