Primaria Capitalei anunta ca a relansat licitatia pentru achizitia a 100 de autobuze electrice, valoarea totala estimata fiind de circa 304 milioane de lei fara TVA. Primele 34 de astfel de autobuze ar urma sa fie livrate in primul an de la semnarea contractului.
„Primaria Municipiului Bucuresti a relansat astazi in SEAP licitatia pentru achizitionarea a 100 de autobuze electrice si a infrastructurii de incarcare necesara acestora, pentru modernizarea transportului public in comun din Capitala. Valoarea totala estimata pentru achizitionarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fara TVA, iar finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Regional (POR) 2014-2020„, se arata intr-un comunicat al Primariei Capitalei.
Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 18 iulie.
Conform caietului de sarcini, in primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmand sa fie livrate anul urmator.
Reprezentantii Primariei afirma ca noile autobuze electrice vor fi din gama de 12 metri lungime si vor avea autonomie de minim 200 km intre doua incarcari succesive, tractiune complet electrica, realizata autonom cu Sistem Reincarcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, trei usi duble si aer conditionat.
Nicorel Nicorescu, consilier general la Primaria Municipiului Bucuresti, a anuntat la randul sau relansarea procedurii publice pentru achizitia autobuzelor electrice.
„Dupa o serie de esecuri, PMB a decis eliminarea unei precizari tehnice care bloca participarea furnizorilor: „autobuzul va fi dotat si cu supercapacitori pentru inmagazinarea energiei de franare”. Companiile nu au omologata aceasta facilitate, deci nu pot atasa documente care sa certifice aceasta capacitate constructiva, dar o pot prezenta ca un avantaj tehnic in continuare, nefiind obligatorie”, explica consilierul general.
Acesta spera ca procedura noua sa fie un succes si maximum pana la sfarsitul acestui an sa fie stabilit un castigator. „Din acel moment ne putem astepta la o prima livrare intr-un termen de 11 luni conform contractului propus”, estimeaza Nicorescu.
Finantarea se va face din alocatii bugetare si/sau din alte fonduri legal constituite cu aceasta destinatie (fonduri nerambursabile in masura contractarii cererilor de finantare depuse).
Autobuzele electrice noi, din gama 12 m (12000±350mm), vor avea tractiune complet electrica, realizata autonom cu Sistem Reincarcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), cu baterii de acumulatori, cu podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, cu trei usi duble si aer conditionat in salonul de calatori, destinate transportului urban de calatori in Municipiul Bucuresti si zona limitrofa.
Furnizorul se obliga sa livreze produsele care fac obiectul contractului in termen de 14 luni de la semnarea contractului. Contractul are durata de valabilitate pana la data iesirii din garantie (full warranty) a ultimului autobuz electric livrat.
Cea mai recenta licitatie pentru autobuze electrice in Bucuresti a fost anulata deoarece niciunul dintre ofertanti nu a putut indeplini conditiile finale din caietul de sarcini, potrivit explicatiilor din luna mai ale viceprimarului Capitalei Stelian Bujduveanu. Mai exact, este vorba chiar de acea cerinta ca noile autobuze sa aiba si baterii si supercapacitori.