Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta ca stadiul fizic al „Golden Gate-ului”de pe Dunare de la Braila a ajuns la 60%, iar constructorii au dat asigurari ca pana la sfarsitul anului se va putea circula pe pod.
Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune.
“Inca un segment de tablier a ajuns pe santierul Podului Suspendat de la Braila! Este al patrulea din cele 86 de segmente si urmeaza sa fie montat in capatul dinspre Jijila al podului (judetul Tulcea). Greutatea fiecarui segment de tablier metalic este cuprinsa intre 180 de tone si 300 de tone. Dupa ce vor fi montate, toate cele 86 de tabliere ale podului vor cantari 21 de mii de tone. Lucrarile au ajuns acum la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurari ca pana la sfarsitul anului se va putea circula pe pod”, spune ministrul Sorin Grindeanu.
Podul suspendat de la Braila va avea 86 de segmente metalice de cate 25 de metri lungime, fiecare avand o greutate de 250 de tone. Acestea vor fi sudate intre ele si vor forma calea de rulare a noului pod peste Dunare. Toate tablierele metalice au fost executate la Santierul Naval VARD Braila.
Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri. Potrivit datelor tehnice, firele de otel care se vor impleti si vor forma cele doua cabluri de ancoraj de la podul suspendat peste Dunare vor avea o lungime de 81.000 de kilometri.
Podul suspendat peste Dunare la Braila este, cel mai mare pod din Romania si al treilea din Uniunea Europeana.
Deschiderea dintre cei doi piloni este 1.120 de metri ceea ce plaseaza Podul de la Braila in varful proiectelor de infrastructura europene.
Acestaeste cel mai scump pod construit vreodata in Romania.
Podul de la Braila va fi ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa ca dimensiune.
Intregul proiect, care cuprinde si cele doua drumuri de legatura, urmeaza sa fie incheiat la jumatatea anului 2023.
Podul de la Braila va avea o deschidere centrala de 1.120 de m si o lungime totala de 2 km.
Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.
Licitatia pentru realizarea podului suspendat peste Dunare a fost castigata, in ianuarie 2018, de asocierea a doua firme – una din Italia si cealalta din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea sa se finalizeze in 2023, in conditiile in care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru executie. Investitia se ridica la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regionala.