Au inceput lucrarile de reparatii la infrastructura feroviara din incinta Portului Constanta, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
”Ieri au fost semnate ordinele incepere a lucrarilor si procesele verbale de predare a amplasamentelor pentru repararea a 35 de linii (cu o lungime totala de 13,39 km) si a 75 aparate de cale. Lucrarile se desfasoara pe raza statiilor Port Zona A, Port Zona B si Port Mol V”, anunta Grindeanu.
Durata de executie a lucrarilor este de 149 de zile.
Finantarea este asigurata din Fondul de rezerva al Guvernului Romaniei.
Guvernul a dat in luna aprilie unda verde unei Hotarari pentru reabilitarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta. Bugetul CFR a fost atunci suplimentat cu 200 de milioane de lei din Fondul de Rezerva bugetara aflat la dispozitia Guvernului.
Suma va fi folosita pentru:
– finantarea integrala a lucrarilor pe 35 de linii care vor fi eliberate in perioada imediat urmatoare;
– asigurarea bugetului pentru demararea licitatiilor si pentru contractarea lucrarilor pentru celelalte linii aflate in port;
– plata lucrarilor executate in primele luni dupa contractare.
Programul de reabilitare are ca scop:
– facilitarea preluarii fluxurilor de marfa suplimentare inclusiv a celor provenite din zona de conflict;
– dezvoltarea transportului multimodal, si implicit a activitatii Portului Constanta, cu efecte imediate pentru sustinerea economiei.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anuntase la inceputul lunii aprilie a acestui an ca primele 84 de vagoane care blocheaza de ani de zile liniile de cale ferata din Portul Constanta au fost indepartate.
Astfel, Guvernul a aprobat un memorandum pentru stabilirea unor masuri de eficientizare a activitatii de transport feroviar de marfa din zona Portului Constanta. Prin aceasta masura, se va asigura nu doar fluidizarea si dezvoltarea tranzitului de marfuri in Portul Constanta, dar se va permite si practic preluari ale unor parti importante din marfurile pe care Ucraina le va putea exporta cu ajutorul Romaniei, prin intermediul Portului Constanta.
Finantarea de 200 de milioane de euro pentru dezvoltarea tranzitului de marfuri va permite si preluarea unei parti importante din marfurile pe care Ucraina le va putea exporta cu ajutorul Romaniei.