SITUATIA TRISTA A DRUMURILOR DIN ROMANIA – Avem numai 931 km de autostrazi, iar 28% din drumuri sunt pietruite si de pamant

Lungimea autostrazilor din Romania masura numai 931 km la finalul lui 2021.

De asemenea, la 31 decembrie 2021, lungimea drumurilor publice totaliza 86.199 km, din care 17.530 km (20,3%) drumuri nationale, 35.096 km (40,7%) drumuri judetene si 33.573 km (39%) drumuri comunale, arata datele oficiale publicate de Institutul National de Statistica (INS).

Din punctul de vedere al tipului de acoperamant, structura retelei de drumuri publice inregistra: 47,1% (40.571 km) drumuri modernizate, in proportie de 93,7% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu, 24,5% (21.112 km) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere si 28,4% (24.516 km) drumuri pietruite si de pamant.

In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 31,7% din lungimea drumurilor modernizate si 40,6% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita.

Din lungimea drumurilor nationale, 6.197 km (35,4%) erau drumuri europene, 931 km (5,3%) autostrazi, iar din punctul de vedere al numarului de benzi de circulatie, 1.978 km (11,3%) erau drumuri cu 4 benzi, 297 km (1,7%) drumuri cu 3 benzi si 36 km (0,2%) drumuri cu 6 benzi.

Lungimea drumurilor judetene cuprindea in proportie de 47,1% drumuri modernizate si 35,2% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.

La 31 decembrie 2021, lungimea liniilor de cale ferata de folosinta publica in exploatare insuma 10.764 km, din care 10.626 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg si 4 km linii cu ecartament ingust.

Densitatea liniilor la 1000 km2 teritoriu era de 45,2‰. Densitatile cele mai mari s-au inregistrat, in regiunea Bucuresti-Ilfov (156,4‰), regiunea Vest (58,8‰), regiunea Sud-Est (48,8‰) si regiunea Nord-Vest (48,6‰).

La aceeasi data, lungimea cailor principale era de 5.991 km, reprezentand 55,7% din lungimea simpla a liniilor de cale ferata in exploatare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.