PODUL PESTE DUNARE DE LA BRAILA, CEL MAI MARE DIN ROMANIA, PROIECTAT SA REZISTE 100 DE ANI – Este cel mai scump pod construit vreodata in Romania

Podul peste Dunare de la Braila a fost proiectat sa dureze peste 100 de ani. Stadiul fizic al „Golden Gate-ului” de pe Dunare de la Braila a ajuns la 60%. In paralel cu lucrurile la pod, se lucreaza la drumurile de acces.

La podul de la Braila va functiona un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic si a cablurilor. Cablurile vor fi izolate pe exterior cu o protectie care asigura etanseitatea, iar aerul din interior va fi permanent dezumidificat si monitorizat astfel incat sa se asigure un mediu anticoroziv. Pentru a asigura durabilitate si protectie anticoroziva ridicata, tablierul va fi dezumidificat in interior. Anumite rigidizari longitudinale vor fi utilizate drept canale pentru distributia aerului dezumidificat in spatiul intern al tablierului. Un sistem de senzori va monitoriza asigurarea pastrarii starii de umezeala din caseta sub nivelurile ce provoaca oxidarea”, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Irinel Ionel Scriosteanu.

Se va mentine o umiditate relativa sub 40%, pentru a nu exista coroziune si pentru a permite circulatia pe pod in siguranta, in orice anotimp.

Au fost montati toti tirantii necesari podului, iar primele doua elemente de tabliere au fost ridicate deja pe tiranti. Alte cate 5 elemente de tablier se sudeaza la sol, la fiecare pilon (de pe malul dinspre Braila si de pe malul dinspre Tulcea). In total vor fi 86 de segmente de tablier metalic ce vor fi montate. Acestea vor forma structura suprafetei de rulare a podului de la Braila”, spune secretarul de stat.

Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la santierul naval Braila.

Acesta este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa ca dimensiune.

Investitia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judetului Tulcea. Deasupra Dunarii este podul suspendat, in lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 m pe malul Braila si de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt prevazute doua viaducte de acces in lungime de cate 110 m fiecare.

Drumul principal va avea doua benzi pe sens si va lega judetul Braila de judetul Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin va avea o banda pe sens, in lungime de 4,3 km. In rest, vor fi realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.

Pilonii au 192 m inaltime totala de la partea superioara a fundatiei si sunt localizati in aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevazut cu scari si lift, accesul fiind permis din benzile de intretinere localizate pe ambele parti ale tablierului.

La pilonul Braila sunt 72 piloti de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloti de 38 metri lungime.

In cadrul Master Planului General de Transport, podul figureaza ca parte a Drumului Expres Buzau – Braila – Tulcea – Constanta, drum planificat a se realiza in perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei si Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se afla Delta Dunarii.

Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune. 

Podul suspendat de la Braila va avea 86 de segmente metalice de cate 25 de metri lungime, fiecare avand o greutate de 250 de tone. Acestea vor fi sudate intre ele si vor forma calea de rulare a noului pod peste Dunare. Toate tablierele metalice au fost executate la Santierul Naval VARD Braila. 

Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania.  Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri. Potrivit datelor tehnice, firele de otel care se vor impleti si vor forma cele doua cabluri de ancoraj de la podul suspendat peste Dunare vor avea o lungime de 81.000 de kilometri.

Podul suspendat peste Dunare la Braila este, cel mai mare pod din Romania si al treilea din Uniunea Europeana.

Deschiderea dintre cei doi piloni este 1.120 de metri ceea ce plaseaza Podul de la Braila in varful proiectelor de infrastructura europene.

Acesta este cel mai scump pod construit vreodata in Romania.

Podul de la Braila va fi ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa ca dimensiune.

Intregul proiect, care cuprinde si cele doua drumuri de legatura, urmeaza sa fie incheiat la jumatatea anului 2023.

Podul de la Braila va avea o deschidere centrala de 1.120 de m si o lungime totala de 2 km.

Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.

Licitatia pentru realizarea podului suspendat peste Dunare a fost castigata, in ianuarie 2018, de asocierea a doua firme – una din Italia si cealalta din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea sa se finalizeze in 2023, in conditiile in care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru executie.

Investitia se ridica la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regionala. 

Articolul precedentLISTA NEAGRA DE LA TRANSPORTURI – Ministrul Grindeanu avertizeaza Tirenna Scavi cu rezilierea si anunta ca nu vor mai putea participa la licitatii constructorii ale caror contracte au fost reziliate: „S-a terminat cu santajul”
Articolul următorUNGARIA CUMPARA AUTOBUZE ELECTRICE DE 135 MILIOANE EURO – Licitatie pentru achizitia a 350 de autobuze

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.