Secretarul Uniunii pentru Transport Rutier si Autostrazi din India, Giridhar Aramane, a anunţat ca ritmul constructiei drumurilor va fi mai alert, pentru a atinge tinta de extindere a autostrazilor nationale in urmatorul an fiscal.
In anul fiscal prezent, a spus el, Autoritatea Nationala pentru Autostrazi din India (NHAI) si National Highways and Infrastructure Development Corporation Ltd (NHIDCL) au construit pana acum 7.500 km de autostrazi nationale, iar pentru restul de doua luni, se preconizeaza constructia a cel putin 2.500 km de autostrada, scrie India Times.
Intr-un interviu acordat PTI, Aramane a spus: „Bugetul pentru 2022-2023 este orientat spre dezvoltare. Accentul mare pe dezvoltarea infrastructurii va ajuta tara sa culeaga dividendele in urmatoarele decenii”.
Ministrul Finantelor, Nirmala Sitharaman, in timpul prezentarii bugetului pentru 2022-2023, a spus ca autostrazile nationale vor fi extinse cu 25.000 de kilometri in perioada 2022-2023.
Secretarul a spus ca tinta de constructie a 25.000 km de autostrazi nationale in urmatorul an fiscal va fi indeplinita in cadrul Master Planului National al premierului Gati Shakti, conform caruia guvernul va trebui sa asigure conectivitate catre toate nodurile economice din tara.
„Vom creste ritmul constructiei de autostrazi. Cele existente vor fi transformate in altele mai mari, mai rezistente; iar altele noi (vor fi construite) pentru a ajunge la aceste noduri economice. Deci, impreuna, vor fi 25.000 km„, a explicat el.
Potrivit Economic Survey, a existat o crestere consistenta a constructiei de autostrazi/drumuri nationale inca din 2013-2014, cu 13.327 km construiti in 2020-2021, fata de 10.237 km in 2019-2020.
Ministerul Transporturilor Rutiere si Autostrazilor si-a propus sa construiasca 12.000 km de autostrazi nationale in bugetul actual.
Aramane a spus ca dezvoltarea infrastructurii a fost mai ieftina prin pomparea resurselor, iar accentul mare pus pe planul general national al premierului Gati Shakti va ajuta la executia mai rapida a proiectelor de infrastructura.
El a subliniat ca, desi exista 810 de noduri economice, dintre ele 730 sunt deja conectate intr-un fel sau altul.
„Trebuie sa asiguram conectivitate multipla catre centrele economice, cum ar fi Mumbai, sau Nasik sau Delhi sau Varanasi si locurile in care se afla un numar mare de navetisti, segmente mari de marfuri”, a spus Aramane.
„Drumurile expres, coridoarele economice vor duce cu siguranta la un flux mai mare de venituri din taxe catre Guvernul Indiei, ceea ce ne asigura ca statutul Autoritatii Nationale pentru Autostrazi din India ca agentie principala de constructie a infrastructurii din tara va ramane intact”, a subliniat Aramane.