CFR A FINALIZAT LUCRARILE INTRE DOROBANTU SI BASARABI – Viteza de circulatie a crescut de la 50 km/h la 120 km/h. Contractul s-a ridicat la 6,1 milioane lei

CFR anunta finalizarea lucrarilor intre Dorobantu si Basarabi, dupa ce timp de sase luni licitatia a fost blocata.

Infrastructura feroviara si componentele aferente au fost distruse pe o distanta de 4,7 km, intre statiile Dorobantu – Basarabi, dupa deraierea in iulie 2021, pe firul I, a unui vagon din compunerea unui tren privat de marfa.

Viteza de circulatie a crescut de la 50 km/h la 120 km/h.

Lucrarile de reparatii la infrastructura feroviara pe firul I, de la km 198+900 la km 203+600, intre statiile Dorobantu – Basarabi, inclusiv in zona podului CF de la km 201+400, au fost executate in perioada 4 aprilie 2022 – 20 mai 2022.

Circulatia feroviara a fost redeschisa pe data de 20.05.2022, cu viteza de 70 km/h, viteza necesara pentru atingerea tonajului dupa finalizarea lucrarilor, iar din 30.05.2022, viteza de circulatie a crescut la 120 km/h, pe zona afectata de deraierea din iulie 2021.

Timp de sase luni licitatia a fost blocata de contestatii. In 51 de zile lucrarea a fost finalizata.

Demararea lucrarilor pe firul I, intre statiile Dorobantu – Basarabi, a fost blocata timp de 7 luni, din cauza contestatiilor depuse, de o asociere de firme (clasata pe locul 2), atat la CNSC, cat si la Curtea de Apel. 6 luni de blocaj – 29 septembrie 2021 (cand a fost comunicata oferta castigatoare) si pana in data de 8 martie 2022 (cand CNSC admite ca nefondata contestatia depusa de asocierea de firme clasata pe locul 2) -, desi societatea declarata castigatoare, inca din luna septembrie, de comisia de evaluare a ofertelor, putea executa si finaliza lucrarile de reparatii pana la finalul anului 2021!”, arata CFR.

Valoarea contractului a fost de 6,1 milioane lei, din alocatii bugetare.

Contractul a fost semnat pe 22 martie 2022. Durata contractuala era de 90 de zile, de la emiterea ordinului de incepere.

Ordinul de incepere a fost emis pe 31 martie 2022.

Organizarea de santier: 31 martie 2022 – 3 aprilie 2022. Incepere lucrari: 4 aprilie 2022

Finalizarea lucrari a avut loc pe 20 mai 2022, la 51 de zile de la emiterea ordinului de incepere.

Lucrarile de reparatii la infrastructura feroviara pe firul I, de la km 198+900 la km 203+600, intre statiile Dorobantu – Basarabi, inclusiv in zona podului CF de la km 201+400, au constat in:

  • inlocuire traverse din beton precomprimat tip T00 W60 -7668 buc.
  • inlocuire traverse lemn speciale pod – 311 buc.
  • inlocuire traverse beton precomprimat speciale pentru pod – 224 buc.
  • inlocuire traverse lemn normale pe viaducte pod -18 buc.
  • inlocuire JIL-uri tip 60 – 4 buc.
  • sectionare CFJ, resudura, detensionare CFJ – 4,650 km.
  • realizarea prismei de piatra sparta, conform STAS – 4,650 km.
  • buraje/ripari tehnologice – 4,650 km.

Desi trenurile pentru sezonul estival vor fi puse in circulatie incepand cu data de 10 iunie a.c., prin finalizarea acestor lucrari s-a ridicat restrictia de viteza de 50 km/h de pe firul I si s-a reluat circulatia pe ambele fire, intre Dorobantu si Basarabi, iar pe zona distrusa in urma deraierii, trenurile circula deja cu viteza maxima proiectata de 120 km/h”, precizeaza CFR.

Pe 20 iulie 2021, intre statiile Dorobantu si Basarabi s-a produs o deraiere grava a unui tren de marfa. O piesa de la un vagon al unui tren de marfa a cazut pe schimbatorul 22 statia CFR Dorobantu km 198+800 Magistrala 800, ceea ce a antrenat deraierea trenului in cauza. Trenul a mers pana la 203+900, adica 5 km. Multe traverse si dispozitive DAM de pe schimbatorii de cale si din capul Y al statiei Dorobantu au fost distruse si la fel multe traverse de pe podul feroviar de la km 201+ 400.

A doua zi, un alt tren de marfa a deraiat la intrarea in statia Fetesti, blocand complet circulatia pe M800.

Articolul precedentBILETELE DE AVION SE VOR SCUMPI – Traficul aerian al Europei este inca la aproximativ 86% din nivelul de dinainte de pandemie
Articolul următorCATALIN DANCU, LA LUMEA INFRASTRUCTURII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.