CONSTRUCTORII TURCI „CUCERESC” AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI – CNAIR a semnat contractul de 4,2 miliarde lei pentru proiectarea si executia Sectiunii 2, Boita – Cornetu. Tronsonul trebuie sa fie gata in 2027

Prima sectiune din tronsonul autostrazii care va traversa Carpatii intra in linie dreapta. CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea si executia Sectiunii 2 a Autostrazii Sibiu – Pitesti, Boita – Cornetu, de 31,33 km, cu ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

Valoarea contractului este de 4.250.006.315 lei fara TVA. Proiectul va fi finantat din fonduri europene nerambursabile.

Sectiunea Boita-Cornetu trebuie finalizata in anul 2027.

CNAIR a anuntat pe 30 decembrie 2021 rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea si executia sectiunii 2 a Autostrazii Sibiu – Pitesti, Boita – Cornetu, ca urmare a finalizarii procesului de evaluare a ofertelor. Ofertantul desemnat castigator este asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS.

Durata de proiectare si executie a acestei sectiuni este de 68 luni, din care 18 luni durata de proiectare si 50 de luni durata de executie lucrari.

Durata de garantie a lucrarilor este de 120 de luni.

Traseul are o lungime de 31,33 km.

Aceasta sectiune contine urmatoarele lucrari principalele:

– 49 de poduri si viaducte

– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse intre 250 m si 1.590 m

– un ecoduct in zona localitatii Lazaret

Prima sectiune din tronsonul autostrazii care va traversa Carpatii intra in linie dreapta! CNAIR a semnat astazi contractul in valoare de aproape 1 miliard de euro (4,250 miliarde lei, fara TVA) pentru Sectiunea 2 a autostrazii Sibiu-Pitesti! Finantarea este asigurata din fonduri europene. Cu o lungime de 31,33 km, Sectiunea Boita-Cornetu trebuie finalizata in anul 2027„, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Asocierea de antreprenori turci are la dispozitie 18 luni pentru proiectare si 50 de luni pentru executie.

Pe traseul acestei sectiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite: 49 de poduri si viaducte; 7 tuneluri cu lungimi cuprinse intre 250 m si 1.590 m (lungime totala de 4.920 m); 1 ecoduct pentru mamifere mari in zona localitatii Lazaret; panouri fonoabsorbante in zonele in care traseul trece in apropiere de localitati sau de arii protejate; aliniamente de arbori in dreptul localitatilor, pentru retinerea poluantilor atmosferici„, spune oficialul.

De asemenea, in cadrul intalnirii bilunare cu echipa tehnica de la CNAIR, Grindeanu le-a cerut sa impuna un ritm alert care sa permita finalizarea lucrarilor chiar inainte de termenii contractuali.

In martie incepe oficial sezonul de constructii si nu ne mai permitem noi intarzieri in executia lucrarilor demarate. Este obligatia CNAIR sa identifice problemele si sa gaseasca solutii pentru a evita aparitia blocajelor. In paralel, continuam procesul de modificare a legislatiei pentru a putea debloca situatiile care intervin in derularea proiectelor si am cerut CNAIR sa vina cu propuneri clare„, spune ministrul.

El a trecut in revista si stadiul proiectelor in derulare:

– Saptamana aceasta se lanseaza in licitatie ultimele doua loturi ale sectorului Buzau-Focsani (parte din A7).

Activitatea in santiere:

– Sunt constructori care lucreaza inclusiv in perioada de iarna dar sunt si santiere care au o evolutie slaba.

– Cei care sunt in intarziere trebuie sa recupereze timpii pierduti.

Am sa verific in continuare toate santierele si am sa ofer sprijin acolo unde solutionarea problemelor tine de minister. Acest lucru este valabil si la contractele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate si a Proiectelor Tehnice. Imi doresc insa si ca antreprenorii sa fie, la randul lor, corecti si sa respecte contractele semnate!„, spune ministrul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.