PROFIT DE 16 MILIOANE EURO PENTRU COMPANIA NATIONALA AEROPORTURI BUCURESTI – Compania bifeaza 3 milioane pasageri. Compania demareaza procedurile pentru realizarea studiului de fezabilitate privind Terminalul 2, terminal care ar permite dublarea capacitatii de procesare pasageri

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB), care administreaza cele doua aeroporturi, Otopeni si Baneasa, a raportat un profit de aproape 16 milioane euro in primele patru luni ale acestui an, in timp ce numarul de pasageri a depasit cifra de trei milioane, ca urmare a redresarii valorilor de trafic aerian pe aeroporturile pe care le gestioneaza.

Compania anunta ca demareaza procedurile pentru realizarea studiului de fezabilitate privind Terminalul 2, terminal care ar permite dublarea capacitatii de procesare pasageri.

Rezultatele financiare inregistrate de companie la 4 luni arata o cifra de afaceri de 50,2 milioane euro, fata de 33,12 milioane euro bugetat, si un profit brut de 15,81 milioane euro fata de 7,76 milioane euro bugetat.

In primele patru luni, traficul aerian a inregistrat valori peste asteptari, reducandu-se din decalajul fata de 2019, cel mai bun an din istoria traficului aerian, si atingand aproximativ 80% fata de nivelul din 2019”, a declarat George Dorobantu, directorul general al CNAB.

Evolutia pozitiva a traficului condus la rezultate pozitive, peste valorile bugetate de companie, arata compania.

Rezultatele financiare pozitive, peste estimari, precum si premisele pozitive privind evolutia sectorului de activitate determina compania sa reia intr-o maniera accelerata planul de investitii amanat in contextul pandemic”, a adaugat George Dorobantu.

Principalele masuri tin de principalele obiective strategice de dezvoltare, precum dezvoltarea capacitatilor existente prin: cresterea capacitatii de procesare a pasagerilor.

In acest sens, CNAB anunta ca vor fi demarate procedurile interne pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru Terminalul 2, terminal care ar permite dublarea capacitatii de procesare pasageri. Termenul estimat de realizare a studiului de fezabilitate este finalul anului 2022 – primul trimestru din 2023, urmand apoi proiectarea si realizarea noului terminal intr-un orizont de timp de 3-5 ani, tinand cont si de calendarul procedurilor legale privind investitia.

De asemenea, se urmareste cresterea capacitatii de procesare Cargo si a serviciilor de mentenanta si reparatii aeronave, iar in acest sens au fost aprobate si lansate procedurile de dezvoltare a unui centru logistic de peste 20.000 mp la Aeroportul Henri Coanda precum si cele privind dezvoltarea a cinci facilitati pentru intretinere si reparatii aeronave insumand peste 10.000 mp la Aeroportul Baneasa – Aurel Vlaicu.

Aceste proceduri prevad dezvoltarea de proiecte in sistem BOOT (built own operate transfer), pe o perioada de 15-20 ani, termenul de implementare estimat fiind finalul anului 2024, functie si de calendarul castigatorilor.

Un alt obiectiv strategic de dezvoltare este legat de cresterea capacitatii de parcare si operare a aeronavelor pe platforma aeroportului Henri Coanda. CNAB precizeaza ca a fost deja demarata procedura de licitatie pentru patru opozitii de parcare, termenul estimat fiind trimestrul 2 din 2023.

In ceea ce priveste imbunatatirea si modernizarea facilitatilor existente in vederea acomodarii cresterii estimate a numarului de pasageri au fost semnate contractele pentru modernizarea benzilor de bagaje de pe ambele fluxuri (sosiri si plecari), acestea urmand a intra in implementare de la finalul trimestrului 2 al acestui an.

Totodata, au fost demarate procedurile pentru realizarea studiului de fezabilitate, urmand construirea unei parcari suplimentare (la sol) cu aproximativ 700 locuri in imediata vecinatate a aerogarii Plecari, care sa vina sa completeze cele peste 1.900 locuri de parcare existente, punerea in functiune urmand a se face pana la finalul anului 2022.

Au fost totodata demarate procedurile interne pentru digitalizarea sistemului de informatii (info desk automat) adresat pasagerilor si insotitorilor, precum si pentru automatizarea si digitalizarea sistemului de parcari auto, proiecte ce urmeaza a fi date in folosinta pana la inceputul anului viitor, precum si lucrarile pentru implementarea culoarului dedicat „fast-track”, ce va fi pus in exploatare in trimestrul 3 din acest an 2022.

In prezent, este in derulare proiectul de inlocuire a scarilor rulante si a lifturilor din terminalul de pasageri, cu o vechime de peste 20-25 ani, scarile fiind deja inlocuite, iar inlocuirea lifturilor are termen de finalizare trimestrul 3 din 2022.

Si saloanele Business vor intra intr-un amplu proces de modernizare in vederea cresterii capacitatii acestora, avand in plan ca pana la inceputul anului 2023 sa fie deschis un centru de conferinte care va fi amenajat in zona publica a terminalului de pasageri.

Totodata, au fost demarate procedurile de achizitie pentru inlocuirea scannerelor de bagaje si achizitionarea unor echipamente de scanare corporala (body-scan), in vederea cresterii nivelului de securitate dar si pentru reducerea timpului de verificare, termenul estimat de implementare fiind finalul anului 2023.

Articolul precedentAFACERI RECORD PENTRU TRANSPORTATORII LOCALI DE MARFURI – Nivelul record depaseste 75 miliarde de lei
Articolul următorPASI IMPORTANTI IN INFRASTRUCTURA – Guvernul aproba doua acte importante si incheie jaloane asumate prin PNRR

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.