Reprezentantii Ministerului Transporturilor anunta ca isi mentin angajamentul ca pasajul denivelat superior DN21-Drajna (Drum TransRegio Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu) sa fie terminat inainte de termen. Exista aici si promisiunea constructorului, compania Arcada.
Investitia este cu atat mai importanta cu cat soferii asteapta zeci de minute la bariera de tren de pe linia Bucuresti-Constanta.
Valoarea investitiei este de peste 98 milioane de lei, fara TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de executie este de 1 an si jumatate.
Amplasamentul acestei lucrari a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie, anul acesta, spune secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Ionel Scriosteanu, care a verificat santierul podului peste linia de tren Bucuresti-Constanta.
”Dar, inca de la desemnarea companiei castigatoare, am discutat cu conducerea Arcada, care si-a asumat ca va realiza pasajul inainte de termenul prevazut in contract”, spune Scriosteanu.
Ministerul Transporturilor a emis Autorizatia de Construire pe 14 decembrie 2021.
Noul drum intre Autostrada Soarelui si DN 21 Slobozia -Braila va avea o lungime de 2,7 kilometri din care pasajul propriu-zis are 305 metri lungime.
”Pana acum au fost executate peste 99% dintre coloanele de balast necesare consolidarii terenului de fundare, respectiv 1949 dintre cele 1969 de coloane. Acestea au diametrul de 500 de mm si adancimea de 9 metri. Au fost forati, armati si turnati 60% dintre pilotii necesari pasajului, adica 128 din totalul de 214 piloti. S-au armat, cofrat si turnat primele 4 pile pe zona din proximitatea Drumului National, peste care s-au armat, cofrat si turnat si primele 3 rigle, dintre cele 12 necesare, care vor sustine grinzile pasajului. De asemenea, s-a armat, cofrat si turnat si culeea dinspre A2”, afirma Scriosteanu.
Acum se lucreaza la armarea radierului pentru cealalta culee, dinspre Slobozia si se realizeaza forajele pentru pila 7. Pana acum au fost realizate 6 radiere, dintre cele 12 necesare.
De asemenea, se fac probele de presiune la noua conducta de apa, pentru a fi conectata la retea si dezafectata vechea conducta.
”A fost realizata subtraversarea prin forare a Drumului National si a caii ferate si urmeaza introducerea in teava de protectie a noii conducte de gaz (conducta de inalta presiune), cu diametrul de 400 mm, pentru a permite devierea acestei conducte din perimetrul noului pasaj. Este vorba despre realizarea unei supra-traversari pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va intinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodata si DN 3A Lehliu – Fetesti, drum national paralel cu CF 800”, arata oficialul.
Pasajul de la Drajna va fi parte integranta a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul judetului Ialomita.
Amenajarea unui pasaj rutier in lungul DN 21, peste calea ferata Bucuresti – Constanta si peste intersectia cu DN 3A este impusa de necesitatea imbunatatirii conditiilor de circulatie pentru traficul de tranzit in legatura cu municipiul Slobozia, cu zona Braila – Galati, cu judetul Tulcea, Ucraina si Republica Moldova si cu autostrada A2 (zona nodului Drajna). Prin implementarea unui astfel de proiect se urmareste fluidizarea traficului rutier in zona, asigurarea unor conditii de circulatie normale, diminuarea poluarii atmosferice, cresterea sigurantei circulatiei, respectiv reducerea costurilor utilizatorilor.
Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferata va imbunatati pe viitor conditiile de circulatie.
Constructorul Arcada a realizat si viaductul liniei de tren peste DN 1 Gara de Nord-Otopeni.