NORVEGIA ISI CUMPARA TRENURI DE 1,8 MILIARDE EURO – Trenurile Alstom ating o viteza maxima de 160 km/h

Alstom, lider mondial in mobilitate inteligenta si sustenabila, a semnat un contract-cadru cu Norske Tog (NT) care permite furnizarea a pana la 200 de trenuri regionale Coradia Nordic. Cu o valoare totala de peste 1,8 miliarde de euro, contractul constituie cea mai importanta achizitie feroviara din istoria Norvegiei. Prima comanda ferma de 30 de trenuri valoreaza 380 de milioane de euro.

Livrarea noilor trenuri regionale „Clasa 77” catre Norske Tog este programata sa inceapa in 2025.

Odata pusa in functiune, aceasta noua flota va incepe sa functioneze ca un serviciu feroviar suburban si rapid, care leaga Ski si Stabekk in regiunea metropolitana Oslo.

Asteptam cu nerabdare sa putem oferi o capacitate mai mare, confort sporit si acoperire mobila superioara pasagerilor nostri”, spune Oystein Risan, director general al Norske Tog.

Suntem cu adevarat incantati ca Norske Tog a ales Alstom pentru a-si construi viitoarea flota de trenuri.Suntem mandri sa contribuim la cresterea capacitatii pe liniile aglomerate din zona Oslo si Viken.Trenurile Coradia Nordic alese sunt potrivite perfect pentru conditiile meteorologice norvegiene.Mai mult, aceasta comanda confirma pozitia de lider a Alstom in Norvegia, deoarece echipam deja intreaga flota norvegiana cu o noua solutie de semnalizare”, spune Rob Whyte, managing director al Alstom Nordics.

Fiecare garnitura va fi formata din sase vagoane cu un singur nivel pentru o capacitate totala de 778 de pasageri, oferind o capacitate cu 40% mai mare decat trenurile pe care le inlocuiesc.

Trenul Coradia Nordic pentru Norske Tog a fost special adaptat pentru a raspunde nevoilor retelei feroviare norvegiene. Are o viteza maxima de 160 km/h.

Noile trenuri vor fi echipate cu cel mai recent sistem de semnalizare ETCS. Sistemul va dispune de o solutie avansata de odometrie in premiera mondiala, proiectata sa faca fata celor mai dure conditii de iarna.

Coradia Nordic este o familie extrem de versatila de trenuri electrice multiple, de ultima generatie, cu podea joasa, concepute pentru a raspunde cerintelor transportului regional si interurban din tarile nordice.

Pana acum, aproape 300 de trenuri Coradia Nordic au fost livrate clientilor din tarile nordice.

Alstom va asambla trenurile pentru Norske Tog la uzina sa din Salzgitter, Germania. Managementul de proiect si managementul contractului, punerea in functiune a produsului, testarea, documentatia, instruirea si garantia se vor executa in Norvegia.

Gama Coradia de la Alstom raspunde cerintelor actuale in transportul regional si interurban si ofera trenuri care si-au dovedit fiabilitatea in operare timp de peste treizeci de ani.

Pana in prezent, Alstom a vandut 3.300 de trenuri Coradia in intreaga lume. Gama Coradia ofera tractiune electrica si diesel, impreuna cu alte solutii inovatoare fara emisii, cum ar fi tractiunea alimentata cu baterii si hidrogen, pentru liniile neelectrificate.

Compania Alstom dezvolta si comercializeaza solutii de mobilitate care asigura fundatii sustenabile pentru transportul viitorului. Portofoliul de produse al Alstom cuprinde de la trenuri de mare viteza, metrouri, vehicule tip monorail si tramvaie, pana la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructura, controlul traficului si solutii digitale de mobilitate. Alstom are 150.000 de vehicule in operare comerciala in intreaga lume. Dupa preluarea Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinata a noului grup se ridica la 14 miliarde de euro pentru perioada de 12 luni incheiata la 31 martie 2021. Compania Alstom are sediul principal in Franta si este prezenta in 70 de tari, avand peste 70.000 de angajati.

Articolul precedentREGULI NOI PENTRU NAVELE CARE INTRA IN PORTURILE ROMANESTI – Ministerul Transporturilor vrea sa protejeze ecosistemul din Marea Neagra. Se pregatesc noi taxe
Articolul următorREPORNESC LUCRARILE LA PASAJELE CAPITALEI – A fost reluata activitatea pe santierele de la Domnesti si Oltenitei – Popesti Leordeni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.