CNAIR a desemnat castigatorul contractului pentru proiectarea si constructia sectiunii 3 a autostrazii Sibiu – Pitesti, Cornetu – Tigveni, aceasta fiindultima portiune a autostrazii care nu are deocamdata un contract semnat. Traseul are o lungime de 37,4 km.
Ofertantul desemnat castigator este Asocierea WEBUILD SPA – TRANCRAD SRL, cu pretul de 5.323.767.251 lei fara TVA. Sursa de finantare o reprezinta fondurile europene nerambursabile.
”A fost desemnat castigatorul pentru Sectiunea 3 a autostrazii Sibiu- Pitesti! Este ultima portiune a autostrazii care nu are deocamdata un contract semnat”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Tronsonul de munte reprezinta cel mai mare contract pus la bataie de CNAIR.
Sectiunea 3 Cornetu – Tigveni va avea o lungime de 37,4 kilometri si se va intinde de la km 44+500 pana la km 81+900. Alaturi de sectiunea 2, acest lot este unul dintre cele mai dificile din autostrada care va uni Muntenia de Ardeal, intrucat va fi construit in zona de munte.
Contractul are o perioada de proiectare ofertata conform factorului de evaluare de 12 luni si o perioada de executie de 45 de luni.
Perioada de garantie a lucrarilor ofertata este de 120 de luni.
Principalele lucrari ale aceastei sectiuni sunt:
– 95 de poduri si pasaje
– Tunel cu doua galerii independente, in lungime de 1.7 km/galerie
– Nod rutier Cornetu si Nod rutier Valeni
– Ecoduct in zona localitatii Calinesti
”Semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii si respectiv dupa solutionarea contestatilor/plangerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire”, informeaza CNAIR.
CNAIR a publicat pe 23 septembrie 2020 anuntul de licitatie pentru proiectarea si executia sectiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitesti. Pe 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi la licitatia restransa privind proiectarea si construirea sectiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitesti.
Autostrada Sibiu – Pitesti va avea o lungime de peste 122 de km, este impartita in 5 loturi si va lega Centrul si Vestul Romaniei de reteaua europeana de autostrazi, fiind o parte importanta a Coridorului 4 Paneuropean.
Ministrul Sorin Grindeanu a verificat si stadiul lucrarilor pe sectiunea 5 si constructorul a dat asigurarit ca va recupera usoarele intarzieri la lucrari.
”Stim ca situatia provocata de inflatie nu e simplu de gestionat, insa Guvernul a aprobat o ordonanta importanta in acest sens si vor urma alte masuri pentru a nu fi oprit ritmul de lucru din santiere”, a spus Grindeanu.
De asemenea, al sectiunea 1 (Sibiu-Boita)- Viaductul Talmacel, lucrarile avanseaza intr-un ritm foarte bun, ca pe intregul santier al acestei sectiuni, afirma ministrul.
”Constructorii seriosi ne sunt parteneri si facem tot ce este legal posibil sa ii ajutam pentru derularea proiectelor”, mai spune ministrul Sorin Grindeanu.