Ministerul Transporturilor si Infrastructurii pregateste construirea centurii orasului Sacueni din judetul Bihor si vrea sa aloce 80,02 milioane lei (inclusiv TVA) pentru 7,62 km de drum.
Finantarea obiectivului de investitie se realizeaza din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Drept detalii tehnice, varianta de ocolire va avea o lungime de 7,6 km, latimea platformei va fi de 12 metri, iar latimea partii carosabile de 2 x 3,50 metri.
Va fi construit un pasaj nou si obiectivul va avea patru intersectii tip giratii, arata un proiect de Hotarare a Guvernului pentru reaprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii „Varianta ocolitoare Sacueni km 0+000 – km 7+623“, judetul Bihor, consultat de „Lumea Infrastructurii„.
Investitia este inclusa in cadrul Master Planului General de Transport al României, având ca scop scoaterea traficului greu si de tranzit din orasul Sacuieni, care in prezent este traversat de DN 19, DN 19B si DN 19D, contribuind la fluidizarea si reducerea timpilor de parcurs.
Obiectivul are indicatorii tehnico-economici aprobati prin Hotarârea Guvernului nr. 1053/2010 si reaprobati prin Hotarârea Guvernului nr. 539/2018 când a fost estimat si restul ramas de executat pentru finalizarea lucrarilor care au fost suspendate in anul 2015, la diverse etape de realizare, ca urmare a rezilierii contractului de executie, la un stadiu estimat de 53,01%.
Valoarea aprobata prin Hotarârea Guvernului nr. 593/2018 a fost de 72.604.000 lei cu TVA, din care constructii+montaj 60.962.000 lei. Valoarea estimata pentru restul de executat a fost de 51.097.000 lei cu TVA din care constructii+montaj 43.134.000 lei.
Valoarea restului de executat s-a revizuit, cu suma de 7.419.000 lei din care pentru constructii+montaj 6.941.000 lei (cu redistribuiri intre capitole/subcapitole ale devizului general), pentru implementareacategoriilor de lucrari recomandate prin expertiza tehnica, proiectul tehnic, rezultatele determinarilor, adaptarea la conditiile din teren, a prevederilor normativelor tehnice, a legislatiei privind garantarea salariului minim in constructii.
In ceea ce priveste impactul social, sunt mentionate beneficii din reducerea poluarii fonice, a emisiilor de noxe si reducerea poluarii aerului din interiorul orasului.
Ca avantaje sunt trecute: deschiderea circulatiei rutiere pentru paticipantii la trafic a unui sector de drum nou in lungime de 7,62 km, cresterea accesibilitatii in zona, reducerea uzurii autovehiculelor, cresterea gradului de siguranta a participantilor la traficul auto.