Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea a doua pasaje rutiere in orasul Sinaia, judetul Prahova, cu scopul fluidizarii traficului in zona, despre care publicatia ”Lumea Infrastructurii” a scris inca din luna decembrie. Doua pasaje rutiere supraterane vor fi construite in Sinaia, in nordul si sudul orasului, pentru a fluidiza traficul de pe Valea Prahovei, care este mereu o provocare pentru orice sofer si turist. Valoarea acestora este estimata la 110,06 milioane lei cu TVA. Pasajele vor duce la fluidizarea traficului, la reducerea ambuteiajelor si riscului accidentelor, la scaderea poluarii fonice si a reducerii noxelor.
In prezent, traficul se realizeaza cu dificultate in orasul Sinaia din cauza numarului mare de autovehicule care tranziteaza orasul in fiecare zi. Realizarea celor doua pasaje este necesara pentru fluidizarea traficului in orasul Sinaia, a cresterii gradului de siguranta rutiera si implicit a scaderii riscului de accidente rutiere.
Unul dintre pasajele rutiere va fi construit la intersectia DN 1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud). Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este 53.490.000 lei. Pasajul va avea o lungime de 438 metri.
Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie. Durata realizarii investitiei este de 26 luni.
Pe acest pasaj rutier se prevad: parapet de siguranta din profil metalic zincat pentru siguranta circulatiei rutiere tip H4b, glisiere de protectie, sisteme de colectare ale apelor pluviale, instalatii de iluminat etc.
Sunt prevazute lucrari de marcaje rutiere longitudinale si transversale. Pasajul rutier suprateran va fi dotat cu semnalizare rutiera verticala si orizontala. Este prevazut iluminatul pasajului, a zonelor adiacente si a zonelor de acces in si dinspre pasaj, cu corpuri de iluminat tip LED amplasati pe stalpi.
Pe durata executiei lucrarilor pasajului se impun restrictii locale ale traficului rutier in zona lucrarilor. Traficul rutier pe DN1 va fi mentinut permanent in dublu sens in lateral de zona santierului, latimea benzilor de circulatie fiind de cel putin 3 m.
Se vor reloca/proteja retelele identificate in zona pasajului, de tipul: retele de alimentare cu apa potabila; retele de canalizare; retele de gaze naturale; retele de telecomunicatii; retele electrice subterane.
Pasajul va asigura un singur sens de deplasare spre centrul orasului Sinaia, ce va fi prevazut pe ambele laturi cu panouri fonoabsorbante.
Pe timpul executiei si in cadrul organizarii de santier se vor prevedea masuri adecvate de prevenire si limitare a poluarii aerului, solului si apelor.
Suprafata necesara estimata realizarii lucrarii este de circa 1,2 ha, ce se afla partial in proprietatea publica a orasului Sinaia si partial in domeniul public al statului – in administrarea CNAIR si CFR SA. In zona de protectie a caii ferate Bucuresti – Brasov, este necesar trasferul unei suprafete de 36 mp de la CFR SA.
Pasajul rutier va avea 5 deschideri, din care 3 deschideri sunt mixte din otel-beton, continue si 2 deschideri simplu rezemate realizate din beton precomprimat, schema statica fiind de tip grinda continua si grinzi simplu rezemate.
Tablierele mixte sunt realizate din doua casete cu inaltime de 1,03 m, avand doua deschideri, de 28,53 m si una de 37,75 m, solidarizate intre ele cu grinzi metalice. Placa de suprabetonare are grosimea medie de 22 cm si o panta transversala de 2,5%.
Pasajul rutier suprateran prezinta urmatoarele caracteristici principale:
-lungime pasaj circa 438 m;
-latime totala: 5,80 m;
-latime banda de circulatie 4,50 m;
-latime zone glisiere de protectie 2×0,65 m;
-gabaritul de libera trecere sub tablierul metalic hmin = 5,00 m;
-declivitatea maxima 7%;
-numar de deschideri cu structura din grinzi de beton: 2;
-numar de deschideri cu structura mixta otel-beton: 3.
Largirea drumului national DN1 la nivelul terenului pe zona de studiu se va realiza de-o parte si de alta a pasajului rutier suprateran.
Pasajul rutier de la intersectia DN 1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord)
In ceea ce privește proiectul ,,Realizare pasaj rutier la intersectia DN 1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord)„, judetul Prahova, acesta se va realiza in zona de nord a orasului Sinaia, unul dintre punctele unde apar frecvent aglomerari in trafic, in special la sfarsit de saptamana.
Pasajul va avea o lungime de 382 de metri. Valoarea totala a investitiei se ridica la 56,57 milioane lei si se va realiza intr-o perioada de 28 de luni. Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie.
Traseul pasajului rutier din partea de nord a orasului Sinaia incepede pe DN 1, supratraverseaza intersectia DN 1 cu Bulevardul Ferdinand si se continua pe DN 1. Gabaritul de libera trecere, de minimum 5 metri la intersectia dintre DN1 cu Bulevardul Ferdinand, permite amenajarea sub pasaj a unui sens giratoriu precum si de locuri de parcare sub pasajul rutier.
Pe pasajul rutier se prevad: parapet de siguranta din profil metalic zincat pentru siguranta circulatiei rutiere tip H4b, glisiere de protectie, sisteme de colectare ale apelor pluviale, instalatii de iluminat etc.
Sunt prevazute totodata lucrari de marcaje rutiere longitudinale si transversale. Pasajul rutier suprateran va fi dotat cu semnalizare rutiera verticala si orizontala.
Este prevazut iluminatul pasajului, a zonelor adiacente si a zonelor de acces in si dinspre pasaj, cu corpuri de iluminat tip LED amplasati pe stalpi.
Pe durata executiei lucrarilor pasajului se vor impune restrictii locale ale traficului rutier in zona lucrarilor. Traficul rutier pe DN1 va fi mentinut permanent in dublu sens in lateral de zona santierului, latimea benzilor de circulatie fiind de cel putin 4,50 m.
Se vor reloca/proteja retelele identificate in zona pasajului, de tipul: retele de alimentare cu apa potabila, retele de gaze naturale, retele de telecomunicatii, retele electrice.
Pasajul va asigura un singur sens de deplasare spre centrul orasului Sinaia, ce va fi prevazut pe ambele laturi cu panouri fonoabsorbante.