SOLUTIILE MINISTRULUI GRINDEANU PRIVIND ACHIZITIILE PUBLICE – Vor fi eliminate ofertele prea mici, timpii pierduti si indisciplina. Contractantul neserios va putea fi inlocuit cu altul

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a gasit solutiile ideale pentru a modifica achizitiile publice. In toate etapele: faza de licitatie, faza de implementare, de executie si de avizare. Oficialul a prezentat marti, 1 martie 2022, Coalitiei de guvernare propunerile pentru modificarea legislatiei achizitiilor publice și a unor proceduri de eliberare a avizelor.

Aceste modificari presupun intre altele eliminarea intarzierilor artificiale in evaluarea ofertelor, ofertele prea mici vor fi si ele eliminate, la fel si blocarea contractelor in faza de implementare din cauza creșterii preturilor. Va fi stabilit un prag de 80% pentru oferte, iar sub acest prag ofertele vor fi considerate neobișnuit de scazute; aceste oferte vor fi supuse unei noi analize. In plus, spune Grindeanu, vom scapa de timpii pierduti cu birocratia excesiva in domeniul exproprierii terenurilor detinute de autoritatile publice locale.

Contestatiile nejustificate vor fi si ele eliminate.

Contractantul neserios va putea fi inlocuit cu un nou contractant, spune ministrul, care a vorbit iar de santajul antreprenorilor, care dupa semnarea contractelor nu se mobilizeaza și nu respecta termenele contractuale.

Modificarile vizeaza astfel trei paliere.

Faza de licitatie:

Eliminam INTARZIERILE artificiale in evaluarea ofertelor.

stabilim un singur termen limita pentru raspunsul catre ofertanti, privind documentele justificative.

Eliminam OFERTELE nejustificat de mici, care duc la blocarea proiectelor din cauza ca antreprenorii nu mai au bani suficienti pentru a finaliza contractele.

– stabilim un prag de 80% pentru oferte.

– sub acest prag ofertele vor fi considerate neobișnuit de scazute

– aceste oferte vor fi supuse unei noi analize.

daca se constata ca preturile consemnate sunt sub valoarea de piata, ofertele vor fi respinse.

Eliminam BLOCAREA contractelor in faza de implementare din cauza creșterii preturilor.

– Introducem obligatia ajustarii preturilor pentru contractele cu o durata mai mare de 6 luni, in functie de evolutia preturilor din piata (in baza unei formule de ajustare)

– Eliminam CONTESTATIILE nejustificate

– Autoritatea va retine obligatoriu cautiunile firmelor care pierd contestatiile.

Faza de implementare:

Eliminam ȘANTAJUL antreprenorilor care dupa semnarea contractelor nu se mobilizeaza și nu respecta termenele contractuale.

– Contractantul neserios va putea fi inlocuit cu un nou Contractant, fara a mai fi relicitat intregul contract.

– Eliminam INTARZIERILE PE TERMEN LUNG și INDISCIPLINA

– Emiterea unor certificate intermediare privind stadiul de excecutie, din 90 in 90 de zile

– Antreprenorul notificat negativ cu aceste Certificate Intermediare nu va mai putea caștiga licitatii, daca participa in perioada in care are deja in derulare un contract pe care intarzie

Eliminam NOTIFICARILE (CLAIMURILE) depuse chiar la inceputul contractelor

– introducem ordine de incepere separate pentru faza de Proiectare și pentru executie

Faza de Executie:

– Antreprenorul nu va mai putea pretinde cheltuieli suplimentare pe motiv ca și-a mobilizat resursele.

Faza de avizare:

Eliminam TIMPII PIERDUTI provocati de birocratia excesiva in domeniul exproprierii terenurilor detinute de autoritatile publice locale

– Terenurile din proprietatea autoritatilor locale se vor transfera de drept in cea a Autoritatii Contractante care deruleaza proiectul

Se impune un termen de 15 zile calendaristice de la depunerea solicitarii pentru analizarea documentatiei necesare eliberarii: Certificatelor de Urbanism, Avizelor de la Apele Romane; ISU; Consiliilor Locale; Proprietarilor de Utilitati.

Daca aceste entitati au observatii, pot emite doar o singura data certificate, avize sau autorizatii conditionate. Ulterior masurilor pe care beneficiarul le ia conform cerintelor din document, autoritatile respective nu mai pot emite alte solicitari. Autoritatilor in cauza sunt obligate sa emita autorizatiile in termen de 5 ziledupa ce beneficiarul indeplinește conditiile. In caz contrar se va considera ca documentele respective au fost emise tacit”, adauga Grindeanu.

Articolul precedentSALARII BABANE LA AUTORITATEA AERONAUTICA CIVILA – Cei aproximativ 200 de salariati sunt intre cel mai bine platiti angajati de la Transporturi
Articolul următorLICITATIE PENTRU TRANSPORTUL DIN BIHOR – 20 de ofertanti se bat pentru 260,9 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.