CNAIR a aprobat vineri, 27 mai 2022, indicatorii tehnico-economici ai Autostrazii Focsani-Bacau, tronson al A7-Autostrada Moldova). Urmeaza aprobarea acestora prin Hotarare de Guvern.
Proiectul, cu o valoare estimata de 8 miliarde de lei (fara TVA), este finantat prin PNRR.
Ulterior, in Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR se va aproba Proiectul Tehnic care reprezinta faza premergatoare demararii licitatiilor pentru constructia celor 3 Tronsoane ale autostrazii.
”Vineri, 27.05.2022, CNAIR a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Focsani – Bacau, tronson al Autostrazii Moldovei – A7. Proiectul are o valoare estimata de 8 miliarde de lei (fara TVA) si este finantat prin PNRR”, anunta CNAIR.
Dupa aprobarea acestora prin Hotarare de Guvern, Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR va aviza Proiectul Tehnic care reprezinta faza premergatoare demararii licitatiilor pentru constructia celor 3 Tronsoane ale autostrazii.
Lungimea totala a traseului este de 98,90 km si se imparte in 3 tronsoane:
· Tronsonul 1 – Focsani (Autostrada Buzau – Focsani) si Domnesti Targ, cu o lungime de 35,60 km;
· Tronsonul 2 – Domnesti Targ – Racaciuni, cu o lungime de 38,78 km;
· Tronsonul 3 – Racaciuni – Municipiul Bacau, cu o lungime de 24,52 km.
Pe traseul Autostrazii Focsani-Bacau (98,9 Km) urmeaza sa fie construite:
– 91 de poduri si pasaje;
– 5 noduri rutiere;
– 10 spatii de servicii;
– 3 Centre de Intretinere si Coordonare.
Profilul transversal tip este realizat pe doua benzi pentru fiecare directie de deplasare limitate de o banda de urgenta pe partea dreapta.
Latimea totala a autostrazii este de 26 metri. Principalele caracteristici ale profilului transversal tip sunt:
– platforma – 26 m;
– partea carosabila (2 cai unidirectionale) – 2 cai x 2 benzi pe sens x 3,75 m;
– zona mediana – 3,00 m;
– benzi de ghidare – 4 x 0,50 m;
– banda de stationare de urgenta – 2 x 2,50 m;
– acostament – 2 x 0.5m;
– pentru zona de amplasare a parapetelor, platforma se largeste cu 2 x 1,70 m = 3,40 m
Pe traseul autostrazii sunt prevazute 5 noduri rutiere, astfel:
1. Nod rutier Tisita km 14+960, la intersectia cu DN2L Tisita – Panciu
2. Nod rutier Pufesti km 33+570 la intersectia cu DN2
3. Nod rutier Adjud km 48+830, la intersectia cu DN 2
4. Nod rutier Racaciuni km 73+175, la intersectia cu DJ 252 E
5. Nod rutier Bacau km 95+210.
Constructia autostrazii cuprinde 91 de poduri si pasaje.
Autostrada Focsani-Bacau va fi dotata cu spatii de servicii si parcari de scurta durata, precum si cu Centre de Intretinere si Coordonare, astfel:
– adiacent Nodului rutier Tisita (DN 2L), la km 14+500;
– adiacent Nodului rutier Adjud (DN 11A), la km 49+100;
– adiacent Nodului rutier Bacau (VO Bacau), la km 95+200.
– parcare de scurta durata – la km 3+000, pe ambele sensuri;
– parcare de scurta durata – la km 43+000, pe ambele sensuri;
– spatiu de servicii Tip S1 – la km 24+500, pe ambele sensuri;
– spatiu de servicii Tip S1 – la km 89+300, pe ambele sensuri;
– spatii de serviciu Tip S3 la km 67+750, pe ambele sensuri.