LINIA DE CALE FERATA POJORATA – SUCEAVA VA FI MODERNIZATA – CFR semnat contractul de 35,7 milioane lei fara TVA

Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA si asocierea SC. Baicons Impex SRL – SC ISPCF SA au semnat contractul, in valoare de 35.700.000 lei (fara TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic, in vederea modernizarii liniei caii ferate POJORATA – SUCEAVA (subsectiunea 3 a tronsonului Apahida – Suceava), pentru viteza maxima de circulatie a trenurilor de calatori cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Valoarea contractului este de 35.700.000 lei (fara TVA), sursa de finantare fiind asigurata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, in procent de 85% din valoarea eligibila, si de la bugetul de stat.

Studiul de fezabilitate si proiectul tehnic au drept scop identificarea solutiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferata, atat din punct de vedere tehnic, operational, economic, financiar, cat si al impactului asupra mediului si al schimbarilor climatice.

Durata de finalizare a contractului este de 23 de luni.

Obiectivul general al contractului de prestari servicii este modernizarea infrastructurii feroviare intre POJORATA si SUCEAVA (85 km), pentru integrarea unui transport durabil intre regiunea Centrala si Nord-Estica a tarii, asigurarea dezvoltarii socio-economice a zonelor traversate, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei si asigurarea conditiilor necesare pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate pe reteaua TEN-T.

De asemenea, contractul prevede si atingerea unor importante obiective specifice, printre care:

  • cresterea numarului de calatori in orasele importante din tara noastra, inclusiv cresterea numarului de turisti;
  • cresterea vitezei de deplasare si reducerea timpului de calatorie pe tronsonul analizat POJORATA – SUCEAVA, implicit pe intrega distanta APAHIDA – SUCEAVA;
  • imbunatatirea conditiilor de calatorie si de siguranta circulatiei, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu standardele europene;
  • maximizarea transportului de marfuri.

Studiul de fezabilitate si Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementarile, directivele, standardele, instructiile specifice si metodele in vigoare, cu respectarea conformitatii standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T si asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul Romaniei.

Articolul precedentCOMERTUL CU MASINI, IN CRESTERE – Intretinerea si repararea autovehiculelor si a motocicletelor, pe val la inceput de an
Articolul următorPREMIERUL ACCELEREAZA PE PODUL DE LA BRAILA – Nicolae Ciuca: „Avem datoria sa asiguram finantarea”. Primul pod suspendat realizat in Romania va fi gata in decembrie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.