FAST DANUBE. PODURI NOI PESTE DUNARE – Ministrul Sorin Grindeanu a negociat cu bulgarii

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta ca a deblocat Memorandumul bilateral semnat intre Romania si Bulgaria in martie 2019. Acesta presupune constructia unor noi poduri peste Dunare, iar oficialul isi doreste sa se inceapa cu unul pe relatia Giurgiu-Ruse.

Discutii constructive astazi la Ruse prin care am deblocat Memorandumul bilateral cu Bulgaria semnat in martie 2019. Am transmis clar intentiile si obiectivele Romaniei atat vicepremierului si ministrului bulgar pentru Dezvoltare Regionala, Grozdan Karadjov, cat si ministrului Transporturilor si Comunicatiilor, Nikolay Sabev: este important ca partea romaneasca a Dunarii sa fie navigabila, asa cum prevede proiectul FastDanube. Autoritatile bulgare au reafirmat ca doresc construirea unor poduri noi peste Dunare, motiv pentru care am propus ca proiectul unui nou pod la Giurgiu-Ruse sa fie cel asupra caruia sa ne concentram intr-o prima faza„, spune Grindeanu.

Oficialul spune ca si-a oferit sprijinul pentru ca expertii romani sa ajute partea bulgara sa finalizeze Studiul de Fezabilitate necesar punerii in practica a proiectului Fast Danube.

Pentru a accelera implementarea proiectelor, am convenit reluarea intalnirilor, la nivel tehnic, a grupurilor de lucru, care vor fi coroborate cu intrevederi trimestriale la nivelul ministrilor„, afirma ministrul Transporturilor.

Urmatoarea intalnire ar urma sa aiba loc la Giurgiu.

In prezent se construieste un pod suspendat peste Dunare la Braila, cel mai mare pod din Romania si al treilea din Uniunea Europeana.

Deschiderea dintre cei doi piloni este 1.120 de metri ceea ce plaseaza Podul de la Braila in varful proiectelor de infrastructura europene.

Acesta este cel mai scump pod construit vreodata in Romania.

Podul de la Braila va fi ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa ca dimensiune.

Intregul proiect, care cuprinde si cele doua drumuri de legatura, urmeaza sa fie incheiat la jumatatea anului 2023.

Podul de la Braila va avea o deschidere centrala de 1.120 de m si o lungime totala de 2 km.

Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.

Articolul precedentAVANS RAPID PE INFRASTRUCTURA DE MASINI ELECTRICE – Romania a ajuns la peste 12.800 de masini electrice inmatriculate
Articolul următor71,4 MILIOANE LEI PENTRU VIADUCTUL CARCEA – Viaductul a fost construit in Al Doilea Razboi Mondial si distrus in 2018 de un mecanic de locomotiva beat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.