AEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV SE DESCHIDE LA 1 NOIEMBRIE – Este primul aeroport construit in ultimii 50 de ani in Romania

Din toamna, la Brasov va fi deschis primul aeroport construit de la 0 in Romania ultimilor 50 de ani. Acesta va fi unul din cele mai importante din Romania si va fi singurul din tara cu turn de control virtual.

Zborurile vor fi dirijate de la distanta, din Arad, cu ajutorul unor sisteme performante.

Companii precum Tarom, Wizz Air, Blue Air, Turkish Airlines, Lufthansa, LOT, El Al s-au aratat interesate sa zboare de aici.

Primele avioane vor zbura pe rute catre Germania, Austria, dar si Spania. Specialistii estimeaza ca in primul an, aeroportul va fi tranzitat de peste 300.000 de pasageri.

Specialistii estimeaza ca in 2035-2040 vom avea peste 50 de milioane de pasageri pe aeroporturile din Romania.

Totalul investitiei in Aeroportul International Ghimbav-Brasov, care a durat 14 ani, se ridica la peste 120 milioane de euro.

Lucrarile au inceput in 2008 si este cel mai modern de la noi si cel mai nou din Europa, sustin directorii aeroporturilor din Romania, care au verificat stadiul proiectului.

Directorii de aeroporturi reuniti in Poiana Brasov, in perioada 3-4 februarie, la sedinta Asociatiei Aeroporturilor din Romania, au vizitat terminalul si amplasamentul Aeroportului International de la Ghimbav. Evenimentul a fost organizat de Adrian-Ioan Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov, cel care a realizat un ghidaj pentru oaspeti, prezentand atat etapele parcurse in implementarea proiectului, cat si stadiul actual al contractelor aflate in derulare pe parcursul acestui an, la finele carora aeroportul va deveni functional in totalitate.

Au fost prezenti David Ciceo – presedintele Asociatiei Aeroporturilor din Romania (AAR), cel care ocupa si functia de director general al Aeroportului International Cluj-Napoca, Nicolae Stoica – directorul general al Autoritatii Aeronautice Civile Romane, Marius Adrian Cojoc – directorul general al Administratiei Romane a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA, si Alexandru Anghel, directorul executiv al Directiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Brasov, alaturi de directorii si oficialii aeroporturilor din tara.

Apreciem foarte mult efortul depus in implementarea Aeroportului Brasov, tenacitatea si viziunea domnului presedinte Adrian Vestea fara de care acest obiectiv de investitii nu ar fi putut fi realizat. Operationalizarea Aeroportului Brasov este foarte importanta pentru aviatia civila din Romania. In 2019, traficul aerian din tara noastra a fost de peste 23 de milioane de pasageri, cel mai mare din toata istoria aeronauticii din tara noastra. In 2020 traficul a scazut la aproximativ 11 milioane de pasageri, iar pentru acest an preconizam o crestere de aproximativ 40%, pana la 15 milioane de pasageri in Romania. Estimarile noastre arata ca in 2035-2040 vom avea peste 50 de milioane de pasageri in Romania, ceea ce inseamna, practic, dublarea infrastructurii, iar Aeroportul Brasov contribuie din plin la acest deziderat. Brasovul are cel mai modern si mai frumos terminal din Romania. Totodata, este cel mai tanar aeroport din Europa. Peste zece ani cred ca el va ajunge sa inregistreze un milion de pasageri. Urarea noastra pentru domnul presedinte si pentru Brasov este ca peste 10-15 ani acest terminal sa fie prea mic pentru numarul de pasageri care vor zbura de la Brasov”, a spus David Ciceo, presedintele AAR.

Aeroportul va fi gata la toamna.

Ne-am propus sa avem aeroportul operational incepand cu 1 noiembrie 2022. Am avansat aceasta data, raportandu-ne la graficele de executie a contractelor pe care le avem in derulare, care ne indreptatesc sa credem ca la 1 noiembrie intreaga infrastructura aeroportuara si de servicii de navigatie va fi functionala. Am avut discutii cu marile companii aeriene care sunt prezente in Romania, respectiv Tarom, Blue Air, Wizz Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, EL AL, Turkish Airlines, si in urma acestora am estimat pentru primul an de functionare un numar de 300.000 de pasageri. Din punctul de vedere al destinatiilor, ne dorim in primul rand curse catre HUB-urile din Europa care asigura o conectivitate cu destinatii din intreaga lume si in acest sens ne gandim la Viena si Munchen. Londra este o destinatie cu foarte multi pasageri pe toate aeroporturile din Romania, Roma este si ea o destinatie foarte cautata de romani si cu valori de trafic bune. De asemenea, ne propunem curse spre Valencia sau Barcelona, dar si spre Nurnberg si Frankfurt. Sunt discutate si avute in vedere mai multe destinatii, iar acestea vor fi deschise gradual”, a explicat Alexandru Anghel, directorul executiv al Directiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Brasov.

Articolul precedentPRIMUL STRAT DE ASFALT LA PASAJUL DOMNESTI – Traficul dinspre Domnesti spre Bucuresti va fi deviat pe breteaua nou construita
Articolul următorINCEPE PROGRAMUL RABLA – 250.000 de masini vechi ar putea disparea de pe sosele

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.