A treia sesiune de inscriere pentru Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus – persoane juridice se deruleaza incepand de vineri, 1 aprilie 2022, anunta Administratia Fondului pentru Mediu (AFM).
Bugetul alocat acestei etape este de 17,5 milioane de lei pentru Rabla Clasic si 26,5 milioane de lei pentru Rabla Plus.
Programele Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM) vor avea anul acesta un buget de aproximativ 2,7 miliarde de lei, suma care va fi utilizata atat pentru onorarea angajamentelor rezultate din sesiuni anterioare, cat si pentru continuarea programelor deja consacrate şi pentru finantarea unor programe noi.
Bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2022 al Fondului pentru Mediu şi al AFM a fost aprobat in şedinta de Guvern din aceasta saptamana.
Bugetul total al Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national – Rabla Clasic 2020 – 2024 – va fi suplimentat cu 560 milioane lei pentru inscrierile persoanelor fizice şi juridice.
De asemenea, bugetul total al Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020 – 2024 – Rabla Plus – va fi suplimentat in anul 2022 cu 680 de milioane de lei pentru inscrierile persoanelor fizice şi juridice
Romanii inmatriculeaza tot mai multe masini
Conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) prelucrate de Asociatia Producatorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), 13.025 de autoturisme au fost inmatriculate in luna martie in Romania. Si in total 28.978 de unitati in primele trei luni.
Asta inseamna o crestere de 39,6% a inmatricularilor de mașini noi.
Piata mașinilor second-hand a inregistrat o scadere de 20,8%, de la 101.299 unitati in primele trei luni din 2021, la 80.209 unitati in primul trimestru din 2022. Astfel, ponderea mașinilor noi in piata totala a urcat de la 17% in 2021 pana la 26,5% in 2022.
In clasamentul celor mai vandute marci lider este Dacia, cu 7.405 unitati, in creștere cu nu mai putin de 93,3%. Pe locul secund in clasamentul general și pe primul in cel al marcilor importate se afla Hyundai, cu 2.667 unitati (+44,6%), in timp ce locul trei este ocupat in primul trimestru din acest an de Ford cu 2.242 unitati.
Marcile sunt urmate de Skoda (2.001 unitati), cu o crestere de 13,2%, depasind Toyota (1.968 unitati).