CFR si Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA au semnat contractul, in valoare de 7,7 milioane lei (fara TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare si reabilitare a liniei de cale ferata Constanta – Mangalia (43 km), pentru viteza maxima de circulatie a trenurilor de calatori cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfa. Durata contractului este de 9 luni.
Valoarea contractului este de 7.770.000 lei, iar sursa de finantare este Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), capitolul Proiecte de electrificare si reabilitare cale ferata, cu perioada de elaborare 2021- 2030.
”Studiul de fezabilitate va respecta legile, reglementarile, directivele, standardele, instructiile specifice si metodele in vigoare, cu asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul Romaniei si respectarea conformitatii standardelor impuse pentru Coridoarele Europene si Coridoarele TEN-T, avand in vedere ca linia de cale ferata Constanta – Mangalia este o continuare a Magistralei 800 Bucuresti – Constanta, componenta a Coridorului Rin – Dunare (ramura nordica)”, informeaza CFR.
Obiectivele specifice ale programului sunt urmatoarele:
– electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata existenta, pe tronsonul de cale ferata Constanta – Mangalia pentru cresterea vitezei de circulatie a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;
– cresterea numarului de trenuri de calatori, prin imbunatatirea capacitatii de circulatie, si a numarului ce calatori, intre orasele Constanta si Mangalia;
– modernizarea/consolidarea/repararea cladirilor, spatiilor destinate serviciilor pentru calatori, a zonei comerciale si asigurarea facilitatilor pentru persoanele cu mobilitate redusa, handicap vizual, auditiv, prin corelarea cu alte proiecte de investitii aflate in pregatire/derulare/implementare in domeniul infrastructurii rutiere/feroviare;
– sistematizarea statiilor CF si lucrari pregatitoare pentru dublarea de viitor;
– dublarea tronsoanelor de cale ferata simpla, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent si de viitor o impune;
– modernizarea echipamentului de telecomunicatii, inclusiv sistemul de informare a publicului calator;
– montarea elementelor de siguranta, rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati, garduri de protectie intre linii etc.
– imbunatatirea conditiilor de calatorie si cresterea gradului de siguranta, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu standardele europene.
Avantaje:
– imbunatatirea calitatii celui mai ecologic mod de transport
– 160 km/h viteza de circulatie a trenurilor de calatori
– 120 km/h viteza de circulatie a trenurilor de marfa
– dezvoltarea relatiilor comerciale cu operatorii de transport
– relansarea economiei regionale.