Autostrada A7, viitoarea Autostrada a Moldovei, prinde contur, Aceasta este „coloana vertebrala” prin care regiunea de Nord-Est se va conecta cu sudul Romaniei (zona Capitalei), pe coridorul Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani. Cele doua tronsoane care tranziteaza judetul Bacau (respectiv: Bacau – Foscani si Bacau – Pascani) ar putea fi scoase in licitatie pentru contractarea executiei lucrarilor in prima jumatate a lunii iulie.
Cele doua sectoare de autostrada insumeaza peste 173 de kilometri lungime, jumatate din lungimea totala a A7 (circa 340 de km de la Ploiesti la Pascani). Acestora li se adauga primii 16 km deja construiti si care fac parte din soseaua de centura a Bacaului, realizata in perioada guvernarii PSD (2019).
A7 este cel mai mare proiect de infrastructura propus prin PNRR (pentru segmentul Pascani-Bacau-Focsani-Buzau-A3).
Presedintele PSD Bacau, Dragos Benea, a discutat pe marginesa acestui subiect cu secretarul de stat Gabriel Bunduc si de parlamentarii PSD Bacau Cristina Breahna – Pravat si Claudiu Ilisanu, impreuna cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
“Proiectele majore de infrastructura rutiera isi urmeaza cursul, in ciuda conjuncturii politice complicate pe care o traverseaza estul Europei si, pe cale de consecinta, regiunea noastra geografica, supusa acum unor tensiuni sociale si umanitare fara precedent. Am primit asigurari din partea ministrului Grindeanu ca, cel mai probabil, in prima jumatate a lunii iulie cele doua tronsoane din A7 care tranziteaza judetul Bacau – respectiv: Bacau – Foscani & Bacau – Pascani – vor fi scoase in licitatie pentru contractarea executiei lucrarilor. Cum construirea autostrazii este finantata din fonduri europene, prin PNRR, totul trebuie sa se desfasoare in contratimp si ma astept ca termenele asumate la nivelul Ministerului Transporturilor sa fie indeaproape urmarite si respectate”, spune Benea.
Presedintele PSD Bacau i-a propus lui Sorin Grindeanu ca semnarea contractelor de executie pentru tronsoanele Bacau – Focsani si Bacau – Pascani sa se faca la Bacau, astfel incat sa marcheze proiectul de infrastructura rutiera majora, “de reusita caruia depind atat sperantele Moldovei la dezvoltare, cat si implementarea PNRR, in conformitate cu angajamentele pe care Romania si le-a asumat odata cu validarea Planului de catre Comisia Europeana”.
“Sunt convins, totodata, ca parlamentarii PSD Bacau – care au participat in ultimul an la sedintele de lucru ale CNAIR, vizand proiectele de infrastructura ale Moldovei – vor continua sa monitorizeze modul in care inainteaza aceste proiecte, cu aceleasi determinare & consecventa pe care le-au aratat si pana acum”, adauga presedintele PSD Bacau, Dragos Benea.
Tronson Bacau – Foscani:
- Lungime: 96 Km
- Poduri/Pasaje: 84 buc.
- Noduri rutiere: 5 buc.
- Sisteme I.T.S
- Drumuri de intretinere: stg./dr. (pe toata lungimea autostrazii cu o latime de 3.5 m)
- Parcari/Parcari securizate: 2 seturi (stg.+dr.) Parcari de scurta durata; 2 set (stg.+dr.); Parcare Tip S1; 1 set (stg.+dr.) Parcare Tip S3
- Centre de Intretinere si Coordonare: 3 buc.
Tronson Bacau – Pascani
- Lungime: 77 km
- Poduri, Pasaje, Viaducte, Structuri casetate: 112 bucati
- Noduri rutiere: 9 buc.
- Parcari securizate: 4 bucati
- Parcari de scurta durata: 4 bucati
- Spatii de incarcare pentru autoturisme electrice: 50 bucati
- Perdele forestiere cu rol de protectie: 140 hectare
Ministrul Sorin Grindeanu a anuntat in luna ianuarie a acestui an ca anul acesta incepe constructia primelor sectoare ale autostrazii care leaga Muntenia de Moldova. Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.
Valoarea totala a investitiei este de 6,12 miliarde de lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde de lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.
Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.
Proiectul tehnic al Autostrazii Buzau-Focsani a fost avizat deja, dupa cum informa CNAIR la finalul anului trecut.
Tronsonul va avea patru loturi:
– Lotul 1 – Buzau (Autostrada Ploiesti – Buzau) si Vadu Pasii (Drum de legatura catre DN 2) – lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);
– Lotul 2 – Vadu Pasii (Drum de legatura catre DN 2) – Ramnicu Sarat (DN 22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);
– Lotul 3 – Ramnicu Sarat (DN 22) – Mandresti Munteni (DN 23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);
– Lotul 4 –Mandresti Munteni (DN 23) – Focsani Nord (DN 2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).
In plus, tronsonul de autostrada va avea si drumuri de intretinere stg./dr. (pe toata lungimea autostrazii, cu o latime de 3,5 metri), dar si doua parcari securizate. Acestea vor fi dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilitati. Autostrada este prevazuta cu parcari de scurta durata: 2 Parcari Tip S1 si 2 parcari Tip S3, precum si doua Centre de Intretinere si coordonare.
Au fost prevazute spatii comerciale disponibile pentru concesionare: magazin, restaurant, benzinarie, service auto, hotel.
Va avea si 22 de statii de incarcare pentru autoturisme electrice.
Sunt prevazute si perdele forestiere cu rol antiinzapezire pe 205 hectare.