STUDIUL DE FEZABILITATE PENTRU CENTURA MIERCUREA CIUC VA FI REACTUALIZAT – CNAIR vrea sa ia fonduri europene pentru proiectul de 25 milioane lei

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de finantare pentru proiectul “Proiectare (Reactualizare SF, elaborare PT si DTAC) pentru varianta de ocolire Miercurea Ciuc”. Compania vrea sa obtina finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, OS 2.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea- Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T globala.

Acest proiect a fost demarat in urma cu mai bine de un deceniu, dar a fost blocat de-a lungul anilor.

Valoarea totala a proiectului este de 25.247.597,72 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 10.092.550,04, 15% contributia proprie – 1.781.038,24 lei, diferenta pana la valoarea totala reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Constructia centurii orasului ar trebui sa inceapa in 2024. In 2010, valoarea costurilor de proiectare si constructie erau estimate la 150 milioane de euro.

Proiect cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Obiectivul general al proiectului este de a spori eficienta economica a retelei de transport din Romania. Obiectivul operational specific este de a aduce imbunatatiri in ceea ce priveste viteza de calatorie respectiv fluidizarea traficului in orasul municipal Miercurea-Ciuc.

Acesta varianta va separa traficul principal, trafic national si european ce se desfasoara pe axa majora de circulatie, respectiv pe DN 12 (E 578), de traficul local din Miercurea-Ciuc, Ciceu si Siculeni.

Rezultatul asteptat al proiectului este reactualizarea Studiului de Fezabilitate, elaborarea Proiectului Tehnic si a DTAC”, arata CNAIR.

Durata proiectului este de 17 luni.

Primaria Miercurea Ciuc anunta in luna ianuarie a acestui an ca varianta de 19,1 kilometri va conecta zona Ciucului la viitoarea autostrada A8 (Ungheni – Targu Mures). Proiectarea si constructia variantei de ocolire, care se va desprinde de drumul european 578 inainte de Jigodin si se va reconecta inainte de Racu, ar putea incepe cel mai devreme in 2024.

Traseul va avea o lungime totala de 19,1 km, ocolind Miercurea Ciuc pe la vest, Ciceul si Siculeni-ul pe la est si se va reintalni cu drumul european inainte de Racu, iar pe termen lung va fi o continuare a drumului expres care va lega resedinta de judet de Gheorgheni si de autostrada A8”, informa atunci primaria.

Proiectul include constructia a zeci de poduri, inclusiv trei pasaje peste cale ferata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.