PROGRES LA REABILITAREA LINIEI DE CALE FERATA CURTICI-SIMERIA – Aradul are in lucru proiecte de 2 miliarde de euro de modernizare a cailor ferate

Lucrarile la calea ferata Curtici-Simeria progreseaza bine, noua poduri noi peste Mures sunt pe pozitie, anunta Iustin Cionca, presedintele Consiliului Judetean Arad.

Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera-Curtici-Simeria este parte componenta a Coridorului IV Pan-European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160/h km.

Datele tehnice ale proiectului de modernizare a caii ferate Curtici-Simeria:

* Viteza proiectata: 160 km/h cu exceptia zonelor Deva si Radna.

*144 km de cale ferata dubla reconstruita, din care 60 de kilometri pe traseu nou.

* 9 poduri noi peste Mures (400-500m lungime).

* 3 tuneluri, doua de 600m, si un tunel de 250 m.

* 1 polata (tunel la zid), la Salciva.

In judetul Arad sunt in lucru proiecte publice in valoare de 4 miliarde de euro. Dintre acestea, peste 2 miliarde de euro sunt in domeniul modernizarii cailor ferate, finantate de Guvernul Romaniei din fonduri europene”, anunta Cionca.

In judetul Arad s-au construit cinci poduri noi feroviare peste Mures (alte patru sunt in judetul Hunedoara), la Nicolae Balcescu, Capruta, doua la Conop, Barzava, si este in constructie tunelul feroviar de la Batuta. Acestea completeaza infrastructura feroviara modernizata pe tot traseul de la Curtici la iesirea din judet pe Valea Muresului.

Ultimele evolutii ale santierului caii ferate Curtici-Simeria, monitorizate de Asociatia Pro Infrastructura, arata ca deschiderea tunelului de la Batuta, cel mai mare din Romania de dupa Revolutie, va avea loc anul viitor. Sapatura a ajuns la 466 din cei 586 metri.

Lucrarile pe Valea Muresului sunt intarziate de faptul ca cetatea dacica de la Varadia va trebui mutata, fiindca linia noua este prevazuta pe amplasamentul cetatii. In acest moment inca se lucreaza la documentatia stramutarii. O veste buna este ca pana la finalul anului este posibil sa se circule deja pe doua dintre noile poduri de peste Mures, la Conop. Asociatia Pro Infrastructura monitorizeaza indeaproape evolutia lucrarilor si ne informam permanent din rapoartele sale de etapa”, a declarat Iustin Cionca, presedintele Consiliului Judetean Arad.

O veste imbucuratoare este ca noul pasaj rutier de la Ilia va putea primi traficul in curand, precizeaza el. Dupa deschiderea sa, urmeaza demolarea pasajului vechi si se va definitiva traseul liniei de cale ferata in zona.

In ce priveste tunelul de la Batuta, dealul aflat chiar „in gura” tunelului Batuta spre est urmeaza a fi excavat de Astaldi (WeBuild).

Am primit o estimare, jumatatea lunii mai, pentru asigurarea accesului utilajelor, astfel incat consolidarea dealului sa nu intarzie circulatia prin noul tunel (asteptata in 2023). Sapatura a ajuns la 466 din cei 586 metri, iar portalul vestic este avansat”, se arata intr-un material al Asociatiei Pro Infrastructura.

Asociatia citata considera ca progresul proiectului este bun, in ansamblu.

Cele noua poduri noi peste Mures sunt toate pe pozitie. Exista posibilitatea ca in scurt timp trenurile sa intre pe fir nou si pe distanta Ilia -Campuri Surduc. Se circula deja pe un fir intre Simeria-Deva, Ilteu-Savarsin, (urmeaza sa se circule si pe tronsonul Savarsin-Varadia), Milova-km 614”, arata Consiliul Judetean Arad.

Consiliul Judetean Arad a distribuit anul acesta 81 de milioane de lei, adica aproximativ 16 milioane euro, pentru continuarea unor investitii in judet. Cele 81 de milioane de lei provin din excedentul bugetar, adica din sumele administrate bine de Consiliul Judetean, astfel incat sa poata asigura continuarea unor lucrari importante de la un an la altul. 

Cele 81 de milioane de lei au fost investite in trei directii prioritare:
– modernizarea drumurilor judetene (39,6 milioane lei)

– cofinantarea proiectelor primariilor din judet (22,4 milioane lei)

– investitii in Spitalul Judetean (10 milioane lei)

In domeniul drumurilor judetene, Consiliul Judetean Arad lucreaza pentru modernizarea a 700 km din reteaua totala de 1.180 km de drumuri judetene din Arad.

Din excedentul bugetar, anul acesta au fost alocate fonduri pentru lucrari pe urmatoarele obiective: modernizarea drumurilor Arad-Pancota, limita judet Timis – Lipova, Masca-Maderat-Araneag, Dieci–Dezna, Sanmartin-Olari-Caporal Alexa, Barsa-Moneasa-limita judet Bihor.

De asemenea, au fost prevazute sume pentru documentatiile tehnice ale drumurilor Sicula-Gurba-Cermei, Sambateni-Ghioroc (pasaj) si amenajare piste biciclete, Lipova-Neudorf, Vladimirescu (in localitate), limita Judet Timis-Birchis-Bata, Felnac-Secusigiu-limita judet Timis, Mocrea-Chier-Tarnova, Peregu Mare-Peregu Mic, Zerind-Varsand, Taut (iesire)-Luguzau, Sepreus-Cermei, Cermei-Beliu, Seleus-Sicula, Cermei-limita judet Bihor, varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est, drum Expres Oradea -Arad, Fantanele-Tisa Noua-Cruceni, Petris-Obirsia, Curtici-Sanmartin, Sanmartin -Socodor, Socodor-Nadab.

Articolul precedentTIMISOARA ARE PARCARE DE BICICLETE CA IN AMSTERDAM – Parcarea are sisteme de Securitate, bicicletele electrice se incaca gratuit si este deschisa publicului
Articolul următorNOUL TERMINAL AL AEROPORTULUI DIN CRAIOVA INTRA IN LINIE DREAPTA – Contractul pentru constructia terminalului a fost semnat, investitia se ridica la 480 de milioane de lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.