AVANS PE LINIA DE CALE FERATA INTRE APAHIDA SI ILVA MICA – Asocierea Egis Romania – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internationala SRL a castigat licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Egis Romania – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internationala SRL castigatoarea licitatiei publice pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic necesar modernizarii liniei de cale ferata Apahida – Ilva Mica (subsectiunea I a tronsonului Apahida – Suceava), cu o oferta financiara in valoare de 29.677.400 lei fara TVA.

Sursa de finantare este asigurata din fonduri externe nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), si de la Bugetul de Stat, iar termenul de intocmire a studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic este de 23 luni.

Studiul de fezabilitate si Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata pe subsectiunea I Apahida – Ilva Mica, in lungime de 119 km, au drept scop identificarea solutiei optime din punct de vedere tehnic, operational, economic, financiar, al impactului asupra mediului si al schimbarilor climatice, in vederea cresterii vitezei maxime de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Obiectivul general al contractului de prestari servicii este modernizarea infrastructurii feroviare intre Apahida si Ilva Mica, pentru integrarea unui transport durabil intre regiunea Centrala si Nord-Estica a tarii, asigurarea dezvoltarii socio-economice a zonelor traversate, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei si asigurarea conditiilor necesare pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate pe reteaua TEN-T„, arata CFR.

De asemenea, contractul prevede si atingerea unor importante obiective specifice, printre care:

►cresterea vitezei de circulatie si, implicit, reducerea duratei de calatorie pe subsectiunea analizata si pe intreaga sectiune Apahida – Suceava

►imbunatatirea conditiilor de calatorie si cresterea gradului de siguranta, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu cerintele europene

►cresterea volumului de marfuri transporte la nivel intern si international

►cresterea numarului de calatori, inclusiv cresterea numarului de turisti.

Studiul de fezabilitate si Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementarile, directivele, standardele, instructiile specifice si metodele in vigoare, cu respectarea conformitatii standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T si asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul Romaniei.

De asemenea, CFR a lansat licitatia pentru achizitia serviciului de elaborare a unui studiu de fezabilitate pentru „sporirea eficientei economice si a sigurantei feroviare prin cresterea nivelului de centralizare al instalatiilor de semnalizare feroviara”.

Valoarea totala estimata a contractului, impartit in 5 loturi, este 5 milioane lei, fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din fonduri de la bugetul de stat. Obiectivul studiului de fezabilitate este de a identifica si prezenta optiunea investitionala optima atat din punct de vedere tehnic, economic, cat si operational, pentru cresterea nivelului de centralizare al instalatiilor de semnalizare feroviara.

Modernizarea instalatiilor, atat a celor din statii, cat si a celor din interstatii, are rolul de a creste siguranta traficului feroviar, dar si de a imbunatatii capacitatea sectoarelor feroviare, prin utilizarea de echipamente moderne. Din punct de vedere al beneficiilor centralizarii electronice, se evidentiaza pe langa componenta de siguranta si capacitate, si scaderea semnificativa a cheltuielilor companiei cu personalul si intretinere, ceea ce ar conduce la o mai eficienta utilizare a fondurilor, pentru asigurarea unei infrastructuri feroviare atractive, pentru operatorii de transport pe calea ferata si beneficiarii acestora„, arata CFR.

De asemenea, cresterea nivelului de centralizare al sistemului de semnalizare, prin centralizarea instalatiilor si integrarea acestora in centre de management ale traficului, rezolva problema deficitului de personal, contribuie la imbunatatirea sigurantei circulatiei trenurilor si, nu in ultimul rand, conduce la cresterea vitezei de circulatie pe sectiile modernizate.

Termenul limita pentru primirea ofertelor este 29 martie 2022, deschiderea acestora urmand sa aiba loc in aceeasi zi la ora 15.00.

Anuntul de participare cu nr. CN1038945/04.02.2022 este disponibil in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.

Articolul precedentUN PAS INAINTE PENTRU CENTURA GALATI – Exproprierile vor costa aproape 24 de milioane de lei
Articolul următorCONSTRUCTORII TURCI „CUCERESC” AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI – CNAIR a semnat contractul de 4,2 miliarde lei pentru proiectarea si executia Sectiunii 2, Boita – Cornetu. Tronsonul trebuie sa fie gata in 2027

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.