DOUA CONTRACTE IMPORTANTE SEMNATE PENTRU AUTOSTRADA MOLDOVA – Ministrul Transporturilor a cerut CNAIR sa semneze pana la finalul anului toate contractele finantate prin PNRR

Doua contracte importante pentru inceperea lucrarilor la Autostrada Moldova A7 au fost semnate marti, 7 iunie 2022, la Buzau.

Primul contract este cel de finantare pentru toti cei 63 de km ai sectorului de Autostrada Ploiesti-Buzau, cu o valoare de peste 3,8 miliarde de lei (fara TVA).

Al doilea contract este cel pentru constructia Lotului 2 al acestei autostrazi, cuprins intre Mizil si Pietroasele. Lotul are 28,35 de km. Constructorul acestui sector de autostrada este Asocierea SC CONI SRL (lider de asociere) – TRACE GROUP HOLD PLC.

Perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani. Lungimea acestui lot de autostrada este de 28,35 km, si include constructia a 20 poduri.

Valoarea contractului este de1.249.992.665 lei fara TVA.

Asocierea de constructori romani si bulgari care a castigat contractul, cu o valoare de 1,24 de miliarde de lei (fara TVA), trebuie sa finalizeze lucrarile in 20 de luni”, spune Grindeanu.

Intreaga autostrada Ploiesti-Buzau este formata din 3 loturi:

Lotul 1 (Dumbrava – Mizil): 21 de km;

Lotul 2 (Mizil – Pietroasele): 28,35 de km;

Lotul 3 (Pietroasele – Municipiul Buzau): 13,90 km.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost la Buzau, cu ocazia semnarii primului contract de finantare din autostrada A7. Ministrul a cerut CNAIR sa semneze pana la finalul anului toate contractele finantate prin PNRR, chiar daca, potrivit calendarului, acestea pot fi semnate pana la finele anului viitor.

Vreau ca anul acesta sa fie semnate contractele pentru toate cele 13 loturi ale A7, finantate prin PNRR. (…) Am solicitat CNAIR sa nu astepte dupa bornele PNRR si sa faca tot ce le sta in putinta astfel incat pana la finalul acestui an sa semneze toate contractele de finantare pe domeniul rutier care au fost prinse in PNRR, chiar daca calendarul permite ca acestea sa fie semnate pana la finalul anului 2023. Vreau sa facem acest lucru pentru a ne ramane timp mai mult pentru lucrari care trebuie finalizate pana in 2026”, a declarat Sorin Grindeanu. 

Potrivit ministrului, contractul semnat la Buzau este cel mai important contract de finantare prin PNRR semnat pana acum.

Suma este de 3,8 miliarde fara TVA. E cel mai important contract de finantare din PNRR semnat pana acum. Cea de-a doua operatiune de azi a fost semnarea pentru lotul 2, aceasta sectiune intre Ploiesti si Buzau e impartita in 3 loturi. Suntem aproape de a semna si vom semna in zilele urmatoare si lotul 1. Pentru lotul 3 trebuie sa asteptam decizia instantei, undeva in 22-23 iunie, dupa care se va trece si la semnarea acestui contract”, a spus Grindeanu.

A7 este cel mai mare proiect de infrastructura propus prin PNRR (pentru segmentul Pascani-Bacau-Focsani-Buzau-A3).

Ministrul Sorin Grindeanu a anuntat in luna ianuarie a acestui an ca anul acesta incepe constructia primelor sectoare ale autostrazii care leaga Muntenia de Moldova. Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.

Valoarea totala a investitiei este de 6,12 miliarde de lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde de lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.

Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.

Articolul precedentARADUL CERE ALTE VARIANTE PENTRU DRUMUL EXPRES ARAD-ORADEA – Proiectul de 1,38 miliarde de euro trebuie sa tina cont de investitiile din zona Sofronea-Curtici
Articolul următorCOMISIA EUROPENA BAGA TAROM IN GAURA NEAGRA – Administratorul TAROM Catalin Dancu: „TAROM a fost o pusculita politica de cumetrii… Ajutorul pe care Comisia Europeana il da companiei este in defavoarea TAROM si a statului”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.