Procesul de descentralizare a proiectelor de infrastructura rutiera continua. CNAIR si Consiliul Judetean Dambovita au semnat, la Ministerul Transporturilor, protocoale de colaborare pentru realizarea studiilor de fezabilitate destinate variantelor ocolitoare ale oraselor Fieni-Pucioasa si Municipiului Targoviste.
Consiliul Judetean Dambovita urmeaza sa deruleze procedurile de atribuire a contractelor, iar CNAIR va acorda asistenta tehnica.
Dupa finalizarea aceastei etape vor fi lansate in licitatie contractele pentru proiectare si executie.
„Abordarea privind cele doua Variante de ocolire Fieni – Pucioasa si Targoviste reprezinta un alt exemplu de buna practica pentru implementarea proiectelor de infrastructura rutiera impreuna cu autoritatile locale. Este al 2-lea protocol de colaborare incheiat in aceasta saptamana. Ieri a fost semnat un protocol intre CNAIR si Primaria Miercurea Ciuc pentru construirea variantei ocolitoare a orasului„, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Protocolul semnat se inscrie in strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere conform Planului Investitional.
Etapa de proiectare este finantata din POIM 2014-2020, iar proiectarea si executia lucrarilor vor fi finantate prin Programul Operational de Transport 2021-2027.
Si centura ocolitoare a municipiului Calarasi va trece la administratia locala, pentru ca aceasta sa urmareasca lucrarile.
Ministrul Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu, spunea marti, 11 ianuarie, ca sustine ideea descentralizarii unor proiecte de infrastructura rutiera, cum ar fi drumuri de tip transregio sau centuri ocolitoare ale unor orase. Oficialul a spus ca astfel de proiecte ar trebui trecute in administrarea autoritatilor locale sau judetene, pe motiv ca CNAIR este „sufocata” de numeroasele proiecte pe care le are in gestiune.
Grindeanu considera ca este necesar acest pas important si ca poate fi o solutie pentru implementarea mai rapida a unor proiecte.
„S-au facut pasi importanti in asocierea Consiliilor Judetene Galati, Braila Ialomita si Calarasi pentru drumul transregio de la Galati-Braila la Calarasi si face parte aceasta asociere din ceea ce am anuntat ca doresc sa fac si aici s-au facut pasi importanti si se vor face in perioada urmatoare si anume faptul ca lucrari de acest tip plus lucrari pentru variantele ocolitoare vreau ca Ministerul Transporturilor si anume CNAIR-ul sa le descentralizeze, sa le dea catre autoritatile locale. Explicatia este simpla, am mai dat-o, o mai spun o data: in acest moment CNAIR-ul are in gestiune foarte multe proiecte si, din pacate, este sufocat de toate aceste proiecte si atunci acest proces de descentralizare este unul pe care il voi urmari si il vom face„, a declarat marti Sorin Grindeanu, la Calarasi.
Acesta a mentionat ca „s-au facut pasi importanti” in asa fel incat asocierea dintre cele patru judete sa preia in gestiune ceea ce inseamna drumul transregio.