PREMIERUL ACCELEREAZA PE PODUL DE LA BRAILA – Nicolae Ciuca: „Avem datoria sa asiguram finantarea”. Primul pod suspendat realizat in Romania va fi gata in decembrie

Premierul Nicolae Ciuca, care a facut o vizita pe santierul podului suspendat peste Dunare de la Braila, a anuntat ca investitia va fi gata in luna decembrie a acestui an. Constructorii dau asigurari ca acest termen va fi respectat.

Am venit astazi in judetul Braila pentru a putea sa evaluam la fata locului stadiul derularii lucrarilor la podul suspendat peste fluviul Dunarea. Am discutat toate elementele de detaliu si data de finalizare a lucrarii. Este evident ca, desi ne aflam in intarziere, proiectul trebuia predat anul trecut in decembrie, avem garantii in acest moment de la constructori si beneficiar ca se vor intreprinde toate demersurile si se vor executa lucrarile astfel incat in luna decembrie anul acesta podul sa poata fi dat in circulatie. Este un proiect cu care ne mandrim. Am putut sa stau de vorba cu constructorii si sunt cat se poate de mandri de ceea ce au realizat”, a spus Nicolae Ciuca.

El a precizat ca acesta este primul pod suspendat realizat in Romania. 

Imi spunea domnul director ca, practic, prin aceasta lucrare Romania face un pas inainte in ceea ce priveste constructia de poduri suspendate, este singurul pod suspendat pe teritoriul tarii noastre. Noi avem datoria sa putem sa asiguram finantarea, dumnealor sa dezvolte lucrarile, sa invete, este un aport al mai multor companii din mai multe tari. Este foarte important ca inginerii nostri sa poata sa identifice si sa desluseasca alte dezvoltari tehnologice prin care sa putem in viitor sa dezvoltam astfel de lucrari, de ce nu cu forţele proprii. Ca atare, in decembrie vom avea acest pod in circulatie”, a mai afirmat premierul. 

Toate cele 86 de segmente ale tablierului metalic urmeaza sa fie asamblate pana la inceputul lunii iunie, anul acesta.

Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune. 

Podul suspendat de la Braila va avea 86 de segmente metalice de cate 25 de metri lungime, fiecare avand o greutate de 250 de tone. Acestea vor fi sudate intre ele si vor forma calea de rulare a noului pod peste Dunare. Toate tablierele metalice au fost executate la Santierul Naval VARD Braila. 

Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania.  Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri. Potrivit datelor tehnice, firele de otel care se vor impleti si vor forma cele doua cabluri de ancoraj de la podul suspendat peste Dunare vor avea o lungime de 81.000 de kilometri.

Podul suspendat peste Dunare la Braila este, cel mai mare pod din Romania si al treilea din Uniunea Europeana.

Deschiderea dintre cei doi piloni este 1.120 de metri ceea ce plaseaza Podul de la Braila in varful proiectelor de infrastructura europene.

Acestaeste cel mai scump pod construit vreodata in Romania.

Podul de la Braila va fi ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa ca dimensiune.

Intregul proiect, care cuprinde si cele doua drumuri de legatura, urmeaza sa fie incheiat la jumatatea anului 2023.

Podul de la Braila va avea o deschidere centrala de 1.120 de m si o lungime totala de 2 km.

Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.

Licitatia pentru realizarea podului suspendat peste Dunare a fost castigata, in ianuarie 2018, de asocierea a doua firme – una din Italia si cealalta din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea sa se finalizeze in 2023, in conditiile in care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru executie. Investitia se ridica la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regionala. 

Articolul precedentLINIA DE CALE FERATA POJORATA – SUCEAVA VA FI MODERNIZATA – CFR semnat contractul de 35,7 milioane lei fara TVA
Articolul următorCENTURA BECLEAN ARE ORDIN DE INCEPERE – Investitia va depasi 86 milioane lei, iar constructia sa ar putea dura trei ani 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.