Incepe montarea tablierului metalic la giratoriul suspendat al pasajului Oltenitei-Popesti Leordeni, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, care a mers iar in vizita pe santier.Dupa ce au fost asamblate la sol cele mai multe dintre segmentele necesare tablierului metalic aferent giratoriului suspendat, astazi a inceput montarea acestora pe pilele pasajului.
Este cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.
Si continua, totodata, asamblarea la sol a celorlalte segmente ale tablierului metalic.
”In urmatoarele zile vor fi montate si ultimele 14 grinzi dintre cele 73 necesare pasajului. Acum se finalizeaza si ultima rigla a pasajului, aferenta rampei de coborare spre Oltenita. Continua turnarea placii de suprabetonare la rampa de urcare dinspre Berceni”, spune Scriosteanu.
Continua realizarea armaturii la rampa de coborare spre Glina.
Continua construirea bazinului de retentie a apei pluviale din zona pasajului, care va avea o capacitate de acumulare a apei de 1.000 de mc.
De asemenea, continua si executia canalului colector, care se va conecta la acest bazin de retentie si care va avea diametrul de 1.400 mm.
”Continua realizarea infrastructurii pentru dublarea la 4 benzi a DN4 spre Oltenita, precum si lucrarile pentru dublarea la 4 benzi a Centurii Bucurestiului spre Berceni. Continua devierea utilitatilor si realizarea canalizarii pluviale aferente pasajului”, mai spune secretarul de stat.
Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.
Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.
Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.
Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.
Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.
Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.
Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.
Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.